– 10 gode middagsfavoritter –

God morgen store og små! Her kommer en liten post til dere som trenger litt inspirasjon på kokkeleringsfronten. Jeg har så mange favorittoppskrifter liggende i mat-kategorien min etter seks år som blogger at jeg sikkert kunne ha laget ti til av disse innleggene, men her kommer nå ihvertfall en deilig kombinasjon av noen nye og gamle favorittretter. Litt fisk, litt kjøtt, litt pasta, litt salat, litt grateng og litt biff. Mmm! En smakfull og variert ukesmeny er det optimale spør du meg. Får dere lyst til å teste ut noen av rettene så klikker dere bare på bildene. Da popper oppskriften på retten opp!

Nå er kofferten min pakket her i Stavanger (takket være bestefar), og jeg klar for hjem reise. Det ble tre alt for kjappe døgn i barndomsbyen denne gang, men heldigvis er det nå sommerferie og flere muligheter for familiebesøk <3 Jeg har ihvertfall kost meg glugg som alltid. Spist alt for mye mat, slappet maks av på bestemors sofa og sett de første to episodene av Prison Break (siste sesong). Trodde jeg skulle dæve av spenning i går, så nå vet jeg hva min fritid skal gå til i helgen..

1. Crunchy tacosalat med dressing

2. Kjøttboller med løk og fetaost

3. Gulrotsuppe med hint av lime

4. Stekte koteletter med brødsalat

5. Torsk med pasta og paprikasaus

6. Kebabspyd i pita med deilig tilbehør

7. Pasta og laks i tomatsaus

8. Biff med urtesmør, risotto og søtpotet
 

9. Blomkålgrateng

10. Tagliatelle med scampi og hjemmelaget pesto


Ser noe av det godt ut? <3 Håper dere lar dere friste!

14 kommentarer

Siste innlegg