– Kokkeleringslørdag –

Hei lørdag! Det ble en sen morgen på meg i dag. Jeg ble jo sittende og humre av Bridget Jones til langt på natt i går kveld. Hjelpe meg, den dama der er jeg bare nødt til å være i slekt med på et vis. Jeg kjenner meg så igjen i enkelte ting hun sier og gjør at jeg nesten brekker meg av hysteriske latterkramper. At det går an…

Jaja, opp kom jeg meg i dag og, og i hele formiddag har jeg bare tuslet frem og tilbake mellom ski på tven og kokkeleringsprosjekter på kjøkkenet. Koser meg sånn når jeg styrer med mitt her i heimen <3 En ny oppskrift lovet jeg dere og i går, og under her kommer den! En pastarett som passer ypperlig både som lunsj og middag. 

Den var utrolig god på smak, og veldig rask å smelle sammen så dere må gjerne teste den ut en dag og fortelle meg hva dere synes! Nå skal jeg hive på treningstøyet og komme meg avgårde på Fresh. Jeg klarte å glemme igjen inngangs-armbåndet på senteret sist jeg var der, så jeg får dra for å hente det og gjennomføre en time med intervaller og mageøvelser i samme slengen. Etter gårsdagens intense sjokoladekakespising kjenner jeg at det skal smake litt ekstra godt!

Du trenger: 1. Aspargesbønner 2. Pasta for to 3. 1dl revet parmesanost 4. 2 fedd hvitløk knust 5. 1 dl ristede pinjekjerner 6. 1 dl olivenolje 7. Litt sitronsaft 8. Scampi for to 9. Salt/pepper 10. En hel busk frisk basilikum

– Pasta med pesto & scampi –

Slik gjør du: 
1.
Skrell hvitløksfeddene og mos dem, riv bladene av basilikumplanten, riv litt parmesanost og rist pinjekjernene gyllenbrune i en tørr stekepanne dersom du ikke kjøper dem ferdig ristet. Ha alt dette sammen i en bolle, tilsett 1dl olivenolje, litt salt, pepper og sitronsaft, og mos med en stavmisker til du har en pesto. Smak den eventuelt til med litt mer sitronsaft, parmesan, salt eller pepper så du får den perfekt for din gane.
2. Kok pastaen etter anvisningen bak på pakken, sil av vannet og bland spaghettien med pestoen.
3. Stek scampi og aspargesbønnene i en stekepanne med litt olje i ca 3 minutt mens du vender på det.

Når scampi og aspargesbønner også er ferdigstekt vender du alt sammen inn i spaghettien og serverer med det samme. Jeg strødde også noen ristede pinjekjerner på toppen, litt ekstra sitronsaft, og litt ekstra revet parmesan. Mmmm!

Beste lunsjen jeg har inntatt på lenge <3​
Liker du ikke scampi så kan rekene erstattes med laks eller kylling.

6 kommentarer
    1. Ah dette så såå godt ut, blir nok å prøve dette til uka <3 Har du prøvd denne kald også? Kan tenke meg at den også kan være god lunsj på skolen!

    2. Ingrid: Ja, det var det jeg og tenkte 😀 Jeg har ikke spist denne kald enda, men spiser alltid pasta og pesto kaldt dersom jeg har rester sånn til vanlig. Synes det er så godt 🙂

    3. Å, nam! Så godt det ser ut <3 Du er så kreativ og flink i matveien, finner alltid så mye inspirasjon her inne 🙂 Håper du har en knall lørdagskveld!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg