Ukesmeny ala Marthe Borge

Da var det på høy tid med et slikt innlegg igjen! Disse ukesmenyen pleier å falle veldig godt i smak, og nå begynner det å bli noen måneder siden forrige gang! Jeg tenker at dette kan fungere som en liten dose inspirasjon hos dere som sliter med å finne på noe å lage til middag i hverdagen. Det er slett ikke lett å alltid skulle være så vanvittig kreativ, men det er jo det dere har oss bloggere til!

Under her får dere litt fisk, litt biff, litt pasta, litt pizza og litt hjmmelaget burger! Håper dere får lyst til å prøve noe av dette ut, for disse oppskriftene vet jeg at enhver av dere vil få til!

Mandag – Laks med pesto og tagiatelle
Det beste som finnes er å starte uken med litt sunn fisk! Denne retten er utrolig enkel, men likevel god og smakfull. Oppskriften på denne grønne pestoen bruker jeg til enhver tid og middagene blir like gode hver eneste gang. Prøv den ut!



Tirsdag – Hjemmelaget pulled pork burger
En storfavoritt blant middagsoppskriftene mine. Dette er så sykt godt! Det tar litt tid når brødet skal lages fra bunnen av, men det er så verdt det. Har du tid så lag det selv. Det er det absolutt beste.

Onsdag – Sei med søtpotet
Enda en dag med fisk! Denne gang sei toppet med ristede pinjekjerner, sitron og hakket persille. Sunt og godt!

Torsdag – Kjøttboller i tomatsaus
Hjemmelagde kjøttboller med tagliatelle og tomatsaus. Dette lagde jeg for første gang for ikke så lenge siden og det var superdeilig. Bare pass på å krydre kjøttdeigen godt nok så du får litt smak på retten!

Fredag – Tortillapizza fredagspizza
Pizza eller taco hører med enhver fredag. Denne uken er det en tynn tortillavariant som står på menyen. Er er det ingenting som er laget fra bunnen så denne middagen bør du klare å lage i reklamepausen til Idol.


Lørdag – Tagliatelle med torsk, bacon og parmesan
Må man ikke ha tre fiskeretter i løpet av en uke? Jeg innbiller meg i hvert fall at jeg har en uskreven regel som sier det. Denne lørdagen står tagliatelle med torsk, bacon og parmesan på menyen. Nok en dag med pasta som tilbehør, men er ikke det bare godt? Funker til alt!

Søndag – Entrecotè med søtpotet, løk og champignon
Jeg vet ikke hvorfor, men jeg forbinder søndagen med en tyngre middag. Gjerne en slags familiemiddag eller typisk bestemormiddag i form av koteletter, gryterett, lammefrikasse eller fårikål. Hoho, denne uken blir det ingen av delene, men en deilig variant av entrecotè. En biffmiddag må til i løpet av en uke!

Håper det smaker! Klikk på bildene for å komme til oppskriftene.
Nå har Cathrinemor kommet på besøk, så nå skal det bakes på julekaker!

14 kommentarer

Siste innlegg