Denne ukens middagsmeny

Hei og hopp fra en stykk gretten Borge. Stakkars Daniel gjør alt han kan for å muntre meg opp her etter at Geir har stjelt hele lønna mi igjen. Hehe, neida men på toppen av noen svimlende høye skatteregninger gikk kameralinsen min i stykker denne mandagen så vips der røyk de 8000 også. Jeg var så ør etter møtet med Geir at jeg tok meg selv i å stå på Japan Photo å prute som en annen japaner! Ikke fader om jeg skulle betale 8100 kr for noe ny linse! Jeg skal jo ha råd til ferie også denne måneden! Hahaha, vel etter fem minutters surmuling om at Expert sikkert ville solgt den for en tusenlapp mindre dro jeg det forbaska kortet mitt og gikk hjem for å legge meg. Jepp! Dette har vært en sånn mandag. Jeg tror muligens jeg trenger en oppløftende løpetur.

Jaja, nok klaging! Det er nemlig en ny uke og på tide å dele en ny ukesmeny med dere. Håper dere lar dere inspirere av disse syv deilige middagsrettene. Jeg får hive meg i treningstightsen og komme meg på Fresh. En power nap hjalp ikke noe særlig på humøret så nå krysser jeg fingrene for at en svettetime gjør det.

– Mandag –
Hjemmelaget kinesisk på 1-2-3! Det er bare tre måneder siden jeg lagde dette for første gang og siden har vi hatt det fem ganger! Det er mye til å være meg ettersom jeg egentlig elsker å prøve nye ting hele tiden. Denne retten er bare så vanvittig rask og grei å lage, så smaker den i tillegg helt nydelig.

– Tirsdag –
Verdens beste pizza! Ja, for det må den faktisk være. Tomatsaus, biffstrimler, bearnesaus, pommesfrites, ost og bacon? Denne varianten er heeeelt syk! En dag skal jeg prøve meg på carbonara-pizza også.. Lage hjemmelaget pizza med kylling, bacon, carbonarasaus og ost. Høres digg ut eller hva?

– Onsdag –
Fylte squash. Nok en enkel middagsvariant som er laget på 20 minutt. Smaker nesten akkurat som taco, bare uten tacolefsene. Et sunnere alternativ til travle hverdager.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

– Torsdag –
Hjemmelaget fiskegrateng med raspede gulrøtter til er alvorlig talt noe av det beste jeg får! Laksen til denne middagen er allerede handlet inn, for på torsdag skal jeg erstatte torskestykkene med rød fisk og lage retten enda bedre. Dette anbefaler jeg dere virkelig prøve ut selv også!

– Fredag –
Marinerte kyllingsspyd med ris, lime og peanøttsaus. Mmmm! Liker du asiatisk, og kanskje satay spesielt, så er jeg sikker på at denne retten faller i smak. Liker du ikke peanøtter så er jeg sikker på at den ikke gjør det. Hehe!

– Lørdag –
Ovnsbakt, hjemmelaget pai! -Med skinke, brokkoli, paprika, fetaost og alt du elsker! Her er det bare å fylle opp med hva enn du vil. Pai smaker godt uansett hvordan du lager den. Det er så godt som umulig å feile.

– Søndag –
Marinerte laksespyd med brokkolipure! Sunnere blir det ikke, og jammen er middagen klar på under halvtimen her også. Jeg har ikke laget meg dette på flere år, så nå kjenner jeg at jeg gleder meg skikkelig til å prøve meg på laksespyd igjen. På tide å dra frem grillen, for disse skal definitivt stekes ute i finværet!

Husk at du kommer til oppskriftene ved å klikke på bildene!

13 kommentarer
    1. Ah, alt dette fristet veldig! den pizzaen må jeg hvertfall få prøvd 😀
      Kjedelig med kameralinsen. 8100 for en ny er virkelig ikke noe gøy å betale :-/
      Ønsker deg en fin dag videre (:

    2. Nam! Nå ble jeg sulten. Det jeg allerede har prøvd har falt i smak, så jeg tror nok alt det andre også gjør det. Kjipt å ha en dårlig dag, men håper morgendagen din blir mye bedre! =D

    3. Åhh, du lager så mye god mat! Jeg blir så inspirert av deg! Jeg blir litt oppgitt over meg selv, for jeg maser nok litt for mye om det klessalget. Men siden du ikke har lagt det ut i dag, vil det si at det kommer på torsdag da? Håper du holder ut med litt masing fra min side, haha. Nå må jeg begynne å pakke til turen i morgen:-) Så neste gang jeg titter innom bloggen blir onsdag kveld:-) Ha en fin tirsdag!

    4. Hvis du har innboforsikring så må du sjekke om den inkluderer uhell. Det gjør min hjemforsikring så når jeg ødelegger ting ved et uhell så får jeg ny minus kun egenbetalingen på 2000 kr 😀 Har du ikke uhell inkludert så få deg det. Det koster omtrent ingenting pr år. (Uhellsforsikring:
      Dekning hvis gjenstander skades ved uhell, for eksempel hvis gjenstanden mistes i bakken. Gjelder både i og utenfor hjemmet.)

    5. Med super innboforsikring har du også: Utvidet dekning for nyere forbrukerelektronikk.
      Ved skade på nyere forbrukerelektronikk som TV, nettbrett, smarttelefon, kamera og lignende, samt hvitevarer og elektriske husholdningsapparater, er egenandelen kun 1000 kroner. Uhellsdekningen på slike gjenstander gjelder også på reise i hele verden i inntil 45 dager.

    6. Hedda Kalfoss: Hei Hedda! Jeg hadde tenkt til å fortelle deg det neste gang du la igjen en kommentar 😀 Ja, det blir torsdag! Regnet plasket ned i hele går og gjorde stuelyset så mørkt og trist, så jeg tar heller bildene i dag og publiserer på torsdag 🙂 Good tur fina!

    7. Trodde du skulle spise mindre kjøtt. Syntes jeg leste det for en stund siden! Kjøttfri dag eller noe. Ikke kritikk, bare venter på oppskrifter 😅

    8. Hadde vært gøy å sett noen vegetariske retter på bloggen! Flere og flere som blir vegetarianere, så tror mange av leserne dine, inkludert meg, hadde satt pris på noen kjøttfrie retter 🙂 Mindre kjøtt i hverdagen er bra for både for miljøet, dyrene og helsa. Ha en fin dag videre!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg