Favorite Christmas Recipes

God morgen, og 7 desember! Det er allerede blitt andre søndag i advendt og jeg skal om noen timer avgårde til Hopeful for siste gang! Ihvertfall for i år. Magnus og jeg blir å finne i Tollbodgata 15 klokken 15.00 presis og her blir vi altså til 16.30 i håp om å få solgt unna litt meningsfulle julegaver. Jeg gleder meg! -Men først skal det deles på litt juleoppskrifter. Som nevnt så har denne uken vært helt VILT hektisk, så alt jeg har fått gjort er å kjøpe juletre, adventslys og pynte litt. Bakingen får jeg ta igjen den kommende uken, og da skal det jammen prøves ut litt nye oppskrifter også. Jeg kan ikke bare lage de samme, gode gamle for det blir det jo ingen blogginnlegg av!

Hehe, under her får dere alle juleoppskrifter jeg noen sinne har publisert oppremset i et innlegg. Jeg tenkte det kunne være fint å samle dem slik ettersom jeg vet det kan være litt vanskelig å finne frem til dem i den evig lange “mat kategorien”. Håper bakelysten sniker seg innpå noen av dere nå! Hvor koselig er det ikke å bruke andre søndag i advendt på nettopp det? *Julestemning!!*

Serinakaker
Serinakaker med et iskaldt glass melk til… Ah, disse er de første kakene jeg skal lage meg i år! Oppskriften holder nemlig til en liten mengde kaker, også er de så enkle! Jeg smakte serinakaker for første gang i fjor, og siden den gang har varianten vært en storfavoritt.

Lussekatter
13 desember er Luciadagen! Det er bare seks små døgn til! Har dere lyst til å bake for anledningen så har jeg en nydelig oppskrift som jeg la ut en gang i desember i fjor. Prøv den gjerne ut!

Havreflarn
Avhengighetskjeksen. Spiser du en så må du ha en til. Min oppskrift gir bare 12 gigakjeks/20 vanlige kjeks, så her må du nok tredoble oppskriften om du vil ha kaker i mer enn et døgn. -Men å lage trippel porsjon går unna på et blunk så det bør ikke være noe problem!



Sjokoladetrøfler med tuttifrutti
Er det kke litt moro å lage noe annet enn bare julekaker? Hjemmelaget konfekt smaker jo minst like godt! Her har dere en oppskrift på sjokladetrøfler rullet i tuttifrutti. Ingenting skal stekes så her er det bare å blande sammen ingrediensene, rulle småsjokolader av blandingen og dyppe trøflene i strøssel. Mmm!

Sjokoladekjeks
Eller måkelort som vi kaller denne type kjeksen på sørlandet. Kanskje dere kaller det for det flere steder i landet? Hihi, det høres jo ikke særlig delikat ut, men disse sjokoladekjeksene er også en av mine favoritter i jula. Disse må jeg lage flere porsjoner av hvert år. <3



Mintkonfekt
Mer konfekt! Liker du peppermynte så vil du elske denne oppskriften. Den passer også perfekt å gi som hjemmelaget julegave. Bare legg de ferdige mintsjokoladene i et pent glass, surr en pen trå rundt og skriv på et kort hva det er laget av. Hvor hyggelig er ikke det?

Sjokoladetrøfler med pistasje
Min favorittoppskrift i konfektkategorien! Disse lagde jeg for første gang i fjor og sjokoladene ble spist opp på under en uke. Det blir litt gris når man må sitte og rulle sjokoladetrøflene for så å dyppe dem i kakao og pistasje, men det er så verdt det når man putter dem i munnen etterpå. Disse bare smelter i munnen. Helt nydelig!

Karameller
Og sist men ikke minst.. Hjemmelagde karameller. Det er en kunst å koke fløteblandingen akkurat passe så karamellen verken blir for hard eller for myk, men følger du oppskriften til punkt og prikke så skal du få noen vanvittig delikate, smakfulle karameller.


Klikk på bildene for å komme til oppskriftene.
Tenk, nå er det bare 17 dager igjen til jul! <3

9 kommentarer
    1. Hei! Jeg finner ikke oppskriftene? Masse godt jeg gjerne vil lage, men finner ikke fremgangsmåten.. Kan du likne til innleggene med den fulle oppskriften? Eller har du gjort det og det bare er meg som ikke får det til?
      håper du får en fortsatt herlig førjulstid! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg