Mine sunne smoothiefavoritter!



For en dag! Jeg kom brasende inn på kontoet til Geir en halvtime for sent, og i stedet for å ønske mannen et godt nyttår, ropte jeg: “Du har bare med å være snill! Jeg er klissblaut, skrubbsulten og tissetrengt”! Snakk om å være ydmyk etter å ikke ha tatt telefonen på en måned.. Jaja, Geir er jo verdens snilleste mann, så møtet gikk til min store overraskelse bra! Eller… Jeg overlevde. Jeg satte på Viego regnskapsbyrå i halvannen time og leverte bilag, sjekket forbruket, og om jeg eller han vant desember-veddemålet vårt. Dette er vel slik man ikke skal skrive på en blogg, men nå gjør jeg det likevel. Da Geir satte opp budsjettet mitt for desember måned, skulle jeg ha et julegaveshopping/matforbruk på 20 000 kroner. Han vet at jeg går amok i jula og liker ikke å sette urealistiske mål, så han lot meg altså få kjøre litt på med “hyggeutgiftene”.. I tillegg veddet han en lunch på at jeg aldri kom til å klare og holde det. “20 000 kroner!?” jublet jeg høyt for 4 uker siden… Nå, tror dere ikke jeg skylder mannen en lunch? Herregud. 21 500 kroner klarte jeg å svi av bare på gaver, og mat. Ikke vet jeg hva jeg har spist, men det verste er at han skrøt over den store forbedringen fra i fjor.

I tillegg til å ha besøkt snille snille Geir, satte jeg hele to timer hos Anita på Auds minste. Klokken ble jammen meg seks før jeg var på vei hjem, og da var det så mørkt at jeg ikke fikk knipset resultat-bilder av neglene likevel. -Men det kommer en dag i morgen, og i mellomtiden får dere kose dere med mine fem friske, sunne smoothiefavoritter fra den gode, gamle smoothie-kategorien. Jummy! <3

Mangosurprise
Havregryn er både mettende og sunt, så hvorfor ikke tilsette det i smoothien? Ikke ødelegger det for den gode, friske fruktsmaken heller! Bytt ut et av dagens mindre mellom-måltid med et glass mangosmoothie.

Syrlig bringebær
I denne smoothien er det faktisk de frossne jordbærene som dominerer, men kombinasjonen av både grønne druer, kiwi og friske bringebær gjør den likevel god og syrlig! Ønsker du den litt søtere så anbefaler jeg å tilsette en spiseskje honning eller som jeg har gjort i denne oppskriften, (litt melis).

Tropisk boost
Ser ut som en creme brulè eller hva? Hihi, det er egentlig tidenes tropiske boost, men det lille drysset av kakaopulver på toppen gjør smoothien litt annerledes. Dette smaker vel og merke ingenting, og er kun for utseendes skyld. Prøv gjerne ut den smakfulle oppskriften!

Bjørnebærdrøm
Perfekt for denne sesongen! En ren bjørnebærdrøm med et hint av banan og kokosflak. Mmmm!



Carribean Cocktail Smoothie
Jeg er egentlig ikke så fryktelig glad i kokosdrikker, men denne ble bare så mild og god! Det er en kombinasjon av ananas og kokosmelk. Akkurat passe mengde av begge deler. Kanskje mer passende på sommerstid, men hvem bryr seg? Gode drinker bør nytes til alle årstider!



Håper jeg kunne friste noen av dere i kveld også!
Klikk på bildene for å komme til oppskriften. <3

16 kommentarer
    1. Hei Marthe! Herregud, du er søøøøøt ass 🙂 Hihi. En stykk stressa Marthe i dag eller? Hehe. Håper du har fått spist og drukket nok i dag da 🙂 Gleder meg til å se bilder av hvilke negler du gikk for! *spent* Og de smoothiene der fikk meg skikkelig i sommerstemning. Kan ikke sommeren komme NÅ?! Nå er det natta her, altfor tidlig opp i morgen. Klem<3

    2. Ida: Hehehe! <3 Det kan du trygt si. Åjada, jeg klarte å trykke i meg en pølse hos Geir. Haha! Jeg hater pølser så det lettet ikke akkurat på humøret. Ler meg ihjel <3 Jaja, måtte morgendagen bli hakket roligere 😀 God natt Ida! Sov godt. Klem!

    3. Du er gaaal! over 20.000 på gaver og mat! Haha, stort søtere enn deg går det vel ikke an å bli! Jeg skjønner jo at Geir ikke klarer å bli sur! Bare det at du kaller det “hyggeutgifter” er til å spise opp 🙂
      Apropos spise opp, nam! Dette her så godt ut! Fikk meg juice-maskin til jul så jeg har litt hang up på juice om dagen, men jeg henter frem igjen dette innlegget når jeg blir smoothie-tørst igjen 🙂
      Ha en fin kveld/natt <3

    4. Uff, litt ille å lese om det store forbruket ditt, kanskje best som du sier å ikke skrive om det på en blogg? Hehe:)

    5. Tattavkvinnene: Heh! Det er jo bare jul en gang i året. <3 Da er alt lov. 😀 Har du noen gode juice-oppskrifter til meg så hyl ut! Jeg har gått litt tom for idèer den siste tiden. 🙂 Good natt!

    6. Vilde: Tenkte jeg for engangs skyld skulle være litt vågal, men jeg kjenner jeg angrer en smule allerede. Heh! <3 Jaja, 2015 er året hvor jeg blir fornuftig.

    7. Åhh, så herlig! Ønsker gjerne mer spesifikke oppskrifter om det ikke er for mye å spør om? Hadde satt stor pris på det, her er det snakk om travle morgener og travle tider mellom skole og jobb, hehe 🙂

    8. Haha, 20.000!! Nå har jeg litt bedre samvittighet for at jeg -alltid- kjøper middag i kantina på universitetet (sånn, istedenfor å stå opp 10 min tidligere og smøre niste.. heh). Så ikke hør på de som sier du ikke burde skrive om sånne “vågale” ting – GØY! Dessuten, gaver og mat er vel kanskje ikke det minst fornuftige og bruke penger på da 🙂

    9. Jeg setter så pris på slike innlegg, jeg elsker smoothie og da er det så gøy å gå inn på bloggen din og se at du har lagt ut 5 spennende smoothie oppskrifter. Jeg kan ikke noe annet enn å bare takke 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg