Mangosurprise – Smoothie

Good morgen! Nå har jeg flyttet stumpen min tilbake til leiligheten igjen etter en svært så vellykket sleepover. Vi er helt nødt til å ha slike kvelder oftere. Spesielt midt i uken! Ettersom det bare er èn dag igjen til avreise har jeg en hel hau med arbeid forann meg i dag. Jeg kommer mest sannsynlig til å sitte med pcen forann meg helt til 23.00 i kveld. Forhåpentligvis klarer jeg da å løsrive meg for å pakke kofferten og finne frem passet. For ja jeg elsker å gjøre alt heeelt i siste liten!

Viktig å ikke være tidlig ute med noe som helst.. Hehe! Til frokost har jeg i dag laget meg en helt nydelig smoothie av mango og honningmelon. Herlighet så god! Liker dere disse to ingrediensene så kommer denne frokost-drikken til å gli ned på 1,2,3. For første gang i historien prøvde jeg å tilsette til havregryn i blenderen. Dette må jeg ærlig innrømme at jeg var en smule skeptisk til, men når grynene ble most sammen med alt det andre så smakte det overhode ingenting. Sist jeg sjekket så er havregryn både mettende og sunt så hvorfor ikke ha det i smoothien når det ikke ødelegger den gode og friske fruktsmaken? 

Du trenger: 1. En mango 2. En halv honningmelon 3. 1 dl kirsebær youghurt 4. En håndfull havregryn 5. 5-6 isbiter


Slik gjør du:
1. Skjær skallet av mangoen og del den i mindre biter. Gjør det samme med honningmelonen. 
2.
Mål opp ca 1 dl kirsebær youghurt og hell alt sammen oppi en blender. 
3. Tilsett 5-6 isbiter og en håndfull havregryn.
4. Fyr løs til alt sammen er most og server med det samme!


 
 

Så det godt ut? Dette er jo en perfekt måte å få i seg litt frukt til frokost på.
Ønsker dere en fin torsdag. Snart er det helg, tenk på det! <3

21 kommentarer

Siste innlegg