Ukens smoothie: Tropisk boost

Good morgen! Jeg har litt på planen for onsdagen så jeg har stått opp ûbertidlig, kjørt en treningsøkt, og drukket litt hjemmelaget smoothie til frokosten. Gårsdagens cupcake-oppskrift så ut til å falle godt i smak så i dag fikk jeg lyst til å oppdatere kategori “ukens smoothie”. Denne gang ble det en tropisk variant, og resultatet ble kanskje ikke fullt så overraskende farlig godt. Hehe, hvor dårlig kan resultatet bli når ingrediensene består av banan, mango, ananas og lime? 

Jeg var mer skeptisk til pynten. Jeg tok i bruk mine kreative evner og strødde over litt kakaopulver på toppen! Hoho, smoothien ble seende ut som tidenes creme brulè, og heldigvis ødela det heller ikke for smaken. Litt kakaopulver smaker visst ingenting. 



Du trenger:
1.
1 Mango 2. 2 fryste bananer 3. 1 boks ananas + juicen 4. 3 dl melon og passionsfrukt youghurt 5. Saften av en halv lime


Slik gjør du: 
1. Skjær opp mangoen i mindre biter og hell alle ingrediensene i en blender. Fyr løs!
2. 
Bruker du ikke fryste bananer så bør du tilsette 5-6 isbiter. Smoothien er best kald. 
3. 
Pynt gjerne med litt siktet kakaopulver på toppen av glasset. Dette vil ikke smake noe som helst.



 

Dere kan sikkert drysse kanel på toppen også.
Da ville kanskje pynten smake litt mer! 

19 kommentarer

Siste innlegg