Siden Sist Har Jeg…

Gjort det ene og det andre både skolerelatert og sosialt! Jeg har tilbrakt noen timer i øvingsavdelingen til UIA for å filme noen videosnutter som skulle leveres inn til lærere i dag. Ellers har jeg hatt fullt hus med fine jenter og tacoservering siden tirsdag! Onsdag kveld var vi hele syv jenter hos meg, og for anledningen hadde jeg altså prøvd meg på en annerledes tacovariant som jeg fant oppskriften til på Lene Orvik sin blogg for mange mange måneder siden. Gjett om det falt i smak! Herlighet så gøy det er å kokkelere når gjestene liker maten <3 Til dessert hadde jeg bakt tantes krydderkake, og den har jeg delt oppskriften på i et tidligere innlegg HER <– Jeg hadde bare en skje for lite med kanel denne gang.. Heh, det er derfor det ser ut som en.. vaniljekake.

I går hadde jeg en sånn liten panikkdag for at praksis starter allerede på mandag. Jeg føler jeg har glemt alt jeg har lest av pensum i sommer så da ble det noen timer med repetisjon og prosedyrekursing på nett før jeg klarte å slå meg til ro med tacorester, peiskos, kake og et par episoder av Borderliner. -En norsk ny serie som faktisk ikke var så verst! 

– Et annerledes tacomåltid –

Istedet for kjøttdeig hadde vi altså pulled pork med tacokrydder, og i stedet for vanlig mais, agurk, paprika og tomat, laget jeg en maismos (kokte mais og moste det med litt salt), og en mangosalsa bestående av mangobiter, granateple, litt rødløk, hvitløk, chilli og korriander. Mmm, så deilig! Med en dæsj rømme, hjemmelaget guacomole og vanlig tacosalsa, savnet jeg faktisk ingenting!

Nå skal jeg komme meg på skolen for ukens siste to timer med simulering, og så erre helg dere! Jeg har riktignok jobbhelg, men man jobber jo ikke hele døgnet så det skal bli helt nydelig. Mannen har reist på jakt i helgen så egentlig håper jeg på skikkelig drittvær så jeg blir tvunget til å sitte inne og lese meg mer opp til mandagens praksisstart.. Hehe, måtte denne helgen bli veldig laang <3

Planen for fredagskvelden – Levende lys, nerding og deilig mat

16 kommentarer
    1. Følger med på snapchatten din, og kom faktisk bare inn på bloggen nå for å skrive dette! Jeg ville bare si at jeg trur du blir en fantastisk sykepleier med omsorg for pasientene dine! Du virker som en person som kler på deg arbeidsklærne med et godt humør og en tanke om at “det her blir en bra vakt på jobb!” og det har SÅÅ mye og si! Jeg er helsefagarbeider selv og vet at sykepleiere ofte kan tenke at deres jobb er bare praktisk, men deres jobb er så mye mer en å stikke en sprøyte i noen, handler om å gjøre hverdagen bedre! Pluss at jeg bare vet at du smitter over god positivitet på de andre ansatte også, fortsett slik <3 <3

    2. Hei Marthe!
      Så på snapchat at du hadde laget sjokoladefondant i muffinsformer, har du lyst til å dele oppskrift? 🙂 Så veldig godt ut!

    3. Maria: Hei hei! Den besto av 4 caseoppgaver tror jeg og et par spørsmål utenom. Klinisk sykepleie-eksamen var ikke på langt nær så vanskelig som sykdomslære og anatomi/fysiologi, og så lenge du har lest godt til de to sistnevnte og har løst caseoppgavene dere har fått utlevert før eksamen så går det som regel veldig fint! 🙂 Man kan tenke seg til mye på egenhånd på denne eksamen, men du stiller selvfølgelig mye bedre om du leser godt for det 😀

    4. Hei! Du er så inspirerende når det kommer til skolefronten, har prøvd å sett tilbake til fjoråret hvor du skrev du skulle lage tips til sykdomslære eksamen og hva slags lesing som funket for deg men finner ikke noe om det 🙁 hva gjorde du fra start? Sykepleiepluss eller lagde du sammendrag fra bøkene? Synes det er så latterlig mye pensum for at vi skal lære oss dette på 3 mnd… håper på svar ❤️

    5. Anonym: Heisann! Nei, jeg fikk aldri skrevet et slikt “oppsummeringsinnlegg”, men jeg brukte altså begge deler. Jeg så aller først alle videoene til sykepleiepluss, men ettersom de på langt nær dekket alt av pensum for 2 studieår, ble jeg også nødt til å skrive et sammendrag fra pensumbøkene. Det er et helsikkes arbeid, men det må bare til. Pensum er ENORMT og det er utrolig vanskelig å lære seg alt, så hadde jeg tatt denne eksamen om igjen ville jeg brukt mindre tid på å pugge mindre viktige ting, og heller brukt mer tid på å titte på gamle eksamensoppgaver for å se hva som har vært hovedfokus tidligere. Ofte går de samme spørsmålene igjen og igjen og igjen.. Vi fikk bare gamle eksamensoppgaver på min eksamen.. Masse lykke til! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg