Krydderkake med krem i langpanne


– Tantes saftige krydderkake –


Her kommer oppskriften jeg lovet dere i går! Tante sin nydelige krydderkake i langpanne med krem. Mmm! Kremen min ble definitivt ikke liiike smooth som når tante pisker den, men fy søren så god på smak for det. Håper dere lagrer denne oppskriften her, for den bør få bli en slager i flere familier enn bare min <3 

Nå skal jeg krype ut av kosedressen og inn i noen stramme dongeribukser, for snart venter min første kveldsvakt i psykiatrien. Ah, det skal bli så utrolig deilig å få jobbe litt kveld igjen innimellom nå! Sove skikkelig ut en dag i uken, nyte en lang morgen og en ordentlig frokost <3 I dag ble det som dere kanskje alt har gjettet… kakefrokost. NOM!   


– Myk og luftig ostekrem –


Du trenger: 1. En liter kulturmelk 2. 3ts natron 3. 300 g smør (200g smeltet til kaken og 100g vanlig romtemperert til kremen) 4. 400g sukker 5. 550g mel 6. 4ts kanel 7. 200g melis 8. 300g philadelphia ost naturell


Slik gjør du:
1.
Rør sammen 1liter kulturmelk, 3 ts natron, 400g sukker, 4 ts kanel og 550g hvetemel i en bolle.
2. Smelt 200 g smør og rør dette inn i kakedeigen helt til slutt. 
3. Hell røra over i en langpanne med bakepapir og stek kaken midt i ovnen på 170grader i 30 minutt.
4. Avkjøl kaken og lag kremen av 300g philadelphia ost, 100g romtemperert smør og 200g melis. 
5. Pisk dette i 5 hele minutt, og du har en supergod og luftig krem!


– Smør kremen over den avkjølte kaken og server –

19 kommentarer
    1. Den så helt magisk god ut! <3 Kjekt å høre at du trives i praksis, og at det å jobbe med barn og unge ikke var så skummelt som du trodde 😀 Håper du får en fin tirsdag <3

    2. Mmm, så utrolig godt det ser ut! Kake faller jo alltid i smak 😀 Jeg har et lite blogg-ønske til deg! Kunne du tenkt deg å lage et “dette spiser jeg i løpet av en vanlig dag” innlegg? Det er så gøy og ikke minst inspirerende å se hvordan andres normale kosthold er (ikke bare supersunne mennesker som spiser kylling og brokkoli til alle døgnets tider, hehe).

    3. Hei! Planlegger en tur til Island og har bladd meg gjennom alle innleggene dine fra når dere var der :)! Men fant ikke hotellet dere bodde på? Er det til å anbefale? Hvor i så fall er det lurt å bo?

    4. Lisa: Heisann! Hotellet er absolutt å anbefale, men jeg kan overhode ikke huske hva det het, så da hjelper det lite. Jeg tror ikke jeg har skrevet det noe sted på bloggen heller da jeg fikk turen i gave av Daniel, så det var han som ordnet alt med bestilling. Kan aldri tro at han husker hva det het han heller nå <3 Jeg er ikke så kjent på Island etter en helg at jeg tør å anbefale noe sånn veldig, men vi bodde nære sentrum og syntes det var helt topp ihvertfall!

    5. Anonym: Selvfølgelig kan jeg det 😀 Jeg har laget et par slike innlegg før men det begynner å bli veldig lenge siden så det gjør jeg gjerne igjen! 🙂

    6. Den kaken såg virkelig god ut:-) Den må definitivt testes ut en gang. Jeg synest du er veldig flink på bakefronten Marthe og bildene dine er så utrolig fine at man bare får lyst til å begynne å bake med en gang:-) Ikke minst er du en super bra blogger og hvert innlegg du har er i veldig bra kvalitet. Jeg blir så glad og inspirert for hvert blogginnlegg du skriver fordi du er så positiv og et veldig bra menneske som det virker som vill alle godt<3 Du kommer til å bli en sinnsykt bra sykepleier for den jobben passer deg utrolig bra:-)

    7. Emma: Åå <3 Herlighet. Slike kommentarer varmer sånn! Tusen takk for kjempefine ord Emma :') Dette var hyggelig lesning på tirsdagskvelden. Nå kan jeg sove godt i natt ihvertfall 😀

      Stor klem til deg! God du er, som tar deg tid til å legge igjen denne <3

    8. Denne må jeg prøve meg på,så fantstisk god ut! Går den an å lage dagen i forveien og at den smaker like godt dagen etter? 🙂

    9. Den så veldig god ut, må prøves en dag! Bare lurte på en helt annen ting, så du la ut bilde av middagen en dag (tror det var på snapchat?) av runde tallerkener med sånn kant på. De så så fine ut! Hvor er de fra? Hvis du skjønner hvilke jeg mener 😀

    10. Denne kaka var kjempegod! Jeg hadde ikke kanel så brukte kardemomme og nellik i stedet. Fungerte veldig bra, og ga den en liten smak av jul 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg