Food and game night

– At My Place –

Denne helgen var vi egentlig fire jenter som hadde planlagt holmetur i skjærgården, med teltcamping, fisking og hele pakka, men da himmelen bestemte seg for å gi oss øsepøsende regn, ble det istedet bare en liten jentekveld på oss. Hyggelig det også da! Spesielt for meg som fikk æren av å diske opp med både middag og litt bakverk til oss! Jeg koste meg seriøst glugg der jeg sto på kjøkkenet i går, og lagde en diger panne med chili sin carne, bakte boller med krem og lagde rørte jordbær med lime til mens jeg tok meg en Blanc øl. -Min nye favorittenhet? Åh, dager som gårsdagen gjør at jeg får vondt i magen av å tenke på at skolestart og hektisk hverdag bare er fem dager unna. Jeg stortrives jo på studiet mitt, det er ikke det… Men dette ferielivet med tid til å gjøre akkurat hva man vil 70% av døgnet er bare så utrolig bra at jeg ikke orker å gi slipp! Vil.Bare.Ha.Mer.

– Fredagskveld med jenter, latter og 5 second rule –

Jentene kom på døren min klokken 18.00 i går, og 10 minutter senere satte vi med spisebordet mitt og hev innpå med middag før vi forflyttet oss til favoritthjørnet av stuen min, skravlet, spilte spill og flettet hverandre i fem timer. Hihi, ja i går lærte jeg meg ENDELIG å rotflette dere! Herregud så stas. Det, strikking, og øldrikking har stått på listen min lenge nå.

En annen staselig ting.. Klokken 20.00 bestemte Cathrine også for å snike seg en tur på besøk for middagsrester, og da ble det magekosing og babysnakk i ihvertfall tre timer etterpå. Jeg tror faktisk bestis var oppriktig bekymret for at hun ikke ville bli like inkludert i vennegjengen lengre, og at hun muligens kom til å kjede oss dersom det ble for mye babysnakk.. Ha-ha! Hørt noe så dumt? Vi elsker lille Aron på 25 centimeter allerede og gleder oss alle sammen til neste jentekveld med innredning av babyrom <3

– Chili sin carne og boller med krem –

I dag er det lørdag og jeg har ca.. ingenting på agendaen! En helt fantastisk følelse. Eller.. Jeg har kjøpt inn til å lage meg hvit hjemmelaget pizza i dag, og mannen kommer på besøk om en liten time, men bare for en snarvisit, for jaktsesongen er i gang, så morgen og kveld er heretter viet til skogens stier for hans del! Kanskje jeg inviterer en venninne eller to på jentekveld igjen litt senere. Jeg orker ihvertfall ikke tanken på noe fest eller bydansing.. Dessuten ble jeg tipset om en ny film av bloggleser Julie i går, og den så så gøy ut at den snurres i kveld.

Håper dere har en strålende helg så langt! I morgen tidlig hiver jeg meg på toget til Stavanger by igjen, for å tilbringe enda litt mer tid med familien før skolestart og fire måneder med praksis. Jeg har ikke noe mer ferie før jul, og starter ikke skolen før til onsdag, så da tar jeg mine aller siste fridager med mine kjære og nære på vestlandet <3 Forrige helg ble så alt for kort..

– Min wannabe By Lassen skål til 79kr er fra Upstairs –

Oppskriften på retten min finner dere HER <—

Oppskrift på bollene mine finner dere HER <—

17 kommentarer
    1. Mmm, det så godt ut! Nå fikk jeg veldig lyst på nybakte boller. :b
      Jeg håper du ikke gir deg helt med bloggingen når du er ferdig sykepleier, det er så koselig å følge deg. Jeg er 30+ og leser ikke mange blogger lenger, men her må jeg alltid innom hver dag. Det er alltid en positiv tone i bloggen og jeg liker at du er så normal haha. Mener det på beste måte, mange av bloggerne i dag lever liv som er så totalt hinsides den virkeligheten jeg og de fleste andre lever i, med masse sponsede kjempedyre produkter og betalte luksusreiser. Alt handler om overflate, luksus, penger og perfeksjon. Det er gøy å lese feks Janni Ds blogg, men det er jo ikke en hverdag jeg kan kjenne meg igjen i. Det er det hos deg og det synes jeg er kjempekoselig. 🙂 <3

    2. Dette så flott ut! Vet du har skrevet det, men finner ikke igjen innlegget; hva heter fargen du har på veggen?

    3. Hei, sikker dumt spørsmål men hvordan smaker den ølen? Er det samma smak på som Hansa og corona? Hahah.
      Høres veldig gøy og koselig ut! Ønsker deg en fin sommer videre og masse god tur til Kristiansand! ☺️

    4. Maria: For en herlig kommentar <3 Tusen takk for fine ord Maria. Jeg kommer nok ikke til å gi meg helt her når jeg er ferdig utdannet, men kanskje oppdatere litt mer slik som nettenestea gjør nå. Kjenner meg så igjen i det hun skriver om at hun fremdeles liker å knipse bilder og skrive men at det konstante presset om "å måtte levere hver eneste dag" ødela hele gleden ved å blogge. Gleder meg masse til å kunne ha denne siden som en hobby istedet for jobb 🙂 Det var slik jeg startet, og det er slik jeg vil avslutte også 😀

    5. Anonym: Heisann! Nei, det er ikke dumt 😀 Den kan minne litt om Corona ja, men enda litt mildere og enda litt friskere synes jeg! <3 Tusen takk for det snille! Fortsatt god helg til deg 🙂

    6. Selma: Det er mange som har spurt om det i det siste så nå måtte jeg google meg frem til noen gamle blogginnlegg for å finne det ut. Hehe, jeg hadde nemlig glemt fargenavnet. Men det er altså Jotun Lady Warm Blush. Fineste som finnes <3 Også i matt da!

    7. Hei Marthe! Jeg bare lurer på en ting 🙂 hvordan sorterer du klær i klesskapet ditt? Vet det er litt random, men virker som du har god orden i sakene dine. Akkurat kjøpt meg nytt og litt usikker på hvordan jeg skal innrede det.

    8. Silje: Heisann! Jeg har alle korte kjoler og overdeler hengende på stang i toppen av skapene mine med sko plassert under. Ellers har jeg fylt en stor skuff med bukser, en med skjørt, en med shortser og flere små med lange kjoler, treningstøy, turtøy og kosedresser 😀 Jeg har ikke stor plass i min 43 kvadrats leilighet, men etter dagens opprydning i klesskapet har jeg likevel flere tomme skuffer. Hoho! Lykke til med innredningen av ditt skap Silje 🙂

    9. åå, det var synd! De har nettbutikk ser jeg, men.. skulle veldig gjerne hatt en slik skål 🙂

    10. Malin: Hallo 😀 Å jeg tenker på hund hver eneste dag og gleder meg veeldig til bachelorskriving for da blir det valp på denne om ikke noe veldig uforutsigbart skjer 🙂 Skal i gang med valpekulljakt nå i høst <3

    11. Hei Marthe. Tenkte at jeg skulle omsider legge igjen en kommentar til deg. Jeg er en godt voksen kvinne, men er ikke mindre facinert over hva dere unge og fornuftige kvinner får til i dag. Utdannelse, egen leilighet osv. Det virker som du lever ganske strukturert og målbevisst, og da kan det bli en interessant blogg, selv for en kvinne midt i livet. Jeg liker godt matoppskriftene du legger ut, og gleder meg alltid til det kommer en ny vri. Ellers lurer på målene på det hvite spise bordet ditt. Jeg har ikke så veldig god plass, men ser for meg er rundt spisebord, men helst plass til 6. ser at du har 5, men blir det for trangt med 6?? og kan du oppgi diameter på bordet. Det hadde jeg satt veldig pris på 🙂 Takker på forhånd på svar 🙂

    12. LiseBenedi: Hei! For en herlig tilbakemelding. Superhyggelig lesning på morgenkvisten <3 Tusen takk! Jeg har ikke målebånd i hus så jeg får ikke målt det her og nå, men det er fra Skeidar og kjøpt nå i vinter så jeg er sikker på at de har det inne enda. Det var det eneste hvite, runde bordet de hadde inne da jeg handlet her så da er det ikke så vanskelig å finne det heller i butikken 🙂 Planen min var å ha 6 stoler til da det var det de hadde på utstilling i butikken, men de hadde bare 5 stoler inne da jeg bestilte. Men 6 går altså helt fint! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg