Lately i’ve been craving…

– Boller med krem og jordbærsyltetøy –

Jeg er visst ikke ferdig med fastelavens i år… Hjemmebakte boller er bare så sjukt godt, og spesielt med pisket krem og et godt (helst hjemmelaget) jordbærsyltetøy til. Mmm! Flere som får vann i munnen? Vel, det er lørdag, så det er bare å hive seg på butikken dersom du ikke alt har ingrediensene i hus!

Nå skal jeg avgårde på jobb og der blir jeg til ettermiddagen, men så bærer det straka vegen hjem for å trykke i meg noen flere boller. Haha, jeg har kveldsvakt i morgen så kanskje jeg til og med unner meg et glass vin i kveld. Jeg burde kanskje ha invitert en venninne på middagsbesøk, men i dag har jeg bare lyst til å kjøre litt me-time! -Ta en laaang dusj, gå sminkefri hele kvelden, snurre film og ligge under teppet mitt med tente lys på stuebordet. Haha, blir jo glad bare av tanken <3 Håper dere får en strålende lørdag! Nyt den ute i sola dere som kan <3 Det skal jeg gjøre neste helg igjen, og jeg gleder meg allerede.

– Slik gjør du –
1.
Smelt smør og varm opp melken. Bland det sammen og kjøl det ned til 37 grader.
2. Smuldre opp en pakke gjær og bland dette ut i smør/melkeblandingen.
3. Mål opp kardemomme og sukker, og rør dette inn. Sikt til slutt inn litt etter litt hvetemel.

4. Dekk deigen til og sett den til heving i minimum 60 minutt et lunt sted.
5. Rull boller av deigen, pensle dem med et pisket egg, og stek dem midt i ovnen.
6. Stek på 200 grader i 10 min og la dem avkjøles litt før du smører på kremen.

– Pisk krem av 3dl kremfløte og 2ts sukker –

Håper dere lar dere friste litt på en lørdag…
Vi sees snart igjen <3

17 kommentarer
    1. Leiligheten din ser helt nydelig ut, og jeg virkelig elsker den nye sofaen din! Hvor lang tid tok det fra du kjøpte leiligheten og frem til du overtok? Har kjøpt min aller første leilighet, og klarer nesten ikke vente til overtakelsen. Nyt helgen, fine du! Klem

    2. Hei!
      Jeg bare lurer på en ting, hvor mye tid setter du av til selvstudie hver dag?
      Å hvor får du motivasjonen fra ? Jeg har selv akkurat startet på sykepleierstudiet å syntes det er kjempe hardt, da spesielt med biologi, genetikk, anatomi og fysiologi. Hvordan pugger du de latinske navnene feks?
      Tusen takk, på forhånd!
      Ha en super helg, klem

    3. Å du kan virkelig ta fristende bilder 🙂 så lekkert ut og så gode ut 🙂 du er så flink på kjøkkenet. Kos det hjemme eller hva du enn skal 😉 vel fortjent <3 klem

    4. Hannah: Hei hei! Akkurat nå er jeg jo 7-8 timer i praksis nesten hver dag så nå orker jeg nesten ikke å lese på kveldene, men jeg leser likevel 1 time eller 2 daglig etter praksis. Men da jeg leste på anatomi og sykdomslære så leste jeg nok i gjennomsnitt 5-6 timer om dagen. Tok jeg meg fri i helgene så leste jeg gjerne 10 timer en dag eller to tidligere. Det høres mye ut, men det er veldig spennende pensum også så da gjør det liksom ikke så mye. Hvis du bruker videoene til sykepleiepluss og skriver notater til disse så flyr timene avsted 🙂

    5. Anita: Jeg hadde tre måneder til overtakelse fra jeg kjøpte den og bestemte selv hvor lang den skulle være 😀 Trengte å ha tre måneder ettersom jeg hadde oppsigelsestid på forrige leiligheten 🙂 Masse lykke til i nytt hjem!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg