En matdag i bilder

I dag tenkte jeg at jeg skulle vise dere hvordan en vanlig matdag kan se ut hos meg. Jeg vet ihvertfall om én bloggleser som har ønsket seg dette innlegget en stund nå. Jeg har hatt en lignende post tidligere også, men det er så lenge siden, og litt ny inspirasjon i matveien skader vel aldri? Håper dere finner noe av det fristende! <3

Fjordland grøten er min beste venn! Etter at jeg smakte denne ferdige varianten til frokost en morgen for et års tid siden har jeg alvorlig talt ikke klart å spise vanlig havregrøt. Det er jo ikke i nærheten så godt å lage den selv! Haha, jeg blir aldri lei av å fylle kjøleskapet med disse, og heldigvis koster de ikke mer enn 20kr pakken heller.

– FROKOST –
Brødskive toppet med egg og en blanding av avokado og majones. Jeg rører rett og slett bare sammen en avokado, litt majones, salt, pepper og sitronsaft. Smaker helt nydelig til kokt egg! Har jeg først tatt meg bryet til å koke et egg så koker jeg alltid et ekstra som jeg bare spiser med en skje. Til frokost har alltid også en eller annen frukt til. Jeg har kiwi på bildene, men stort sett går det i en frisk appelsin. Beste frukten jeg får om dagen!

– LUNSJ –
Har jeg ikke hatt fjordland havregrøten min til frokost så tar jeg den til lunsj sammen med litt frukt og/eller bær. Jeg blir ubehagelig mett av en hel porsjon grøt så jeg spiser bare en halv pakke om gangen og varmer siste del til kvelds eller morgenen dagen etter. -Så får jeg plass til en hel pakke blåbær og litt vannmelon i stedet.

– MIDDAG –
Dagens favorittmåltid! I går var det en deilig viltgryte som sto på menyen! -Rådyrkjøtt i fløte og brunost-saus med en potetpure som var rik på både smør og fløte den også. Her i hus teller vi ikke kalorier! Oppskriften på denne gode gryten finner dere HER. I dag skal vi ha laks med båtpoteter, eplesalat, sitronkrem og fylt tomat. Mm!

– KVELDS –
Hva og hvor mye jeg spiser til kvelds kommer veldig an på når middagen ble inntatt og om jeg har trent eller ikke. Sitter jeg bare innendørs på pcen hele dagen så blir ikke apetitten så veldig stor, men så fort jeg beveger litt på meg så spiser jeg som en hest. Disse rekefylte avokadoene er noe av det beste jeg får! Alt du gjør er å pille 100 gram ferske reker, blande dem sammen med 2 ss creme fraiche og 1 ss majones, og røre inn litt sitronsaft, salt, pepper og finhakket dill. Ha rekeblandingen oppå avokadoen og nyyyt. Dette smaker så godt!

– SNACKS –
Når det kommer til snacks så prøver jeg å holde meg unna chips og sjokolade i ukedagene, meeen litt minipannekaker eller lapper med vaniljekesam og bær på.. Det finner jeg innafor både på en mandag og en torsdag! Det går som regel ikke en eneste kveld uten at jeg craver noe søtt, og da liker jeg å stelle i stand med et fruktfat, minipannekakefat eller en tallerken med melon og spekeskinke på. Mmm! Viktig med kveldskos <3

Spør i vei hvis dere lurer på noe! <3

24 kommentarer

Siste innlegg