Oppskrift: Pannekaker til frokost

 

God morgen dere! Nå sitter jeg sprekkeklar i sofaen etter et fantastisk deilig pannekakemåltid! Jeg følte for å skjemme meg selv bort med en ekstra god frokost denne onsdagen. Håper det står bra til med mine kjære, gode lesere? Noen av dere har vel til og med høstferie nå? Ihvertfall dere som bor i Kristiansand!

Jeg skal snart av gårde på jobb, men først tenkte jeg å dele pannekake-oppskriften med dere! Bilder av den nye sofaen har jeg også knipset, men disse får dere ikke se før litt senere!

Du trenger:
1.
50g smør 2. 2 egg 3. 3 dl hvetemel 4. 1/2 ts salt 5. 2 ts bakepulver 6. 1 ss sukker 7. 2 1/2 dl helmelk

 
 

Slik gjør du:
1.
Start med å smelte smøret i en kjele.
2. Når smøret er smeltet, visper du inn melk og egg.
3. Bland sammen de tørre ingrediensene og hell smørblandingen over.
4. Rør ut alt av melklumper og la røra stå og svelle i ca 15 minutt.
5. Stek 2-3 ss røre om gangen. Da vil kakene få en fin størrelse. Smør stekepanna med litt smør før du begynner. Når du ser at oversiden av pannekaken smått begynner å boble, snur du den med en stekespade.

Server gjerne med hjemmelagd syltetøy! Den slags luksus fikk ikke jeg.

Hvis ikke dette er en fristende frokost så vet ikke jeg!

31 kommentarer
    1. Den
      T så kjempe god ut!;) hvor er hudpleie salongen ? Hvilken Adresse? Jeg bor ikke så langt fra kjærlingland.:)

    2. Du er sykt pen, du har så flott liv syns jeg jeg leser hver dag på bloggen din og du gjør alltid noe gøy, jeg er så misunnelig på deg, je elsker deg Marthe du er så sykt pen og virker som en god menneske! <3

    3. Det første jeg tenkte da jeg så innlegget var “å nei, ikke enda en oppskrift på sunne havre,banan,lavkarbo pannekaker.” Godt å se at noen vet hvordan man skal kose seg 😄

    4. Hallo!! Må bare starte med si at bloggen din er til kjempe stor glede for meg. Jeg synes helt ærlig at du er en av de tøffeste på blogg.no. Jeg blir helt ærlig nesten litt misunnelig fordi jeg skulle ønske dette var min blogg. Hahaha!!! Jeg hadde blogg før, men jeg sluttet å blogge fordi jeg fikk så utrolig kjempe masse stygge kommentarer. Derfor sluttet jeg helt å blogge, men du må ikke slutte, fordi da vinner bare de frekke. Men siden jeg ikke har blogg, tenkte jeg å legge igjen en konkurranse i stedet for blogglenke. Så om du klikker på lenken min så kommer du til en bra konkurranse jeg nettopp ble med i! Kanskje du kan være snill å dele den på bloggen? 😀 Det hadde vært veldig gøy om du gjorde. Uansett håper jeg du deltar selv og at du blogger kjempe masse fremover!

    5. Anonym: Hehe, det var fælt så mange som lurte på det da! 😀 Jeg spiste to av dem, men de var veldig mettende. Jeg er kanskje heller ikke så sulten på morgenkvisten 🙂 Men resten står i kjøleskapet og blir kveldsmat! 😀

    6. Hei hei 🙂 Jeg prøvde det og det ble kjempe bra. De smakte kjempe godt og er mye bedre enn vanlig brød skive. Anbefales på det sterkeste.
      Forresten kan du ikke snart lage et inn legg med klær som er inn i høst. Eller et lite reklame innlegg for Vere moda

    7. heii Marthe..
      Jeg og fire jenter til, (Juni, Madelen, Andrea og Vilma) lurte på om vi kunne få bruke bildene dine i oppskriften til skolearbeid! vi har oppskrift selv.. Men bildene dine var så fine at vi lurte på om kunne bruke dem! Vi skal lage en slik kokebok, og der har vi med pannekaker. Skoleprosjektet er en slik elevbedrift!! Derfor hadde det passet fint med dine bilder!!
      Mvh
      Madelen, Vilma, Andrea, Juni og Martine

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg