Healthy pancakes

Da var det på tide med en SUNN oppskrift her på bloggen! I dag har jeg lyst til å dele dagens lunsj med dere. Jeg har nemlig gjort et andre forsøk på å lage sunne pannekaker! Denne gang fikk jeg det jammen meg til også. Ikke bare smakte de fortreffelig med hjemmelaget syltetøy på, men de mettet også! Veldig store og elegante ble de ikke, men de smakte utrolig godt, og jeg ble mett.  

Du trenger:
2 egg
1,5 dl cottage cheese
1/2 dl havregryn
1/2 dl grovt hvetemel eller mandelmel
1 ts bakepulver
1 dl melk
1/2 ts kanel
1/2 ts kardemomme

  

Slik gjør du:
1. Bland sammen alle ingrediensene og mos med stavmikser.
2. Blir røren for tykk så tilsetter du en liten ekstra skvett melk.
3. Stek som pannekaker på størrelse med store lapper.
4. Jeg hadde stekeplaten på styrke 6 av 9 og stekte dem med litt smør.


5. For å gjøre måltidet enda litt sunnere, kan du erstatte det ferdigkjøpte syltetøyet med ditt eget! Jeg kjøpte meg friske bringebær og blåbær, tilsatte 1 ts sukrinmelis og rørte bærene moste. Mmmm, så godt!

 

Beste lunsjen på leenge!
Oppskriften gir små pannekaker til to personer. 

20 kommentarer

Siste innlegg