Svar – DEL 2

Er det noen tv programmer du følger med på akkurat nå?
Idol. Det er faktisk det eneste. Jeg ser sjeldent på tv med vilje, men ser noen andre på så finner jeg det morsomt jeg også.

Hva vil du si til jenter der ute som ikke tør å kle seg som de vil fordi de er redde for hva andre vil si? Årh, ikke bry dere! Folk vil stirre og noen mennesker vil sikkert finne det morsomt. Medelever fra min gamle skole pekte til og med til tider. Drit i det. Tenk at du ser bra ut uansett og alle som stirrer gjør det av misunnelse. Det er ikke så lett i begynnelsen, men etterhvert som både du og medmenneskene rundt deg venner seg til den unike stilen din, skal du se at komplimentene ramler inn. Begynn i det små. Av og til kan bare det å ta på seg et par sko med en 6 cm hæl være nok. Ikke ta på deg noe du er ukomfortabel i, men det er viktig å utforske. Ha alltid et åpent sinn!

Hva var det gøyeste med å være russ?
Å få dele ut russekort til crazy, små barn. Haha. Jeg synes ikke det var så sinnsykt å være russ jeg. Det har kanskje med at jeg ikke stortrives i en måned hvor rusbrus, chipsspising, rusbrus, rusbrus, mer rusbrus, soving og rusbrus står på planen. Jeg hadde mange morsomme stunder med jentene under knutekapringen foreksempel, men russetreffene var ingenting for meg. Festival-liv med mer usunnheter enn til og med jeg kan tåle + lite søvn er æsj.



Hva liker du og gjøre sammen med venner?
Hva liker jeg ikke å gjøre med venner? Jeg er med på det meste jeg. Synes det er megakos å skravle med god mat på resurant, men det er like kos å kjøre filmkveld hjemme med godis og grandis. Eller ta en tur på kino, bowling.. Ja og en fest med jentegjengen er også topp!

Hva synes din mor og Jonas om klesstilen din og at du shopper en god del?
Så lenge jeg har råd til det så er det vel greit. De kjenner meg og min lidenskap for klær og shopping. Det går noen kroner der og sånn er det bare.

Har du det bra for tiden? 
Jeg har det helt supert og slik har jeg hatt det utrolig lenge nå. Jeg kan ihvertfall ikke huske sist jeg klagde på livet!

Ser du opp til fotballfrue, virker veldig sånn fordi du hermer endel fra hun?
Okei, nei det visste jeg ikke. Fordi jeg trener og lager mat av og til?

Hva synes du om at jenter over 1.70 bruker høye hæler?
Kjempefint. Synes alle bør gå i høye hæler jeg. Føler du deg ukomfortabel med 15 cm, så er 5cm også flott.

Kan du vise bilder av leiligheten deles?
Det kommer når alt er i orden. Nå er nytt kjøkken også på vei. Det dumme treverket skal byttes ut i hvitt høyglans. Åå det blir så fint!

Hva foretrekker du på en lørdagskveld: fest på byen, være hjemme med kjæresten, eller samling av jentegjengen?
Jeg foretrekker de to siste, men en hjemmefest hos ei fra jentegjengen er også heltopp! Ellers så er jeg veldig glad i vors. Utelivet i Kristiansand er grusomt med mindre man er 20 eller har studentbevis. Derfor foretrekker jeg et vilt vors, en bakt potet, og senga.

Når du kjøper klær eller sko fra Nelly.com, er det mulighet for å returnere det?
Det er kjempemulig det! Jeg har gjort det flere ganger med kjoler som ikke har passet som jeg ville. Da returnerer du det, skriver årsaken til det og velger om du vil bytte klærene eller om du vil ha pengene igjen. Det tar litt tid før pengene ramler inn på konto, men du får dem igjen.

Har du vært på ball før?
Bare en gang. Skoleballet i 10 klasse. Da ble jeg og min daværende kjæreste kåret til årets par! -Og ja vi var faktisk en av de tre nominerte til dronning og konge også, men den tittelen stakk bestevenninnen min av med. Svært velfortjent. Natalie er gull!   

Hvor mye penger brukte du på og innrede skapet ditt? Er så misunnelig!!
Hehe, jeg brukte nesten ingenting da skapene fulgte med huset. Bestefar har bare revet av dørene for meg og alt skapet inneholdt av hyller. Deretter gikk jeg til innkjøp av stenger klærene kunne henge på, kleshengere og buksehengere. En buksehenger på Ikea koster 45 kroner så veldig dyrt kan det umulig bli! Skohyllene fikk jeg av bestemor og bestefar, og faktisk så fikk jeg både knagger og flere kleshengere også av bestemor. Jeg har en gavmild familie! Det som har kostet for min del er klærne.. 

Liker du å synge?
Ja jeg elsker å synge, men jeg kan det ikke. Jonas og noen venninner tror det, men det er bare fordi de kun har hørt meg nynne. Bare mamma og dusjen vet hvor stygt jeg egentlig synger! Hehe.

Spiller du noen instrumenter?
Jeg spilte piano en god stund da jeg bodde i Stavanger. Jeg vil faktisk påstå at jeg var litt proff, men nå har jeg glemt det meste.

Har du twitter?
Mjaa. Jeg lagde en bruker for å følge med på justin bieber og hans twittring. Ehe! Jeg skjønner meg egentlig ikke på den slags.
 
Hvor lang tid bruker du på badet om morgenen?
Jeg kan fint sminke meg på 15 minutt og sette håret i en hestehale, men jeg foretrekker å bruke en halvtime på ansiktet og 10 minutt på håret. Da føler jeg meg vel. 

Du har gått veldig mye i svart i det siste, har det en grunn?
Hehe, nei ikke utenom at jeg er blitt veldig glad i helsvarte antrekk. Sort skinn, sorte høye hæler + sorte blonder eller frynser. Liker!

Hva betyr egentlig sidevisninger på bloggen?
Sidevisningstatestikken forteller hvor mange ganger alle leserne mine har klikket seg innom bloggen min på en dag, totalt. Som regel er den dobbelt så høy som antall lesere da dere ofte klikker dere inn 2 -3 ganger daglig.

Planlegger du antrekk eller finner du frem på morgenen?
Jeg finner det frem på morgenen, men det kan ta tid av og til. Jeg kan fint bruke en halv time på å finne ut hva jeg skal gå i.

Hvilken str bruker du i bikbok buksene?
XS i tøybukser eller stoffbukser. Dongeribukser fra bikbok eier jeg faktisk ikke!

Hva syns du om at så mange leser bloggen din?
Det er kjempegøy, men selvsagt også litt skremmende. Jeg vet jo ikke hvem dere er! Hvilken alder dere er i, hvilket kjønn, hvor dere er fra? Det aner jeg ikke. Det eneste jeg vet er at de aller fleste av dere er positive mennesker som stadig legger igjen en hyggelig kommentar om hvor mye dere setter pris på bloggingen min. Det er alt jeg trenger for å synes at det er supergøy å legge utallige timer i en nettside. Det gir meg faktisk alt!

Hører du mye på musikk?
Nei egentlig ikke. Jeg anstrenger meg ikke for å høre på musikk, men jeg MÅ høre på radioen når jeg først sitter i en bil.

Har du et ”perfekt” liv som det ser ut til at du har, eller er det bare på bloggen?
Jeg vil vel ikke påstå at jeg har et perfekt liv, men jeg trives utrolig godt om dagen! Jeg trives kjempegodt i den nye leiligheten, i vennegjengen jeg har rundt meg, jeg har en super kjæreste og en fantastisk familie. Jeg kan gjøre akkurat hva jeg vil ut av dagen og jeg har god nok råd til å kunne reise og shoppe akkurat som jeg vil. Da har jeg det rett og slett veldig veldig greit!

Tips til ting man kan gjøre med kjæresten?
Jeg har skrevet et innlegg om hva man kan finne på med kjæresten HER. Datingtips!



Er det viktig for deg å være slank, og se bra ut? Spiser du med god samvitt eller MÅ du trene etter å ha spist? Må du være stelt for å gå ned på butikken?
Det er viktig for meg å være slank ja, men det er også viktig for meg å spise som normalt og kunne unne meg godteri når jeg får lyst på det. Gjør jeg ikke det, påvirkes humøret negativt og det liker ingen! Før kunne jeg gå hvor som helst uten sminke, men nå foretrekker jeg å sitte i bilen om Jonas vil kjøpe godteri en torsdagskveld jeg allerede har fjernet sminka. Jeg er livredd for å møte folk som kjenner meg igjen, kanskje vil ha et bilde eller bare vil slå av en prat. Jeg føler meg ikke komfortabel foran mange mennesker uten sminke og da vil jeg helst unngå det. Enkelt og greit.

Hvordan skal en god blogg være?
Mine 10 bloggregler finner dere HER.


Foto_JonDanielsen

Er dere fornøyde med svarene?

– Marthe <3

23 kommentarer
    1. Hvem heier du på i Idol da? :-)))
      Forresten, du er syyyykt peen! <3 Du er faktisk supersyktpen! Haha! <3 Og bloggen din også da! : )) Du virker også utrolig hyggelig! <3

    2. Kjempe bra svart, vist du lurer på hvem leserene dine er, så lag et innlegg med spørsmål som f.eks , hva heter du, hvor gammel er du osv. så får du vite litt om leserne dine! 🙂

    3. Utrolig brae svar 😀 Elsker deg og bloggen din, enig med Victora. Du er supersyktpen ! <3 Så er jeg også enig med Ronja at du stiller spørsmål til leserne, så kan vi svare : )

    4. Kjempebra svar 🙂 Det nederste bilde var nydelig! sinnsykt. elsker stilen din!
      Hehe,jeg er foressten en jente på femten år og kommer fra lofoten! Siden du synes det er så skremmende å ikke vite hvem som leser bloggen din! 🙂
      kose deg ;*

    5. Kjempebra svar 🙂 Det nederste bilde var nydelig! sinnsykt. elsker stilen din!
      Hehe,jeg er foressten en jente på femten år og kommer fra lofoten! Siden du synes det er så skremmende å ikke vite hvem som leser bloggen din! 🙂
      kos deg ;*

    6. Leste at du var på juleball i 10. Skal på ball snart, har du noen tips til hår, kjole, sko osv ? Kan du legge ut et bilde av deg fra ballet ? 🙂 Kan man burke hvit kjole på ball, har en kjempesøt hvit blondekjole, men “alle” de andre skal ha sånn ordentlig ballkjole, det er så dyrt…Takk på forhånd!

    7. Likte svaret ditt på det nest siste smp-et 🙂 Samme med meg, det er viktig for meg å være slank men jeg spiser fortsatt hva jeg vil 🙂
      Også lurte jeg på en ting, hvilken farge burde jeg velge mellom gull og svart, det er et paljettskjørt fra vero moda og er veldig usikker. Hvilken farge tror du jeg kunne fått mest ut av.

    8. Hei!:) Jeg kommer fra kristiansand. Jeg leser bloggen din hver eneste dag!
      Du har en super blogg og er en super blogger! Tipsene sine er kjempe bra. Jeg lærer utrolig mye av bloggen din,både mote,selvtilitt og frisyrer og masse mer! Det er ikke så ofte jeg kommenterer,jeg skal begynne og gjøre det mer:)

    9. Tusen takk dere! 😀
      Ronja: Ja det var jammen ikke dumt! Det tror jeg at jeg skal gjøre når jeg kommer hjem 🙂
      Maria: Selv hadde jeg en gigantisk “ballkjole”, men vi var kun to stykk som hadde tatt seg bryet til å virkelig gå til innkjøp av noe sånt. Resten gikk i flotte, vanlige festkjoler så du må bare gå i akkurat hva du vil 🙂
      Jeg ville gått for gull, men hvis du skal kunne bruke det ofte og i flest mulig kombinasjoner ville jeg gått for sort. Men sort er jo så vanlig igjen! Hehe, gå for gull! 😀

    10. Du virker som ei kul jente og jeg følger stadig med på bloggen din. Bare en ting – hvorfor tegner du øyenbrynene dine så kraftig og store? De er jo det første man ser når man ser på deg!! Du er jo så pen, men kunne blitt mye penere hvis du hadde lært deg å tegne de slik at de passer til deg. Har du prøvd å få en proff til å tegne på deg?

    11. HAHA, fan av fotballfrue er jo kanskje sånn ca det siste du er! Virker iallefall overhodet ikke sånn. Kos deg masse på ferie 😀

    12. Du er ein fantastisk flink blogger Marthe! 🙂 Jeg digger bloggen din, og jeg leser den hver eneste dag! Du fortjener å ligge høyere oppe på topplisten, du er bedre enn de andre synst jeg, siden du blogger så ofte og blogger alltid bra 😀 Du har en nydelig kropp, og du sinnsykt pen! 🙂 Kos deg mye på ferie!

    13. Veldig gode svar, og setter pris på at du er såpass ærlig! 🙂 Ikke mange bloggere som innrømmer at de heller foretrekker å sitte i bilen framfor å være med inn i butikken når dem ikke har stelt seg, hvis du forstår hva jeg mener?
      Håper du har det supert i Egypt, vakre deg! Klem.

    14. Ååh, duu er vel super herlig du Marthe <3! Gøy å følge med på Egypt turen deres, drømmer meg litt vekk når jeg leser her jeg sitter i gråe og kalde Krsand 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg