13 gode datingtips!

På denne spørsmålsrunden jeg kjørte i gang for litt siden var det mange av dere som spurte om jeg ikke kunne gi dere noen datetips! Det kan jeg selvsagt gjøre, men det er likevel viktig å huske på at det som er rett for meg ikke trenger å være riktig for dere. Her har jeg remset opp en rekke ting Jonas og jeg liker å gjøre. Noen av disse alternativene må ihvertfall falle i smak! Har du og kjæresten problemer med å finne på noe å gjøre i hverdagen? Her er mine 13 gode datingtips!

1. Middag og kino
Kjør det tradisjonelle med en deilig middag før turen går videre til kinosalen. Mitt favoritt spisested er Big Horn Steak house. Varier mellom film sjangre. Se av og til filmer kjæresten din liker. En actionfilm i ny og ne overlever dere vel? Ihvertfall med tanken på at kjæresten skal dras med på en ordentlig grinefilm neste gang!

2. Hjemmelaget strømbrudd.
Lek det er strømbrudd og kos dere med stearinlys, massasje og gode samtaler! Dette er ofte både mye hyggeligere og mer sosialt enn å sitte forann Two and a half men.

3. Lag koselig frokostdate.
Overrask kjæresten din med hjemmelagde rundstykker, egg, bacon og noe deilig oppkuttet frukt til dessert. Velg ut det du vet han liker best.

4. Se en barnefilm og le.
Det er viktig å le sammen. Sett på en god gammel barnefilm du vet dere begge vil like. Løvenes konge, kongen får en lama, istid.. Det finnes mange gode slagere! 

5. Picnik i skog og mark
Kom dere ut i naturen! Ta med god mat og noe behagelig å sitte på. Picnik fungerer genialt som kvalitetstid med kjæresten. Å ha en hyggelig stund sammen, trenger ikke koste all verdens.

6. Feire dere selv!
Lag dere et fire stjernes måltid hjemme i stuen. Lag maten sammen, prat, le og kos dere! Kle dere fint og gjør kvelden spesiell.


Fra Valentine feiringen vår..

7. Gå ut på aktiviteter.
Velg det dere begge foretrekker best! Bowling, skøyter, tivoli, badeland, teater, museum eller gjerne en dyrepark? Kom dere ihvertfall ut på noe sammen!

8. Dra på en reise.
Har du ikke råd til en flott sydentur? Ikke fortvil. Dra på campingtur i hagen! Det viktigste er å gjøre noe sammen. Noe som bryter med de vanlige rutinene.

9. Dra på fisketur.
Hvem får flest fisk? Her slår ihvertfall mitt konkurranse instinktet inn!  Er du av typen som raskt blir sjøsyk? Fisketuren trenger ikke være lengre enn en time, og heller ikke langt fra land.

10. Tren sammen.
Ta en skikkelig treningsøkt sammen. Det trenger ikke være på treningssenter. Ta en joggetur langs stranden i kveldingen.. Eller rundt og rundt stuebordet.. For all del, det fungerer det og!

11. Ha en hjemmekveld hvor dere spiller spill
Dette slår aldri feil. Finn frem alle favoritt spillene. Alt fra kort til brettspill. Tiden flyr når man spiller spill. Mitt favoritt brettspill er Settlers.. Flere som har spilt dette?

12. Gå på shopping sammen
Heldigvis er jeg så heldig at jeg har en kjæreste som er glad i shopping. Er du ikke like heldig? Kanskje kjæresten kan ofre et par timer av dagen til shopping med deg mot at du ser en fotballkamp med han senere?

13. Spar opp penger og gå på gourmet resturant
Gordon Ramsey’s resturant “At Claridge’s” i London er å anbefale her! Dette er en opplevelse du vil leve lenge på..

Hva synes du om dating tipsene?

– Marthe <3

49 kommentarer

Siste innlegg