Søndag i joggedress

Hei og hopp! Ah, jeg har bodd i kosedressen denne søndagen, og derfor har det vært så deilig med litt ruskevær <3 Hadde det vært strålende sol denne fridagen så hadde jeg nok kjent på behovet for å finne på et eller annet spennende utendørs, men sånn ble det ikke i dag, og derfor har jeg nå noen filmtips å komme med! Eller egentlig mest dokumentarer, for det er det det går i nå om dagen.

– Tre dokumentarer du bør se på Netflix –
1. Dirty John – The dirty truth
2. The Dawn Wall
3. Last Breath

Første dokumentar tror jeg mange har sett allerede? Den handler ihvertfall om en kvalm, psykopat av en mann som gjennom livet sitt har svindlet utallige kvinner ved å utgi seg for å være en velstående og flott anestesilege mens han i virkeligheten var utdannet sykepleier, stjal narkotika fra sykehus som han både solgte og dopet seg selv med.. Jeg vil ikke si så mye mer enn det, men det er ihvertfall bare sykt å høre hvor gale mennesker kan bli i denne verden.. Andre dokumentar handler om verdens beste(?) klatrer, og det høres kanskje ikke superspennende ut, men jo!! Av alle tre dokumentarer ble dette faktisk min favoritt. Synes bare det er så utrolig gøy å se hvilken driv noen mennesker innehar til å jobbe for å nå drømmene sine. Både Daniel og jeg satt helt svette i hendene da vi så den dokumentaren der! Nr.3 er selvfølgelig også en sann historie om en dykkerulykke som gikk fryktelig galt. Mer sier jeg ikke. Bare se den 🙂

– En kosete søndag med popcorn og Netflix –

Det kjipe med å finne sånne gode dokumentarer er jo at (ihvertfall jeg) blir helt desperat etter å finne noe like bra etterpå, og dessverre har ikke noen streamingtjenester uendelig med dokumentarer. Hyl ut om dere har noen gode tips til akkurat denne sjangeren, for så fort ukens middagsmeny er satt opp, tenker vi å slå oss ned med enda en! Akkurat nå sitter jeg og fintenker på “bortført innen synsvidde” så om noen har sett den, fortell oss gjerne om den var verdt minuttene 🙂

Fortsatt good søndagskveld til dere!

18 kommentarer
    1. Hei! Anbefaler virkelig dokumentaren Mommy Dead and Dearest på HBO! Er i tillegg lagd en serie om det som heter the act 🙂

    2. Abducted in plain sight er den sykeste dokumentaren jeg har sett. Anbefaler å se den. Man sitter igjen og bare “wtf hvordan er det mulig” etter å ha sett den. Ellers så er “mommy dead and dearest” skikkelig bra, den er også helt sjuk, og det er til og med laget en serie om hele greia som heter The Act. Handler om en jente som blir tvunget til å late som om hun er alvorlig syk, av moren sin. Den er desverre kun på HBO av det jeg vet da

    3. En serie dere bør se er «The Act» på hbo nordic – også basert på en sann historie. Det følger med en dokumentar som heter «mom dead and dearest» 🌸

    4. Du må se The Act! Historien om Gypsy Rose og moren hennes som hadde Munchausen by proxy. Kjempebra serie basert på en sann historie. På YouTube finnes flere dokumentarer om saken, men vil anbefale å se serien først.

      1. Tusen takk for tips alle sammen! 😀 Vi endte opp med å se Abducted in plain sight i går ettersom vi ikke har HBO, men det skjønner jeg at vi bare må få skaffet oss 😀 Abducted in plain sight var ihvertfall som Sara allerede har sagt her suuperspennende den også 🙂

    5. Herregud Marthe, jeg bare ORKER ikke tanken på at du skal legge ned bloggen. Altså, jeg har lest bloggen din i 6 år nå, og føler egentlig vi er gode venninner (høres jo helt tullete ut). Du er så fantastisk inspirerende, og jeg bare digger å sjekke bloggen din hver dag for å lese innleggene dine. Du fikk meg til å starte på sykepleie, og jeg er snaaart ferdig med førsteåret – kunne ikke vært mer fornøyd med valget. Takk for at du er du!

      Klem i fleng fra meg <3

      1. Åå dette var hyggelig å lese <3 <3 Tusen takk for gode ord Kaja, og SÅ hyggelig at du ble inspirert til å søke sykepleien selv, og ikke minst trives 😀 Det blir bare gøyere og gøyere, så du har masse å se frem til de siste to årene dine 🙂 Du må ihvertfall ha masse lykke til videre! Så håper jeg du følger med her til siste slutt 😀 Kanskje blir det i september, og kanskje blir det i desember. Hehe! Vi får se hvor lang tid det tar å få seg jobb! Stor klem igjen <3

    6. Jeg må slenge meg på kommentaren til Kaja her. Gruer meg virkelig til den dagen du slutter å blogge <3
      Ha fulgt deg i mange mange år, og blant alle gode bloggere vi har i Norge finnes det ingen som er så genuint god, flink og inspirerende tvers igjennom som du. Forstår selvfølgelig at livet går videre for deg også, og jeg er helt sikker på at du kommer til å bli en kjempeflink sykepleier!
      Håper uansett du ikke har tenkt å slette bloggen helt når du er ferdig, da jeg tror det er flere enn meg som kommer til å komme tilbake til bloggen for inspirasjon enten det er middagstips eller et filmtips på en regnfull søndag <3 .. Og ikke minst JULEINSPIRASJON! Er jo såå koselig å klikke seg inn her i desember å få masse julestemning <3

      1. Åå <3 Så hyggelig lesning å komme hjem fra jobb til! Tusen takk for herlige ord Malin 🙂 Blir så glad! Vi får se om ikke det blir en siste desember med blogging og juleinspo på meg, eller om jeg må takke for meg litt før det <3 Da får du isåfall scrolle deg igjennom julekategorien og titte på gamle oppskrifter 😀 Mihi! Stor klem!

    7. When they see us ligger på netflix. Utrolig bra miniserie/dokumentar om 5 gutter som ble feilaktig dømt. Anbefales virkelig!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg