Si hei til min lille balkong


De siste to dagene har jeg løpt rundt som en gal fra interørbutikk til interiørbutikk for å finne noe jeg kunne fylle den lille “balkongen” utenfor kjøkkenvinduet mitt med. Jeg har enda en enorm veranda å fylle med hagemøbler, og det kommer til å koste noen tusenlapper med grill inkludert, så akkurat denne lille balkongen hadde jeg lyst til å ordne til et lavest mulig budsjett! SÅ første stopp ble… Europris! Disse aldeles nydelige trådstolene i sort (som både er gode å sitte i og superfine å se på), kostet meg 279kr per stykk. Altså, er ikke det fantastisk?! Bordet kostet også under 300kr, så i går fikk jeg meg altså nye hagemøbler til under tusen kroner.. De har forresten nesten akkurat like møbler på jysk i både sort, grå, hvit og blå til 100kr mer, men disse er de utsolgt for i hele Kristiansand ihvertfall.


Prosjekt balkong – Check, check!


Nypimpa veranda til en slikk og ingenting. -Ihvertfall nesten. Disse lekre pottene betalte jeg vel rundt 200kr per stykk for, og den sorte lykten ca det samme. (Den er fra Ikea). Det eneste som kostet litt var faktisk teppet, og det kostet 900kr på Skeidar. (Absolutt verdt å slippe å ihjelskrubbe verandaen for). Ha-Ha!


– Pynteputer og teppe fra Skeidar –


Spør meg gjerne hvis dere lurer på hvor noe mer måtte være fra! Både dyrepark og strandbesøk med jentene ble avlyst i dag grunnet stiv kuling i Kristiansand by, men nå ser det ut til å ha roet seg litt, så da hiver vi oss ut på fisketur i kveldssolen. Jeg har fått tilbud om ekstravakter hver dag denne uken også, men jeg kjenner at bloggeriet også må prioriteres litt her nå, så de neste dagene skal det tas igjen litt jobb på bloggfronten og tenker jeg.


– Vegghylle med kaktuser fra Skeidar –


– Ledlys fra Jula og plantepotter fra Jysk – 


Tusen takk for god hjelp på instagram i dag forresten. Jeg slet noe vilt med å bestemme meg for mønster på teppe og pynteputer, men etter en runde med meningsmåling på instastory, var det bare å traske til kassa. Haha, takk! Etter tre timers shopping i går og to nye i dag var verandaen klar til å innvies med en frokost bestående av skoleboller, frukt og bær. Er det feri så er det feri! Mihi, ha en fortsatt nydelig tirsdag alle sammen <3 


– Today i had my breakfast here –


– Skoleboller, vannmelon og søte jordbær –

30 kommentarer
    1. Åhh, så fint du har fått det! Gleder meg til å se mer «interiør snakk» og den store verandaen <3

    2. Så utrolig fint du har gjort det!
      Har bare et spørsmål om et helt annet tema. Var nesten uvant å ikke lese denne våren om eksamenslesing fra din side. Finner så mye motivasjon da du f.eks skriver hvordan du leser til eksamen, osv. Har du ikke hatt så mye eksamner dette semestret? Så du hadde en hjemmeeksamen, leste du noe til den eller ikke? Hadde vært gøy å høre hvordan du gjorde det, for jeg synes det er vanskelig å finne motivasjon til å lese til nettopp den eksamensformen.. Synes du virker så utrolig flink og hardtarbeidende når det kommer til skolearbeid!

    3. Åh, jeg synes det alltid er så fint at du viser vanlige porsjoner når du legger ut bilde av mat! Ikke typ en halv skolebolle og to jordbær.. Samme gjelder når du legger ut oppskrifter, det virker som du tar bilde av vanlige porsjoner og ikke bare porsjoner som skal se “fine” ut. Håper du aldri slutter med det 🙂

    4. Du har det så utrolig koselig Marthe! Finesse helt ut i fingerspissene. Leiligheten din har virkelig har virkelig fått et flott og personlig løft siden du fikk den! 🙂

    5. Boktips til deg, som du kan kose deg med på balkongen i sommer! Les Syrinpikene i sommer, fantastisk bok som jeg er sikker på at du kommer til å elske! 😀

    6. Enig med Regine! Også kjempefint at du kan legge ut bilde av slike ting som en bolle uten å legge til «er nok bare å hive seg på treningssenteret etterpå» eller «nå får det bli salat til middag», og at du spiser vanlige boller og ikke kun «lavkarbo med 1000 ingredienser fra helsekost», noe alt for mange andre bloggere gjør. Dette er sunt for unge å se! Du fortjener ros <3

    7. Vilde: Jeg tror egentlig ikke det er et uteteppe, men hun butikkdama hadde et selv ute på verandaen som hun pleide å spyle med høyslange for å gjøre rent så da tenker jeg at jeg kan gjøre det samme hvis det skulle bli skittent. Men jeg har jo tak over nesten hele denne balkongen så jeg kan bare trekke det helt inn under det om jeg vil 🙂

    8. Regine: Hehe, for å være ærlig så legger jeg heller på litt for at det skal se fint ut på bloggbildene 😛 Det er sjeldent jeg klarer å spise opp alt jeg har på tallerknene mine. Haha <3

    9. Kamilla: Tusen takk for det 😀 Nei, vi har kun hatt en eksamen dette semesteret og det var en hjemmeeksamen som jeg ikke leste til. Vi har så mange pensumbøker og når man ikke aner hva eksamensoppgaven kommer til å dreie seg om føler jeg det litt bortkastet og sitte og bla vilt i alle disse bøkene måneden før oppgaven kommer ut. Erfaringen min er at 2 dager med skriving er mer enn nok tid til å få levert en god 3000 eller 2500 ords oppgave 🙂 Det er altså derfor jeg ikke skriver noe særlig om eksamensinnspurter nå. På sykepleien har vi alle eksamner på høsten og siste året har vi ingen eksamner i det hele tatt. Kun praksis og bachelorskriving 😀

    10. Ble så inspirert av dette innlegget, at jeg bare måtte ha kurvstolen og bordet selv 😊 De hadde fortsatt på europris her jeg bor 😊Ja til mer interiørinspirasjon 😊

    11. Hvor fint!! Jeg har samme stoler som du og har lett meg sprø etter et bord som passer til, hvor har du kjøpt ditt? 🙂 God helg!

    12. Hei. Hvordan er det å sitte i stolene? Jeg har selv kjøpt ny leilighet og har lyst på flere møbler uten å måtte betale for mye.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg