Mitt 2019 – Del 2

– Juli –

…Gikk til MYE krabbefiske

…Var ute i båten og hentet krabbeteiner hver frimorgen og kveld jeg hadde

…Hadde også et døgn i skjærgården med bål og teltcamping

…Inviterte jentene på krabbefest 

…Med hjemmespikra drinker

…Dro så videre på fiskebrygga og danset rumpene av oss på båt

…Tilbrakte MYE tid ute på verandaen

…Og spiste Ben & Jerry’s for alle penga

…Juli var også måneden for en frihelg i hovedstaden

…Hvor jeg fikk testet flytende badstu og et kaldt bad i sjøen ved operaen

…Spiste tre og fem retters på x antall restauranter 

…Og avsluttet helgen med humor på Latter, og floating med massasje


– August –

…I august dro jeg til Kopervik for årets familietreff

…Spilte minigolf med hele familien i solnedgangen

…Hadde stupekonkurranse og blomsterkranskonkurranse

…Gikk til innkjøp av x antall romaner og forberedte meg på ferie

…Nøt x antall middager ute i sola på verandaen

…Reiste til Malaysia for to deilige uker

…Vekslet mellom å bade i hav og basseng

…Levde det gode liv med hotellfrokost på sengen

…Made some new friends

…Og fylte 27 år!

– September –

…Ble årets kanskje verste og beste måned

…Gikk på visninger og trodde jeg skulle kjøpe hus. Ble istedet veldig singel.

…Druknet sorgene med livets hyttetur til Evardalen

…Fikk verdens beste vær og gikk på fjelltopper med nydelige jenter

…Drakk vin dag og kveld, badet i badestamp og hadde rebusløp

…Nøt kanskje det fineste høstværet i 2019

…September var også måneden jeg kjørte vegetarkjøleskap i 30 dager

…Og måneden lykken tok en helomvending

…Jeg ble nemlig valpemamma for 11 uker gamle Mino!

…Feiret med en Bortelidhelg sammen med mine beste

…Fikk servert min desidert største favoritt her i livet – Farfars skalldyr

…Og dro med meg beagelen min på høstmarked

…En stykk valp, utslitt av alle nye inntrykk


…Dro hjem og startet høstkosen med fyr i peisen hver kveld

…Cravet popcorn og persimonfrukt


…Tok Mino med ut i skogen for første gang

…Og grillet komper på bål for første gang

– Oktober –

…Mino var bare lille babyen og ville fortsatt bare sove på meg store deler av dagen

…Tilbrakte derfor MYE tid hjemme med høstprogrammer og kos i sofaen

…Brukt mye tid på kokkelering og cravet som alltid søtsaker

…Meldte oss på valpekurs og brukte hver tirsdagskveld på valpetrening

…Trodde jeg hadde en rolig hund og ante ikke at han kom til å bli en REBEL

…Brukte et helt lager med ved og drakk x antall kopper kakao

– November –

…I novmeber kunne endelig julegaveshoppingen starte!


…Jeg bestemte meg for å vente med å sette opp juletreet til desember (not)

…Fikk opp årets adventskalendere og fikk julete sommerfugler i magen

…Startet på julebaksten og bakte både alene og med venner

…Dro til Lillesand for å være Marthe 14 år igjen

…Ri på hest og gjøre det beste ut av grå, mørke novemberdager

…Kledde meg tydeligvis i sommerhabitter og lagde mat til gjester jeg ikke hadde

…Det gode bloggliv. Ser ikke like bra ut å bare dekke til en 😉

– Desember –

…Blogget lite og jobbet mye på sykehuset, men fikk tid til litt mer baking!

…Hadde et helvette med Mino som var RAMP omtrent hele måneden

…Rasserte alt han kom over og plagde livet av naboen med bjeffing. Fikk seriøst et valpesammenbrudd og gråt meg i søvn et par kvelder..

…Meen desember var også MAGISK. Jeg overrasket bestis med en pysjamasfest!

…En liten pre-bachelorettefest med kaker, sprudlevin og donuts!

…Såå dro jeg med meg galningen til Stavanger for et par dager med juleferie

…Hadde seriøst en DRØMMEJUL med den fine familien min <3

…Juleferien ble bare litt for kort, og ettersom jeg var døsliten av Mino, avlyste jeg nyttårsfeiring med jentene for å reise alene til Bortelid og feire hakket roligere der.

Livets beslutning.. Etter disse dagene på fjellet har Mino vært en drøm <3
SÅ, det var mitt 2019! Første halvdel kan dere se HER <—

17 kommentarer
    1. Wow! Bildene DINE er SÅÅÅ fine 8g DU er helt nydelig <3 Hvilket kamera bruker du? Tror du det går å ta slike bilder ned mobil, og kunne du lagt et innlegg hvor du viser mobilbilder VS kamerabilder?

      1. Hei hei! Jeg bruker Canon 6D 🙂 Tar veldig lite bilder med mobilen min utenom snap og instastory så anbefaler absolutt kamera! Men nå begynner min telefon å bli noen år og da 🙂 Er sikker på at du kan få like fine bilder med den nyeste iphonen f.eks 🙂

    2. Hadde du lest om separasjonstrening før Mino begynte å være alene? Kan hende det var redsel som fikk han til å være ramp og ødelegge mens du var borte! 🙂 Har en 6mnd gammel gårdshund selv, så er akkurat ferdig med den heftigste tiden! Bordkantene ble spist på og blomsterpottene måtte opp i høyden fram til 5 mnd alder. Nå er han så fin! Men så slår vel puberteten inn om en måneds tid….woho!

      1. Ja vi hadde trent masse på det også, men ikke nok tydeligvis 🙂 Han har definitivt kjedet seg og hatt seperasjonsangst i november/desember. Nå bjeffer han i 5 minutt når jeg går så gir han seg veldig raskt, men kommer fremdeles hjem til en halvspist plante eller bomull på halve gulvet fra hundesengen da.. nå er han 6,5 mnd xD

      1. Hei! Tusen takk 🙂 Skal inn med noe urin og ta kontroll blodprøver nå for å se om verdiene har gått ned. Håper jeg bare kan drikke meg frisk på egenhånd <3

    3. Unner deg alt godt i 2020! Håper neste mann som dukker opp er den rette, du virker som en fantastisk dame

    4. Håper det går bedre med deg nå etter bruddet! Du virker som en utrolig omtenksom person som steller så flott i stand til de rundt deg! Har lest bloggen din lenge og er alltid like kjekt og inspirerende å trykke inn her:) Stor klem til deg og ha en riktig fin helg Marthe 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg