– Første halvdel av 2019 –

… Jeg startet 2019 med et døgn i ei trehytte!

…Trehytten Kråkeslåttet i Gjerstad

…Drakk vin, hilste på ekorn og spiste alt for mye god mat

…Det neste døgnet dro jeg til Kragerø Resort!

…Og ble overrasket med oppgradering til bryllupsuite!

…Fortsatte januarhelgen med mer vin, god mat og spa!

…En perfekt start på det nye året!

…Resten av januar ble tilbrakt hjemme i Kristiansand

…Bacheloroppgave ventet nemlig de neste tre månedene!

…Men litt mer utendørshygge ble det også satt av tid til.

…Grillet nachos på bål med fire fine frøkner i skogen.


…I februar trengte sykepleierstudentene en pause fra skrivingen.

…SÅ da tok vi en ny tur til Gjerstad for et nytt døgn i trehytte!

…Denne gang i trehytta Gjøkeredet!

…Et av årets desidert fineste vinterminner.

…Sika var såklart også med på moroa!

…Grillet pinnebrød og drakk kakao i snøen!

…Winter wonderland…

,,,Jeg dro hjem og bakte kake til Valentines Day.

…Fortsatte bachelorskrivingen.

…Rømte til fjells igjen med jentene!
 …Denne gang til Evje for hyttetur, latskap og kos!

…Fire fine venner på tur.

… + Siris katt,

…Grillet vafler på bål, drakk vin og spilte spill.

…Februar var også en måned for eksperimentering på kjøkkenet.


…Så kom mars. Årets desidert verste måned.


…Vi fikk telefon fra legen om at bestefars polypp var tarmkreft og jeg gråt meg gul og blå ca hele måneden. Gikk lange turer i skogen med Sika og ville helst ikke være sammen med noen. 

…Men livet måtte rulle videre og utdanningen gikk mot slutten!

…Jeg prøvde å kose meg med både skriving og avslapning i hjemmet!

…Og dro på enda en hyttetur til Bortelid med familien!

…Pappa, lillebror og madamen hadde nemlig kommet fra Thailand!


…Med april kom våren, korte skjørt og brunfarge!    

…Bacheloroppgaven ble levert og jeg feiret med vin og et krepsmåltid!

…Tre måneders arbeid og 10 000 ord levert, føltes helt fantastisk!

…Men jeg rakk såvidt en klassefest med feiring, før jeg hev meg på flyet til Bali!

…Jeg var nemlig invitert i bryllup med nesten hele jentegjengen!

…Vi tok oss dermed en to ukers ferie i varme, deilige Bali!

…Og feiret både vennskap og kjærleiken hver dag!

…Lagde de fineste minnene med de fineste jentene

…Badet, danset, og dro på x antall utflukter

…Reiste også en tur til Giliøyene! Et av de fineste stedene jeg har sett.

…Dro hjem til en mai måned som var nesten like varm som baliland!

…Sika og jeg tok oss et døgn ute på berget med havet, lagde lefseruller og nøt oss alene!

…Jeg fullførte min siste praksisperiode og kunne omsider kalle meg sykepleier!

…Feiret med å gå til anskaffelse av en splitter ny piknikkurv!

…Måtte selvfølgelig derfor også ha piknik!

…Fiskesesongen startet igjen, og x antall fisketurer ventet meg!

…Ørret ble fisket opp, og grillet i deilige fiskepakker!

…17 mai nærmet seg og bestemor overførte 1000kr til 17.mai is!

…Jeg tok bestemor på alvor og kjøpte is for 1000 kroner!

…Pimpet verandaen til sommeren!

…Og nøt utallige timer her med bok, podcaster, middager og Netflix!

…Inviterte jentene over på ost og kjeks og vinos!

…Ooog kjøpte meg min første bil! 

…ENDELIG kunne jeg takke farvel til busslivet!!

…Juni kom og jeg startet i jobben som sykepleier i akuttmottaket!

…Jeg cravet mojitos, og lagde meg det hver frikveld jeg hadde!

…Eksperimenterte masse på kjøkkenet og lagde min første paella!

….Oog en nydelig kokoskake!

…Fortsette å tilbringe mesteparten av fritiden min utendørs.

…Selv filmkveldene var utendørs, med popcorn og moreller for alle penga.


…Lille Aron hadde navnefest og jeg kjøpte litt babyklær for anledningen.

…Leste boken Omgitt av idioter og ble oppslukt av innholdet resten av 2019.

…Og bestemte meg for å overraske samboeren med litt juli-kjærestehygge!

Resten av 2019 får vi ta når 2019 er over 😉 

6 kommentarer
    1. Fikk på følelsen at du er sammen med Daniel igjen? Og tror jeg har rett i det 😉 Håper du har det fint, det fortjener du 🙂

    2. Så koselig innlegg med fine bilder, også er det Daniel folk henger seg opp i…

      Fikk så god følelse av å lese om året ditt. Begynt å kjenne at jeg gleder meg til nytt år, januar-vinter, vår og 17.mai😊

      Har fulgt deg i mange år og du er den eneste jeg leser fast. Du tar så fine bilder enten det er antrekk eller mat. Du inspirerer på en helt annen måte enn mange av de andre bloggerne fordi du har vært deg selv hele veien, og ikke blitt bitt av Oslo leilighet og dyre merkeklær 😅 det at du handler på Nelly, Gina tricot osv gjør at man faktisk kan la seg inspirere og kjøpe det samme. Noe jeg har gjort flere ganger😊

      Håper du får en fin jul❤

    3. Hei, tror jeg aldri har kommentert på en blogg før, men følte plutselig for å si at du er så utrolig positiv og nydelig! Blir alltid glad av å klikke inn på bloggen din, den er så fresh og innbydende. Håper du fortsetter å blogge en god stund til selv om du har fått fast jobb! Stå på :))

    4. Helt enig med Anne! Eneste bloggen jeg leser fast og jeg blir aldri lei 🙂 Blir så inspirert og glad av å lese bloggen din! Håper du får en fin innspurt til jul for det fortjener nydelig du 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg