Livet som valpemamma

Riktig good mårrån! Jeg burde antagelig enda sovet ettersom jeg har vært på jobb i natt, men jeg har fri i et par dager nå så da tenker jeg det er innafor å gå rundt litt trøtt denne tirsdagen. Det var en rolig natt i akuttmottaket, så jeg fikk faktisk en god del søvn der også 😉 Nok om det, og over til det denne bloggposten skulle dreie seg om: Livet som valpemamma! Tenkte jeg kunne gi dere ei litta update på det jeg? Nå har lille Mino rukket å bli 13 uker om en liten dag til. Han har definitivt blitt tryggere i heimen her de siste par ukene og det merkes på energinivået! Spesielt om morgenkvisten..

– Hverdagen med deg er fin – 

Da spinner han rundt som en galning her. -Prøver å tygge på enhver sko, sokk, truse og shampoflaske. Altså, den dusjen er visst bare det beste som finnes. Blir.ikke.lei av å dra ut enhver såpe jeg har for å leke med dem i stua. Litt slitsomt bare, SÅ i går tenkte jeg å få slutt på denne leken ved å lære han hva dusjen egentlig brukes til! Hadde bare det gått etter planen. Han ble frivillig med meg inn i dusjen, og ELSKET hele badeseansen fra første stund. Sto bare der, storfornøyd og kastet seg etter vannstrålende i håp om å få slukt hver eneste dråpe. Haha.. Vann er vi altså heller ikke nervøse for.

Elsker at han allerede er så trygg og god <3 Vill, men ikke mer enn en valp skal være, leken og hysterisk morsom. Jeg har ikke tellingen på hvor mange kvelder jeg allerede har tilbrakt hjemme alene med latterkrampe av dette lille vesenet. Fy søren så mye selskap det er i han! Mino er enda ikke stueren, men det hadde jeg heller ikke regnet med. Vi jobber med saken. Han tisser ute hver eneste gang så lenge jeg ikke lar det gå for lang tid mellom hver gang han luftes, men noen ganger flyr timene litt for fort fra meg, og vips så ligner haugen med nyvaskede klær også litt på gress.. Pyttsann!

I dag er det tirsdag og klart for valpekurs igjen! Forrige uke var han helt spinnvill rundt de andre hundene så treneren brukte sikkert 70% av tiden sin bare på å få orden på Mino og meg. Huff, typisk for med en gang vi kom hjem igjen var han rolig og fin to døgn i strekk.. Hadde nesten ikke behov for å tygge på shampoflaskene engang. Krysser fingrene for at vi får vist oss fra en hakket bedre side i kveld 😉

29 kommentarer
    1. Så nydelig han er! Livet med hund er bare fantastisk -har selv en cocker spaniel på 8 år -kan ikke engang forestille meg livet uten! Kos deg masse videre -valpetiden har sin egen sjarm <3

    2. Savner valpetiden skikkelig <3 De er jo bare så herlige i den alderen, haha. Min hund, som er en Jack Russell Terrier, har rukket å bli 4 1/2 år allerede, og jeg tar meg selv i å tenke hvor tiden ble av.. Det går jo så altfor fort! Nyt den herlige valpetiden for alt det er verdt, Mino er jo bare helt fantastisk søt da <3 Skjønner hvorfor du ville ha en firbeint venn i hus raskt, det er noe helt eget ved en hund altså <3

    3. Hei Marthe!

      Kunne du skrevet et innlegg om hvordan det er å være ferdigutdannet sykepleier? Er selv ferdig til sommeren..

        1. Kunne tenke meg å høre dine erfaringer om forventninger til deg som nyutdannet, hvordan du opplevde det selv og hva du har lært i løpet av disse månedene. Kjenner panikken sniker seg på når jeg tenker på at jeg er ferdig om 7 mnd, og alt jeg enda ikke kan.. hehe 😊

    4. Vakre Mino! Veldig hyggelig med hund, men litt strevsomt i valpetida 😉 Min mellompuddel Barney er 4 og et halvt år. Koselig å ha han i hus, og kommer meg ut på turer 🙂 Lykke til videre med hunden din!

    5. Hvordan går det med deg om dagen med tanke på singellivet?
      Er du klar for å skrive et innlegg om tips for å stå opp for seg selv og det å klare seg fint alene?
      Kjenner jeg sliter veldig fortsatt etter bruddet, og er sjeldent gode blogginnlegg om tips til de som er i et nylig brudd..
      Klem

    6. Hei og takk for fint innlegg! Mino er jo bare helt nydelig 😍 Savner å få vite litt mer om hvordan du kombinerer jobb og valp? Har så lyst på en liten en selv, men jobber også turnus og er litt usikker på hvordan jeg evt. skal løse det. Tok du noe fri i starten? Har du noen til å være hos han når du er på jobb? Denne tilvenningen på å være alene hjemme tar en del tid slik jeg har forstått det 😊😊

      1. Heisann! Ja, det var det jeg ikke fikk skvist inn i bloggposten dessverre, men håper du ser svaret mitt 🙂 Jeg tok meg helt fri i halvannen uke og siden har jeg hatt to vakter i uken. Den første nattevakten fikk jeg en venninne til å sove over hos meg for å passe han, og på kveldsvakter har jeg bedt venninner låse seg inn hos meg halvveis i vakten for å lufte og se til han. Treneren på valpekurset mente det nå skulle gå greit å gå fra 4-5 timer, men ikke lengre enn det og man må begynne med å gå ifra noen få minutter først, så gjerne en halvtime, så en time osv.. -Så de ikke blir brått alene over lang tid. Mino sto i gangen eller satte i bilen min og ulte bare jeg dro fra han 5 minutter for å handle da jeg fikk han. Nå bjeffer han i 5-10 minutt og pøbler med skoene mine i ganga, men så skjønner han at det ikke nytter og legger seg i sofaen eller tilrette i buret i bilen. Hadde aldri trodd han skulle bli SÅ flink så raskt så jeg er storfornøyd <3 Denne uken her har jeg to nattevakter og da lar jeg han være hjemme alene hele natten. Han har fra første natt jeg har hatt han sovet fra 23.00-08.00 uten å våkne for å tisse eller noe som helst, så nattevakter er gull for min del i disse dager 🙂 Må bare passe på at han får en god kveldstur og en god tur igjen med en gang jeg kommer hjem 🙂

    7. Vi har også fått oss valp, det er travelt til tider. Men fytti så mye glede den lille skapningen gir 🙂 Kan ikke se for meg et liv uten nå <3

    8. Hei. Klarte ikke skrive til deg på Snapchat. Har sett etter sånt håndkle som du hadde hengende på komfyren din i dag, husker du hvor det er fra? 🤞🏻
      Ha en fin dag.
      Mvh Maren

      1. Heisann! Jeg har fått det av bestemor til jul, men jeg tror hun har kjøpt det i Stavanger på en litt dyrere interiørbutikk som jeg ikke husker navnet på nå i farta :/ Men jeg tror det er et merke som de selger på flere av de litt mer eksklusive interiørbutikkene. Som Hansen og Co i Kristiansand foreksempel 🙂

    9. Mino er bare helt sinnsykt nydelig! Jeg smelter! Det er ikke lett å ha en hund alene, men jeg synes du virker som verdens beste hundemamma<3 Ingen ting er som en firbent bestevenn!

      1. <3 <3 Ja han er til å spise opp! Angrer ikke et sekund på å ha tatt han med hjem, men ja skulle nok aller helst vært to om valpeoppdragelse 😀 Heldigvis er han stort sett utrolig rolig og snill å ha med å gjøre 🙂 Det gjør det definitivt enklere!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg