– Lesestoff til sommeren –

Hallo torsdag og fridag! Noe så deilig <3 Jeg startet dagen min på Hurtigruta Carglass, og jeg trodde aldri jeg skulle si det, men jeg smilte fra øre til øre da jeg dro kortet for de 2500 kronene som egenandelen kom på! Det var bare så sykt bra service at jeg tror jeg heretter vil sørge for at ruta mi sprekker 10-12 ganger i året! De tilbød seg å kjøre meg til og fra sørlandssenteret så jeg kunne shoppe mens ruten ble skiftet ut, og da jeg kom tilbake etter et par timer så hadde de jo vasket bilen min både utenfor og inni, støvsugd og fylt på spyleveske. Nei, altså de på hurtigruta Carglass vet jammen å løfte humøret på folk!

Resten av torsdagen min har bare gått til ærend og flere ærend. Jeg har ordnet noe greier til Daniel sin bursdag på mandag, handlet noen gaver til lille Aron som har navnefest til lørdag, og levert noen utkast til bloggeriet. -Og nå? Skal jeg hive meg i bilen og kjøre til Daniel for å vaske ut av leiligheten hans.

Ikke fullt så spennende kanskje, men jeg har noe annet som er veldig spennende! Jeg kjøpte som nevnt i går et par nye romaner denne uken, og en av dem har jeg nesten lest ut alt. Herregud så interessant den er. “Omgitt av idioter” er tittelen, og jeg er sikker på at mange av dere har lest den allerede. Dere som ikke har det: Den handler enkelt å greit om fire ulike personlighetstyper, hva som kjennetegner hvilken type og litt lærdom om hvordan man enklere skal kunne møte og håndtere situasjoner med mennesker som er ulike en selv. Jeg kjenner meg definitivt igjen i alle trekk som beskrives om den “grønne” personligheten, mens Daniel helt klart kjenner seg igjen i den “røde” som er straka motsetningen til meg. Boken beskriver til og med at grønn og rød absolutt ikke er personligheter som er ment til å være sammen, men at det er likevel er mulig dersom vi har god selvinnsikt og er bevisste våre egne svakheter. Haha, får håpe Daniel og jeg er det nå da! Så langt fungerer det veldig bra, men det har jo ikke alltid gjort det.

– Boktips fra meg til deg –

Jeg ble sittende to timer etter at Daniel hadde lagt seg i går og bare lese på hver eneste type mens jeg prøvde å plassere alle familiemedlemmer og venninner under de ulike fargene.. Konkluderte vel egentlig bare med at jeg liker å omgås mange ulike mennesker, for venninnegjengen min er utrolig fargerik 🙂

20 kommentarer
    1. Om du liker krim så anbefaler jeg virkelig boken «i den skogen» av Harlan Coben. Teit tittel, men virkelig den beste boken jeg har lest 😁

    2. Jeg er også en “grønn” personlighetstype, og samboer med en “rød”. Det kan jo by på visse utfordringer, hehe!
      Men jeg tror det er litt sunt å være litt forskjellige, så man heller utfyller hverandre litt 🙂

      1. Så moro å høre! Lurer på om det er noe med de røde som fascinerer oss ettersom de er så ulike oss selv, og at det selvfølgelig også tiltrekker oss 🙂

    3. Hei,

      Skjønner om du synes dette blir for personlig. Men kunne du delt noen tanker rundt deg og Daniel i et blogginnlegg? Hvordan bruddet var, og hvordan dere fant tilbake til hverandre? Hva som ikke fungerte da dere gjorde det slutt, men som dere nå har funnet en løsning på?

      1. Heisann! Jeg har skrevet alt som kan skrives om bruddet da det ble slutt her: https://martheborge.blogg.no/1476095198_er_du_usikker_s_er_du.html, og også fortalt hvordan vi egentlig fant veien tilbake til hverandre i et spørsmålsinnlegg her: https://martheborge.blogg.no/1519563541__randome_qas_.html

        Det er ikke så mye mer å si enn det som står i disse innleggene altså 🙂 Hva som ikke fungerte da vi gjorde det slutt var vel egentlig at vi ikke klarte å møtes på midten personlighetsmessig og tilpasse oss hverandres behov. Man må alltid gi og ta i et forhold, respektere at vi er forskjellige og trenger ulike ting. Det klarte vi ikke å finne en balanse på da, men det har vi nå 🙂

    4. Hei! Takk for en fin og inspirerende blogg! Siden du virker så ryddig og ordentlig har jeg et spørsmål 😊 Har du noen gode tips til organisering i skuffer og skap som du vil dele? Kan vi få se kjøkkenskuffene/skapene dine? 🙈

      1. Heisann! Jeg tror ikke jeg har noen gode tips til organisering av skuffer og skap egentlig. Jeg prøver bare å holde dem ryddige med å sortere jevnlig, og vaske dem litt hyppig 😀 Men jeg kan alltids vise dere dem i et blogginnlegg!

    5. Heihei!
      Meg og kjæresten min er studenter og har ikke så mye penger å bruke på ferie i år. Jeg lurte derfor på om du har noen tips til hva vi kan gjøre i sommer! Vi har bil og vi bor i Kristiansand.
      Du er så kreativ, så venter spent på svar <3

      1. Heisann! Hmm, for å være ærlig så er utendørs aktiviteter som ikke koster noe min favoritt! Fisking, grilling, teltcamping med vin, piknik et eller annet nydelig sted (lindesnes fyr?). Krabbefisking om dere har båt? Et døgn på Skottevik camping er magisk hvis ikke! Der kan du låne båt gratis og det koster omtrent ingenting å slå opp et telt her 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg