– Randome Q&A’s –

Hva er det beste med å være samboer? Å ha noen å komme hjem til hver dag etter jobb. Noen å lage middag til, og noen å dele den med. Noen å le med om kveldene og noen å sove sammen med. Jeg sover godt samme hvor jeg er, men definitivt best med mannen ved min side. Rart med det, for vi er ikke av den typen som klynger oss rundt hverandre om natten, men bare det å vite at han ligger der på den andre siden av sengekanten gir en god følelse.

Nevn noe du ser frem til i mars måned… Treffe min kjære lillebror igjen! Pappa og han kommer til Bortelid for å stå på ski og oppleve hyttelivet for første gang nå i mars, så da tar jeg meg en helg der med dem. Førstkommende helg reiser jeg også til Stavanger en tur for å hilse på mine fine besteforeldre <3 -Så ser jeg veldig frem til x antall morsomme bursdagsfester i mars måned! Wihuu, mars er helt klart den store bursdagsmåneden i venninnegjengen!

Hva har du lyst til å gjøre i dag? Tenne dufte-stearinlys, se på det siste skirennet i OL, og bare nyte søndagen med fyr i peisen til min kjekke mann kommer på besøk til kvelden. Da er det tid for kokkelering og enda mer søndagshygge <3

Siste filmen du så? Film nr.2 av Fifty Shades. Må komme meg på kino for å se den siste også.

Hva skal du i dag? Alt det jeg har lyst til å gjøre i dag. + Dykke ned i mailboksen, og forberede meg til en aller siste uke i praksis. Missforstå meg rett. Jeg koser meg i praksis, men alle disse papirene man må skrible i, samt all den jussen som ukentlig må leses igjennom… Ørh, litt mett nå.

Nevn noe du irriterer deg over… At jeg er blitt så avhengig av sjokolade. Jeg spiser det mer eller mindre hver eneste dag. Jeg tror ikke egentlig at det gjør noe for helsa å spise en rad med melkesjokolade daglig, men det er bare så irriterende at jeg ikke har selvdisiplin nok til å bare la være?

Hvordan feiret du Valentines day i år? Den feiret jeg først i praksis! -Og så i bilen på vei hjem, ringte mannen og spurte om ikke han skulle komme til meg og lage biffmiddag til oss <3 So he did! -Mens jeg bakte boller med krem til dessert <3 Vi kan kose oss.

Tre ting du har lyst til å bli flinkere til i år… 1. Gi flere klemmer. -Generelt være mindre redd for å ta på folk! Nærkontakt er hyggelig. 2. Sove lengre når jeg har fri. Slutte å våkne ti på syv hver lørdag og bli lys våken av tankene på alt jeg må huske å gjøre når jeg har fri. 3. Invitere på flere uformelle middager! Det er så stas med middagsgjester, og man behøver jo absolutt ikke å diske opp med sinnsykt tidskrevende tre retters middager hver gang heller.

Hvordan fant du og Daniel tilbake til hverandre? Det hele startet vel egentlig i januar i fjor da han etter en jaktreise nærmest lå for døden med streptokokker i halsen. Sånn, jeg tøyser ikke. Han hadde skyhøy feber i to uker, snøt ut blod, hallisunerte og hadde sikkert en skremmende høy crp før han en morgen tok kontakt med meg på facebook for å spørre om jeg hadde cosylan-hostesaft i hus. Det hadde jeg ikke, og ettersom han ikke hadde noen stemme igjen, tilbød jeg meg å ringe legen hans for å få tak i en resept i hans navn. Han kunne heller ikke kjøre bil for å besøke legen eller hente medisinene, så da dro jeg til byen, plukket dem opp og levere ham dem. Så lagde jeg en porsjon tomatsuppe, og gikk igjen. Det var ikke noe romantikk med i bildet på denne tiden, men selv om det hadde vært slutt i noen måneder, så var jeg jo enda glad i han.

Ukene gikk, D ble frisk og fikk sikkert lyst til å gjengjelde tjenesten da han spurte om ikke jeg trengte hjelp til noen regnestykker før medikamenteksamen i februar/mars i fjor. Det gjorde jeg. så da kom han på besøk en kveld i uken og lærte meg alt jeg trengte til å bestå den prøven. Heller ikke nå tror jeg vi hadde som intensjon å bli sammen igjen, men den kjemien vår har det aldri stått på, så det var ikke mange treffene som skulle til før jeg kjente jeg måtte velge mellom å 1. Satse på at han begynte å bli småforelsket igjen han også. Eller 2. Kutte kontakten i redsel for å være alene om en kjærlighetssorg.

Vel, jeg valgte nå å gå for alternativ 1 og med det synes jeg bare ukene ble hyggeligere og hyggeligere. Vi spiste middag og drakk vin sammen, hadde spillkveld etter spillkveld, dro på hytten hans og koste oss glugg der noen helger og pratet faktisk ikke om verken fortiden eller fremtiden. Vi konsentrerte oss bare om nuet, og det var helt topp! Ingen av oss hadde noe behov for lange samtaler om hvor vi hadde hverandre hele tiden. Det bare… gikk seg til! Plutselig en gang i mai satte jeg rundt et bål med familien hans igjen og følte det som den største selvfølge at det skulle være akkurat sånn <3

Hva var det siste du kjøpte? En vedsekk fra Monter. Jada.. Spennende. Jeg fikk (tok) egentlig to hele sekker av svigers i går, men så klarte jeg å brenne opp en hel en bare på én ettermiddag, så da fikk jeg litt panikk..

Favorittspill på spillkveld… Av kortspill: Rømmy, President eller Amerikaneren! Av brettspill: Akkurat nå er jeg oppslukt av ticket to ride! Det må dere prøve altså. Gøy, gøy, gøy! 

Hvilke tre sanger hører du mest på akkurat nå? 1. Andreas Wijk – Blue Ribbon  2. Daniel Caesar – Japanese denim 3. Camila Cabello – Never be the Same

Tar du deg nær av stygge kommentarer? Det kommer an på hva som blir kommentert. Kommentarer om kropp, utseende eller sminke har jeg ikke tatt meg nær av på lenge. Jeg vet hvordan jeg ser ut, så akkurat der føler jeg ikke at noen kan komme med noen overraskelser. Det eneste som kan treffe meg er kommentarer på hvor kjedelige blogginnleggene mine er. Når jeg har brukt mange timer på å sette sammen en hverdags-bloggpost eller en matoppskrift jeg er superfornøyd med og noen spyr ut: KJEDELIG!!! Ja, da kjenner jeg at det er fristende å spy ut noe ufint i retur. 

Hva er det beste med å bo alene? 1. Det er billigere. Ja, jeg tror faktisk det. Selv om huslån/leie-utgiftene blir halvert når man er samboer, tror jeg matbudsjettet mitt blir firedoblet. 2. Jeg må ikke krangle meg til tvtid med ungkarskvinnen. Hehe! Jeg kan se på hva jeg vil, når jeg vil. 3. Jeg holder figuren. Haha! Samboerkilo er definitivt et faktum. 4. Jeg får gjort mer! Ingen distraherer meg med sitt hyggelige vesen om kveldene, og da jobber jeg jo like gjerne helt til natten inntreffer.

Er det noe du gruer deg til? Javisst! Levere fra meg bilen som jeg har leid i snart syv uker. Onsdag kveld må jeg levere den fra meg igjen, og jeg gruer meg hver dag. Haha! Ser for meg at jeg ikke kommer til å ville være med på noe som helst nå som jeg må begynne og vente på busser for å komme meg rundt igjen. Shit så lat jeg allerede har blitt!

Savner du noe? Jaaa! Ferielivet. Jeg har aldri hatt sånn en trang til å reise til varmere strøk som jeg har akkurat nå. Du vet det suget man får i magen når man har kjærlighetssorg og tilfeldigvis kommer over et bilde av eksen og en ny flørt? Vel, sånn kjennes magen min hver gang jeg ser et fly på himmelen..

Ta meg tilbake til hvite strender og turkisblått hav <3

38 kommentarer
    1. Hei marthe. Jeg synes det er så kjekt at du er sammen med D igjen. Jeg har følgt bloggen din lenge og lurte derfor på om du kunne ha skrevet et innlegg om kjærlighetsorg. Dine opplevelser, hva som hjelper osv. Jeg har selv hatt det i snart 1 år og jeg kjenne dette suger ut all energi av meg. Jeg blir så inspirert av deg og lurte derfor på om det var mulig. Forstår også om dette er litt for privat. Men verdt er forsøk. Stor klem fra meg

    2. Hei Marthe! 🙂 du er en kjempeflink, inspirerende og jordnær blogger som jeg har fulgt i mange år! Stå på videre! <3

    3. Hei Marthe. Du har så koselig en blogg, både innhold og bilder er virkelig flotte!
      Jeg har nettopp blitt interessert i å ta bilder, mest natur men også portrettbilder av andre. Lurte litt på hvilket kamera du bruker?

    4. Så hyggelig at dere er sammen igjen! Dere er begge så vakre mennesker og virker som dere har et hjerte av gull begge to. Ønsker dere alt godt!

    5. Ble så lei meg da du sa du hadde funnet en ny, alltid heiet på dere!! OGSÅ VAR DET D? åhhhh e så gla, love always win ❤️

    6. Så gøy å lese! Elsker bloggen din, leser den (nesten) som kristne leser bibelen, hehe ☺️ Jeg går første året på sykepleien selv og har akkurat blitt tilbudt stilling på sykehjem med jobbing annenhver helg. Så lurte jeg på hvor ofte du jobber på helsesenteret og hvordan det fungerer for deg? Venninnene mine mener det blir for mye med annenhver helg, hva tror du? På forhånd, takk for svar!

    7. Cecilie: Herlighet <3 Du er god! :') Angående spørsmålet ditt: Hmm, jeg er litt usikker på om det er for mye eller ikke. Jeg har selv hver tredje helg og synes det er helt perfekt, men det er jo fordi jeg har så mye med bloggen som jobb i tillegg til studiene. Kanskje jeg ville klart hver andre helg dersom jeg ikke hadde blogg 🙂 Vanskelig å si! Dersom du er glad i uteliv og vil være en del sosial med medstudentene dine så er det jo kjedelig å jobbe såpass mange lørdager og søndager <3 Kanskje er det da bedre å ta noen ekstravakter når du føler for det? For de blir du helt sikkert tilbudt nok av! 😀

    8. Anonym: Heisann! Jeg bruker Canon 6D og er veldig fornøyd med dette! Dersom du liker å knipse portrettbilder så ville jeg kjøpt en portrettlinse utenom. Disse er ikke så dyre heller 🙂 Tror jeg betalte rett over 3000 for min 50mm linse 🙂

    9. Kommer oppskrift på sjokoladefondanten du delte på Snapchat på bloggen? Hvor er formene fra?? 😍😍

    10. Heisann:) Jeg blir så glad og inspirert av dine innlegg, og det er nok grunnen til at jeg gleder meg hver gang jeg ser du har lagt ut et nytt! Du jo så utrolig fin og snill så tipper Daniel er like fornøyd med utfallet som du <3 Håper du fikk en finfin søndag med masse kos😊

    11. Først og fremst supert innlegg og jeg elsker bloggen din😍 bare lurte på hvorfor du og Daniel ikke er samboere nå? Jeg har selv kjæreste og vurderer å flytte inn med han, men er usikker på om vi blir fortere lei og at det kommer til å ødelegge forholdet. Hvilke erfaringer har du når det gjelder det? Syntes du forholdet fungerer like bra (hvis ikke bedre) uten at du og Daniel er samboere? Setter pris på svar🙏🏻

    12. Hei Marte, så kjempekoselig at du fant tilbake til Daniel. Bare et spørsmål ang ham. Du sa i et innlegg at grunnen til at det ble slutt, var en følelse i magen som sa at han ikke kjentes som den helt riktige. Bare forsvant den følelsen plutselig? Bare lurer for jeg har nemlig den samme følelsen og er usikker ang mitt forhold. Takk for koselige innlegg!

    13. Jeg bliiir så glad hver gang jeg får litt av kjærlighetslivet ditt – enten i egne spalter, eget avsnitt eller bare i en bisetning <333

    14. Koselig <3 Er det frekt å spørre om du var sammen med en annen før Daniel og deg ble sammen igjen? Siden kjæresten din ikke ville på bloggen? Eller har det vært Daniel hele tiden 🙂

    15. Heisann du! Jeg er sykepleierstudent og lurer litt på hvordan du leste til medikamentregning 🙂 Hvilke bøker du leste og hvor lang tid du egentlig brukte?:)

    16. Jeg elsker virkelig å lese bloggen din, Marthe. Du skriver så bra og interessant! Håper du og Daniel blir gamle sammen, dere fortjener hverandre ❤️

    17. Marthe: Heisann! Glad du likte innlegget Marthe <3 Daniel og jeg er ikke samboere nå, men vi blir det nok etterhvert. Vi tenkte vel egentlig å bo hver for oss i et år eller halvannet (til vi er ferdig utdannet), men jeg tror ikke vi klarer å se hverandre så sjeldent, så lenge. Vi savner hverandre allerede, så nå tror jeg planen er at han kjøper seg inn i heimen min en gang allerede til høsten 🙂 Synes det er deilig å savne han litt nå når vi ikke bor sammen, men det er absolutt hyggeligst å bo sammen tenker nå jeg 😀

    18. Mari: Heisann! Ja, det stemmer <3 Jeg følte vel at han ikke klarte å gi like mye som meg, og at jeg var hakket mer glad i han enn han var i meg og syntes det var ekkelt/vondt å kjenne på. -Men så var det slutt i noen måneder, og siden vi startet å date igjen synes jeg at jeg får kjærleik i bøtter og spann. Hehe <3 Tror kanskje det gikk opp for oss begge at vi ikke ville ha en hverdag uten hverandre disse månedene vi ikke var sammen. 🙂

    19. Nora: Hei hei! Jeg leste bare intenst (det vil si, løste gamle eksamensoppgaver) i en uke i strekk. Ellers lærte jeg meg alt av Daniel da han skjønte formlene med en gang og kunne lære meg den bort uten å engang ha åpnet pensumboken min. Hehe! Det er ikke noe hokkuspokkus med medikamentregning, men du må bare huske å holde tunga rett i munnen under eksamen da du ikke har råd til så mye som én slurvefeil <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg