Min aller beste venn – Cathrine

Gratulerer så mye med 25 års dagen, verdens beste nabo og bestevenn! Cathrine er jenta jeg ringer for kjærlighetsråd eller bare for å fortelle om mine siste klissestunder, og det er fordi jeg med 100% sikkerhet vet at hun lytter og gledelig gir meg de mest genuine råd. Dette er definitivt jenta som inspirerer meg aller mest på konemateriale-fronten. Det er ingen som disker opp som Cathrine. Hun baker, lager de beste middagene, vasker som en annen guru, gir og gir og gir og gir. Både til oss venner, familien og den snille, snille mannen sin. Fy så heldig jeg er som har deg i livet mitt. Ikke bare er hun årets babe, men dette her er ei S-K-I-K-K-E-L-I-G kvalitetsdame.

 Jeg husker hun begynte å gråte en gang hun fant ut at jeg hadde hatt det litt kjipt uten å fortelle det til noen. “Du kan ikke bare holde sånt inni deg!, kjeftet hun før hun stormet av sted for å tørke tårene. Vi var riktig nok på fest denne kvelden, men det sier litt om hvor sterkt denne jenta har lyst til å være der for oss. Cathrine kommer på besøk til meg med middagsrestene sine hun.. Tømmer søpla mi når den er for full og tar oppvasken min uten at jeg ser det. Jeg tror til og med hun har pilt ut tyggegummi fra oppvaskmaskinen min. Altså, Cathrine er helt SYKT god, og du ser det på hele jenta at det oppriktig gleder henne å gjøre andre glad. Ikke forventer hun noe tilbake heller, og denne unike kvaliteten beundrer jeg henne x tusen for.

 Businessmates er vi også blitt det siste året. Cathrine har per dags dato og forhåpentligvis i to år til, det fulle ansvar for businessmailen min! Hun har en 100% jobb på hudpleiesalong og kjenner jeg henne rett så jobber hun også rumpa av seg hjemme med matlaging og husvask, men likevel rekker hun å sende opptil 100 mails daglig. Ha meg unnskyldt Cath, om vi er oppi enda høyere tall, jeg har bare ikke vært i nærheten noen sinne selv. Cathrine er et arbeidsjern uten like og hadde det ikke vært for henne alene så hadde blogglønna mi vært halvert. Hun er faktisk så god at det nå også er andre bloggere som har kontaktet henne for å gjøre samme jobb for dem, som hun gjør for meg. I tillegg til å ha ordnet meg 80% av alle avtaler jeg har hatt i 2017, har hun laget meg en egen google kalender hvor hun har sortert absolutt alt etter dato, farge og kategorier. Nei, jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten denne jenta her. For ei venninne du er! 

Funfact: Cathrine er en liten kontrollfreak og liker dermed å ha absolutt alt planlagt til punkt og prikke. Da vi for noen år tilbake skulle dra på jentetur til hovedstaden for en festlig weekend, hadde hun ikke bare googlet åpningstider og menyer for alle potensielle restauranter vi skulle besøke i løpet av helgen, men også DJ’enes spilleliste på alle utesteder i Oslo by. Samtalen vår på facebook gikk sånn:

Cathrine: Jeg har googlet og undersøkt litt hvilken musikk de enkelte utestedene spiller i helgen. 
Marthe: Oh my god. Er det noe du ikke har undersøkt?
Cathrine: Jeg tror ikke det. Jeg skrev en liste på hva de enkelte spiller!
Marthe: Hahaha! Du er ikke sann!
Cathrine: Skal jeg sende den over? 

Hvis ikke Cathrine er helskjønn så vet ikke jeg. 23 september har hun leid inn et digert lokale som vi skal feire henne i, og jeg kan nesten ikke vente med å se hvor fint hun har pyntet og hvilken nydelig tapasmat hun kommer til å servere. Apropos kontrollfreak så lagde hun faktisk liste på hvilke gjester som skulle videre på byen og ikke allerede i august, og booket taxi for x antall venner da. Ler meg ihjel <3 Det må jo være helt fantastisk å ha så stålkontroll på hver minste ting i hverdagen! Jeg kjenner jeg kunne ha skrevet i tre timer til, for kvalitetene dine er uendelige og minnene våre er hysteriske, men ett sted må jeg gi meg. Jeg håper du får en fantastisk dag sammen med mannen din i dag, så gleder jeg meg som en unge til å feire deg neste lørdag. Jeg skal ihvertfall legge hele sjela mi ned i gulrotkaken og bake mitt livs lekreste kakeverk. Elsker deg til månen, og er det noen jeg unner å vinne i lotto så er det din godhjertede, hardtarbeidende sjel!

Du og jeg <3 Herregud så mange minner vi har sammen.
Det vil ta meg ihvertfall seks år på gamlehjem å komme igjennom dem.

12 kommentarer
    1. Så heldig du er som har henne <3 Virker som en skikkelig god venninne 🙂 Forresten, hadde du ikke en venninne som skulle gifte seg snart? Husker du var på brudekjoletitting for en stund tilbake 🙂 Klem <3

    2. For et nydelig innlegg, så fint skrevet av deg! Var som om personligheten skinte igjennom teksten, var skikkelig hyggelig å lese om. Jeg vil også ha en sånn venninne! Dere er så heldige som har hverandre. 🙂 Ønsker deg en god torsdagskveld! <3

    3. For et nydelig innlegg og en nydelig venninne <3 tror dere er veldig heldige som har hverandre! Gratulerer med dagen, Cathrine <3

    4. byAnne: <3 Jo det har jeg! Eller det er ikke satt noe dato til bryllup enda så jeg tror ikke det blir før i 2019 kanskje, men gøy er det uansett! Det gledes når den tid kommer!

    5. Åh disse innleggene er så koselige! Virker som du virkelig har skutt gullfuglen med disse vennene dine altså, de virker jo bare helt helskjønne og ufattelige jordnære alle sammen! Og det at du viser at du virkelig setter så uendelig mye pris på de og er helt fantastisk, for så gode venner er virkelig ikke noe å ta for gitt!
      Ha en fortsatt uke fineste Marthe!

    6. Dere er kliss like, er ikkje rart at dere går så godt overens, sister from a different mother..helt klart
      dere er som to erter og energien mellom dere er helt fantastisk <3 Hun er heldig som har deg også må du huske på <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg