Final Preparations for School


Riktig god lille-lørdag dere! Tirsdagen min bare fløy avgårde i går, og det til tross for at jeg stort sett tilbrakte hele dagen innendørs. Regnet øste ned hele dagen, og da så jeg min mulighet til å få unnagjort siste rest av forberedelser før det nye semesteret som starter i… DAG! Jeg bakte en diger porsjon fylte horn som ble så stygge av jeg egentlig lovet meg selv å aldri vise dem til noen andre enn magesekken. -Men de smakte til gjengjeld nydelig da.

– Preparing for a new semester –

Sjekkliste før skolestart: 
1. Fylle fryseren med fylte horn til skolelunsj 
2. Kjøpe nye skrivebøker + pensumbøker
3. Skrive ut timeplanen for høsten 2017 
4. Betale semesteravgift 
5. Melde meg opp til eksamen i alle fag


Ellers gikk gårsdagen til å studere den nye timeplanen, finne ut hvilke tema vi skal ha forelesninger om først, og planlegge lesestrategien deretter. Dette anbefaler jeg virkelig dere alle å gjøre. Man får så innmari mye mer ut av forelesningstimene dersom man har lest og forstått stoffet på forhånd. Da slipper man å sitte og skrive ned hvert eneste ord læreren sier, og bli frustrert over de setningene man ikke rakk å notere seg ned. Det er så mye deiligere å sitte bakoverlent og bare lytte etter tilskudd til det du allerede har lært på forhånd! Bare prøv det i et par forelesningstema, så går du aldri tilbake <3 Spesielt viktig er det ihvertfall med en slik leseplan i de vanskelige fagene. Som “anatomi/fysiologi”, eller “sykdomslære” som jeg i høst skal få bryne meg på. Ah, jeg kjenner jeg gleder meg til å komme i gang jeg nå! Sommerferien var visst lang nok dette året også. 

I dag skinner solen igjen her i Kristiansand by, og det passer meg midt i blinken! Det ble bare en kort tur på Mille og meg i går, så nå skal vi lange ut på en lengre ferd før jeg hopper i skolehabitten og drar avgårde på forelesning. Deretter bærer det videre på middag med Geir, og det gleder jeg meg også en haug til!

Dette blir en finfin dag <3 Håper det står like bra til med dere!

13 kommentarer
    1. Hei! Lurte på om du kunne legge ut oppskrift på de fylte hornene du lager? De ser utrolig gode ut <3

    2. Hei, Marthe! 🙂
      Vil du si det er mulig å ta opp noen fag samtidig som en går sykepleie? Takk på forhånd!
      Ha en super dag! 🙂

    3. Hei. Jeg pleier ikke å kommentere, men jeg ville bare fortelle deg at jeg blir supermotivert av bloggen din. Jeg skal selv begynne på 2-året sykepleie nå. Håper du fortsetter å blogge masse om skole, og dele tips/råd.
      Hilsen Silje.

    4. Jeg vurderer sykepleien til nesteår, men jeg er såå usikker! Synes det er sikkelig vanskelig å forstå alle studie sider som beskriver hva studie går ut på, hvilken fag man har, hva fagene omhandler og hvordan en skoledag ser ut. Kan du skrive ett innlegg om studiet og studiehverdagen?

    5. Silje: Hei Silje! Så hyggelig å høre 😀 Jeg skal definitivt fortsette å skrive om studiet og komme med alle råd jeg måtte besitte på veien mot eksamen 🙂 Masse lykke til i det nye semesteret! We can do it 😀

    6. Åh jeg eeelsker horn! Et tips fra meg er å erstatte den ene dl med væske (melk regner jeg med du bruker) med nesten en hel boks med cottage cheese. Hornene blir SÅ saftige og holder litt lenger enn vanlig før de blir tørre! 🙂

    7. Hei!
      Kommenterer veldig sjeldent, men må bare si det: studerer ikke det samme som det (studerer sosionom) men dine studieteknikker, motiverende innlegg om skole og studietips kommer så syykt godt med! Blir sjeldent motivert og føler meg klar for skolestart, men inn på bloggen din å lese litt så kjenner jeg at jeg vil være like flink som deg 😀
      Lykke til på nytt skoleår! Jeg for min del skal gå siste året, så er vel bare å brette opp ermene 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg