Denne ukens treningsplan

– Workout of the week – 

Morn, morn! Da var det på tide å dele ukens treningsplan med dere igjen. Det begynner å bli en stund siden sist! Målet er vel egentlig bare å få til fire gode økter, men jeg har skrevet opp fem på planen min, og klarer jeg det så er ingenting bedre. Treningssenteret jeg befinner meg på om dagen er Fresh fitness, og der koser jeg meg stort sett med enten Annika eller Cathrine etter skoletid om ettermiddagene. I dag har jeg planer om å møte opp på min aller første gruppetime, og fy fader så spent jeg er! Eller livredd er vel heller riktig ord. Jeg har hørt rykter om at denne 55 minutters bodypump timen er knallhard, men fader heller jeg trenger litt all over styrke på kropp denne tirsdagen, så det får heller våge seg. Spyr jeg så spyr jeg. Høhø.  

Angående intervallene jeg skal kjøre på lørdag så setter jeg etter en 20 minutters rolig oppvarming på mølla, hastigheten på 12 og løper 45 sekund med påfølgende 15 sekunds pause. Dette gjør jeg 20 ganger (altså i 20 minutt) og vips så er 40 minutter med svettehelvette unnagjort! Synes denne måten å trene kondisjon på er så vanvittig mye gøyere enn å bare løpe i sneglefart x antall kilometer. Intervalltrening er faktisk noe av det beste jeg vet om. Det gjør vondt, men fy så godt det føles etterpå!

– Sportsbh og tights fra H&M –

Dere ser kanskje også at det ikke står noe magetrening på programmet. Det er fordi jeg fletter inn noen enkle mageøvelser på slutten av hver eneste økt samme om det er en styrke eller cardiofest. Jeg liker å tro at magen kan trenes hver eneste dag nemlig. Det har ihvertfall fungert for meg i alle år! Øvelsene jeg stort sett alltid gjør er 1. Skrå og rette sit-ups (30×3 av begge varianter) 2. Planken x 3 (2 minutt – 3 minutt – 4 minutt). Så tilføyer jeg gjerne også noen andre øvelser dersom jeg har enda litt mer krefter på lager.

Ha en sprek tirsdag! Nå skal jeg kose meg med litt etikk-forelesning <3

35 kommentarer
    1. Elsker 45/15-intervaller! Men du trenger absolutt ikke varme opp i 20 min først, hvis du ikke vil da 🙂

    2. Utrolig imponerende at du står 4 minutter i planke! Og det etter først to minutter også tre minutter, wow! Klapp på skuldra til deg <3

    3. jeg tror du allerede vet det siden du er så flink til å trene, men for å unngå skader + få det maksimale ut av treningen: prøv å ikke ta knærne forbi tærne når du tar squats og rett ut bena når du tar planken! lykke til med treningsuken, nå er jeg motivert til å dra på treningssentret for en real kondisøkt <3

    4. Lene: Ja, de går så fort unna! Nei, men jeg synes det er enklere å utføre intervaller hvis jeg har varmet ordentlig opp først. Jeg har astma i tillegg, så jeg er vant til å varme opp litt lengre enn andre 🙂

    5. Anonym: Ja jeg synes de varierer veldig! Noen er supergode i stoffet, mens andre ikke er like gode. Disse jeg har på meg her sitter veldig godt på! 🙂 Jeg har dem i XS.

    6. Så fint treningstøy! 🙂 Jeg følger deg også på snap og syntes du hadde et veldig fint sett der også! Hvor har du kjøpt det? 😀

    7. Såå gøy at du deler dette! Alltid greit å få litt inspirasjon på treningsfronten 🙂 Må bare si at du har så utrolig mange fine treningsklær, og magen din er til å dø for! Hehe <3

    8. Heisann, har du program for øktene på du kjører på armer+rygg og brystkreft, rompe og ben? Altså torsdag og søndag?
      Tusen takk på forhånd!
      Mvh Linn

    9. Åå nå ble jeg motivert for min (forhåpentligvis) kommende treningsuke!! 😀 Trener du de situpsene og planken hver dag til vanlig? :):) Du har såå fin kropp atte herlighet *hjerteøyne* 😀

    10. Hei! Jeg lurer på om du har noen tips mot kjærlighetssorg? Jeg er helt knust, og aner ikke hva jeg skal gjøre? Du har jo tidligere vært åpen om dette, er det noe du vil anbefale meg å gjøre/ ikke gjøre? vær så snill åhjelp meg

    11. Bare lurte på hvordan du holder styr på når du skal løpe i 45 min og pause i 12 min? Ser for at hvis jeg må begynne å regne frem 45 sek i hodet mens jeg løper går alt i surr. Haha.

    12. Kjempefint innlegg<3 jeg har et spørsmål 🙂 jeg syntes alle tights er gjennomsiktig. Syntes du det er et problem at gstrengen syntes gjennom tightsen?

    13. Anne: Hmm, nei med mindre de er så gjennomsiktige at hele stumpen vises igjennom så tror jeg ikke det er noen som legger merke til det altså 😀 Jeg har ihvertfall aldri tenkt over det verken på meg selv eller andre på trening 🙂

    14. Anonym: Både Cathrine og Annika har hver sine treningsprogram så jeg pleier bare å henge meg på dem og kjøre de samme øvelsene 🙂 Kanskje jeg kan dele noen av favorittøvelsene i et innlegg etterhvert <3

    15. Anette: Hei! Når jeg løper på mølla så starter jeg foreksempel når klokken viser 20 minutt (etter oppvarmingen) og da spurter jeg til klokken viser 20.45, så har jeg pause til 21, og starter igjen. Det går veldig fint så lenge du starter spurtingen på et helt tall 😀

    16. :): Jaay! Hyggelig å høre 😀 Tusen takk! Nei, bare hver gang jeg trener. Så hver gang jeg er på Fresh så avslutter jeg som regel med litt magetrening 🙂

    17. F: <3 Jeg tror jeg har Medium i denne blå 🙂 Den er litt løs rundt magen så den er ikke av den beste sorten. Kjøpte den mest fordi den var fin. Høhø! 😀

    18. Karoline: Tusen takk! Det jeg hadde på meg under gårsdagens økt var også nytt og fra H&M 😀 De har noen lekre sett i blant altså! Den tightsen er virkelig superdigg på!

    19. Linn: Hei hei! Jeg har ikke noe program selv, men følger bare samme øvelser som venninnene har på sine program. Må se og lage meg et eget til de gangene jeg trener alene. Skal se hva jeg får fikset og dele program over dette med dere siden 🙂

    20. Du trenger da ikke å trene så mye, du har jo så fin kropp. (misunnelig ) trener du for å stramme inn mer eller for at er deilig å trene ? 😉 siden du har jo en sporty og tynn kropp 😉

    21. Elsker treningsklærne! Det er så bra å se at det finnes bloggere som deg som fokuserer på et sundt liv og et sundt forhold både til trening og mat. Skulle ønske dette var mer viktig for hele bloggverden.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg