A Late Christmas Present

Wuhuuu! Endelig har jeg gått til innkjøp av en ordentlig blitz igjen! Jeg har ikke hatt det siden jeg brukte mitt elendige gamle Nikon, så nå gleder jeg meg innmari til å kunne ta med kamera på litt festligheter og sosiale kvelds-sammenkomster med jentene igjen. Jeg har prøvd å knipse litt stemningsbilder under både julebord, julefrokoster og diverse festligheter med gjengen i hele julen, men bildekvaliteten har vært så dårlig at jeg nesten ikke har hatt lyst til å dele noe som helst med dere. Nå fremover blir det forhåpentligvis andre boller!

Jeg har kjøpt meg en Phottix Mitros + blitz for de siste julegave-pengene, og kan nesten ikke vente med å teste den ut allerede i kveld. Annika og jeg har avtalt en middagsdate på restaurant når mørket faller på, så da blir det rene fotoshooten rundt middagsbordet tenker jeg. Godt jeg ikke har flaue venninner si!

Før jeg starter på prosjekt krølling av hår, skal jeg hive meg ut på en liten joggetur i finværet. Vi har fått nok en solskinnsdag i sør, så denne torsdagen blir treningssenteret erstattet med skogen. Håper jeg ikke fryser ihjel <3 Blitzen kjøpte jeg forresten på Japan Photo til dere som måtte lure på det, og prisen lå på 2500kr uten batteri. Slett ingen stiv pris dersom det er så bra som jeg håper og tror! Resten av kamerautstyret mitt har jeg forresten skrevet et eget innlegg om tidligere HER.

Kanskje noen av dere har erfaring med denne blitzen allerede?
Krysser fingre og tær for at den er superenkel å håndtere jeg.

8 kommentarer
    1. Kjekt med blitz, men skal du ha riktig eksponering, må du ha lysmåler. Sekonic Flashmate L-308 er den enkleste og rimeligste sorten. Helt ny koster ca 2500 hos Japan Photo.

    2. Så gøy! Hvor mye betaler du i måneden for å trene på treningssenteret du trener på? Og hva heter det? Klem<3

    3. Så spennende med ny blitz!
      Jeg har også lenge tenkt på å kjøpe meg en, men jeg har absolutt null utgangspunkt å vurdere utifra, så jeg kjente at jeg ble overraskende glad over å se ditt siste innkjøp 😀 Kan ikke du skrive en slags review eller omtale etter du har brukt den litt? Skulle mer enn gjerne hørt dine erfaringer om den 🙂
      Nattaklem, Nadia 🙂

    4. Nadia: Jo det kan jeg helt klart gjøre! Foreløpig er jeg helt noob på hvordan den skal brukes riktig, men det finner jeg vel ut av ved å prøve meg litt frem fremover 😀

    5. Syntes selv det er vanskelig å få til fine bilder med blits, men vil anbefale deg å kjøpe en softbox til å sette på blitsen. Sprer lyset myye bedre og gir finere og ikke så harde bilder 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg