Inspirasjon til ukens meny

Hei på dere, og riktig god tirsdag alle sammen! Nå er jeg så sulten at jeg egentlig bare tripper etter å få begynt på dagens middag, men før jeg plukker ut ingrediensene jeg trenger så har jeg så lyst til å dele ukens kjøleskap med dere! Ja tro det eller ei. Det finnes lesere som synes denne typen bloggposter er inspirerende også! Ukens middagsmeny har jeg også flettet inn på et av bildene under her, så til dere som ikke har alt i boks enda: Kanskje noe fra min frister? Mihi <3 Jeg kjenner ihvertfall at litt kinesisk szechuan med svin skal smake himmelsk nå!

– In this week’s fridge –

Ei av dere la også igjen et ønske om studentvennlige mattips her på bloggeriet fremover, og det er noe jeg skal ta tak i med en eneste gang! Uansett om man er student eller ikke så skader det vel aldri å være litt økonomisk på matfronten? Håper jeg kan få til en god billig-oppskrift på enten middag eller matpakke allerede i morgen <3

Har dere noen tips eller ønsker ikke bare rundt dette med mat, men til innlegg generelt så er jeg megamottakelig for det også! Det å skulle blogge ved siden av studiene går veldig fint, og er ikke egentlig noe problem i det hele tatt. Det er planleggingen rundt, og det å skulle finne på noe nytt hele tiden som krever timer jeg egentlig ikke har lengre, så her setter jeg bare kjempestor pris på innspill fra dere <3

Som dere kanskje ser så har jeg fylt opp den ene kjøleskapshyllen med en liten mengde sjokomelk denne uken. Heh! Det er rett og slett fordi jeg drikker en slik kartong til skolelunsjen hver formiddag, og på butikken koster de tjue kroner mindre enn i kantinen, så her sparer jeg faktisk en hundrelapp i uken. Kunne jo spart enda mer på å bare drikke vann fra springen da men.. Får være måte på! Litt kos må en ha si..

Ellers har jeg ikke gått til innkjøp av verken brød eller særlig med pålegg denne uken, for her går det kun i fylte horn til både frokost og lunsj! Mmm <3 Jeg bakte en gigantisk porsjon i helgen, og en ny en i dag så nå bør jeg ha til resten av uken også. Synes det er så latterlig godt med varme frokosthorn fylt med skinke, pesto og ost <3

Absolutt verdt tiden det tar å bake!
Nå, hyl ut om dere har noen ønsker jenter og gutter <3

38 kommentarer
    1. Ja takk til oppskrift på fylte horn😃 Og jeg elsker “første gang jeg..”- innlegg, det er så morsomt å lese!

    2. Kan du legge ut (eller linke til om du har lagt ut tidligere) oppskrift til både frokosthorn og szechuan?? 🙂

    3. WOW, fantastisk kjøleskap du har !! ønske mitt så slik ut, hos meg ser det ut som noen har snudd det på hodet, ristet å så satt det på plass ijen 😛

    4. Tusen takk for at du tok til deg mitt ønske om student-vennlige oppskrifter <3 Setter så stor pris på det! Ha en riktig fin dag, kjære deg!

    5. elsker disse innleggene! jeg personlig synes det er superinteressant å høre om skolehverdagen og studietips generelt! elsker bloggen uansett!

    6. Jeg holder på å lage en kokebok for studenter med masse sunne, enkle, raske og supergode oppskrifter, den skal trykkes i starten av april om du er interessert kan du kjøpe en kopi:) det hadde betydd utrolig mye for meg!:)

    7. Kan du legge ut oppskriften på hornene med ost, skinke og pesto?
      Det hørtes veldig godt ut!:D
      Så fin og inspirerende blogg du har Marthe!!

    8. Hei Marte!:) Først må jeg bare si at av alle bloggene jeg leser, synes jeg du er den mest inspirerende bloggen jeg leser. Energien din er bare så utrolig god!!
      Her kommer en liten liste over innlegg jeg liker og som jeg gjerne leser mer av
      – mote, antrekk og for eks tips til hvordan å sette sammen antrekk. Hvordan gjør du det?
      – svar på ukens spørsmål/leserspørsmål
      – “ting du ikke visste om meg”
      – “første gang….”
      – innlegg om forhold og samboerskap. 😀 kan være hva som helst egentlig!:)
      – interiørinnlegg
      Alle disse innleggene faller i god smak hos meg hvert fall! 😀 Nyt uka di!!

    9. Du er så flink, stå på! Ha en fin uke videre <3 Har du forresten prøvd å lage hjemmelagde polarbrød før? Det høres så godt ut, tror jeg må prøve meg på det her hjemme/om du eventuelt ville prøvd? Klemmer

    10. Jeg synes mattips og andre tips alltid er gøy å få 🙂 F.eks. studietips, hverdags/skoleantrekk, ting å gjøre i helgene med kjæresten.. Du er superflink som kombinerer blogg og studie, synes bloggen er like bra som før 🙂

    11. Så kjekt å lese om tips❤️ du er så flink til å variere! Hva er oppskriften på fylte horn? Høres godt ut

    12. Ser at du har delt oppskriften til hornene, men bruker du bare hvetemel eller bruker du noe annet også? Jeg får alltid så dårlig samvittighet når jeg spiser for mye fint mel i løpet av en uke, og lurer bare på om du bytter til grovere mel-type og hvor mye du eventuelt da bruker.
      Klem 😀

    13. Elsker matoppskriftene, og prøver å veganisere så langt det går ann. Men kan du PLEEEEAAAAAAASE legge ut studentvennelige veganske oppskrifter fremover?:D
      Det hadde vært så inspirerende da det går i det samme hos meg.. 🙁

    14. Hei! Liker godt hår og oppsettningstutorialene! De er alltid inspirerende! Og alt med interiør, bilder, tips, DIY.. og så videre 🙂 spørsmålsrunder er elsk, og jeg ønsker meg mer personlige innlegg, meninger 🙂 beste og værste med studiene?

    15. Hei Marthe!
      Liker veldig når du legger ut slike innlegg som dette! Det hjelper veldig på inspirasjon, selv for meg som er kokkelærling. Mat tar jo opp veldig mye av ens hverdag, så å få litt variasjon er jo viktig. Synes du er veldig flink til det! Vil også si at jeg elsker kjøleskapet ditt. For en praktisk, og ikke minst SVÆR grønnsakskuff du har! Vil også legge ved at jeg håper du har basilikumen på benken og ikke i kjøleskapet til vanlig, for der hører den jo absolutt ikke hjemme;)
      Håper du får en flott uke!

    16. Hei! jeg syntes du legger ut utrolig mange fine blogginnlegg og det beste av alt er at hver gang jeg går inn på bloggen din er det alltid nye blogginnlegg jeg kan lese!:) Du er utrolig flink og inspirerende! Hilsen FAST leser <3

    17. Jeg vet de solgte de sjokomelkene på Coop Obs i juli, 18stk for 100kr hvis jeg ikke husker feil. Vet ikke om de har det tilbudet nå, men siden du drikker så mange, så anbefaler jeg at du holder utkikk! 😀

    18. Hei, Marthe!
      Jeg kom over bloggen din for noen minutter siden, og jeg vil bare si at den er helt AMA-zing! Det er lenge siden jeg har lest en blogg, som jeg har blitt hektet på så raskt. Å den passer supert for jeg som er student! Du skriver så sykt bra og innleggene dine er så sykt inspirerende og utrolige! Jeg kommer virkelig til å følge og lese mer på bloggen din, du har fått et bokmerke på PC-en min nå!Og lykke til med studiene!
      Stor klem fra en student! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg