My morning hour by hour

07.00 – 07.30: Alarmen går, og jeg MÅ re opp sengen med en eneste gang.Jeg elsker nemlig soverommet vårt og liker å ha døren til det åpen så jeg kan gå forbi, titte litt inn og smile noen ganger i løpet av dagen. Haha, kall meg gjerne rar, men jeg har mine små gleder…

07.30 – 08.00: På tide å gå i kosedress-kommoden og velge meg ut morgenens habitt! Jeg starter alltid dagen i koseheldress, pysjbukser eller godt og varmt ullundertøy, og selv om sminken ble fjernet før leggetid kvelden før liker jeg å rense ansiktet med noen deilige renseprodukter og smøre inn huden med en lett fuktighetskrem.

08.00 – 08.30: Magen rumler og jeg hiver i meg frokost mens jeg beglor inspirasjonskontoer på instagram og leser nettaviser. Jeg har egentlig et mål om å klare og spise frokosten min uten å gjøre noe annet enn akkurat det, men som regel faller jeg for fristelsen av å trykke på telefonen samtidig. Kanskje det blir enklere til sommeren. Da kan jeg sette meg på verandaen og nyte frokosten til den fine utsikten av Kristiansand <3

08.30 – 09.30: Kontortid. Først nå føler jeg at jeg offisielt er på jobb, og hver morgen starter med besvaring av kommentarer som har tikket inn i løpet av natten. Kommentarsvaring er det siste jeg gjør før jeg legger fra meg pcen og det første jeg gjør når jeg slår den opp. En tur innom mailboksen er jeg også denne timen, før jeg tar en titt på dagens to do liste. Skrev jeg den ikke kvelden før så legger jeg en kjapp liten plan for dagen nå.

09.30: Jeg er i gang med første blogginnlegg! Trenger jeg noen ingredienser til dagens bloggoppskrift, DIY prosjekt eller andre spesielle innlegg så drar jeg nå til byen for litt shopping, og har jeg alt jeg trenger i hus så kan jeg begynne på bildeknipsingen med det samme. Et godt innlegg tar som regel 2-3 timer å gjøre klart.

12.00 -12.15: Drømmescenarioet er at første bloggpost nå er publisert! Går alt som planlagt så får jeg det til, og da er det på tide med  litt lunch! 12.00 -15.00 er enhver bloggers favoritt-tidspunkt av dagen da det er nå lyset er på sitt beste, så denne lunchen kaster jeg bare i meg mens jeg tenker på hvordan neste post skal bli.


– A bloggers morning hour by hour –

12.15 – 17.00: Jeg er i gang med innlegg nummer 2, og skal dette inneholde bilder av meg så er det nå jeg motvillig trer ut av joggedressen og inn i noe som er hakket mer bloggvennlig. Masken må selvsagt også på, og tutten må erstattes med en penere hårsveis. -Så legger jeg alt tilrette for antrekks-shoot, stueshoot eller hva enn det måtte være til Daniel kommer hjem fra jobb. Jeg kunne ha brukt selvutløser, men jeg synes ikke resultatet av det blir bra nok, så da ber jeg heller pent på mine knær om mannen kan sette av tre minutter til å hjelpe meg når han kommer hjem. Så lenge middagen står på bordet etterpå, gjør han det med et eneste stort smil <3 

SÅ er det middagstid og deretter blir innlegg nr. 2 endelig publisert.
I dag var det altså “min morgenrutine” som sto på planen <3

40 kommentarer

Siste innlegg