Bestis svarer – Cathrine om Marthe

Cathrine – Bestevenn siden 8. klasse:

Dagen Cathrine og jeg ble bestevenninner var dagen hun la en papirlapp på pulten min. Hun sendte den midt i skoletimen på ungdomsskolen, og da jeg åpnet lappen, leste jeg: “Vil du finne på noe i dag? Ring rundt JA, KANSKJE, eller NEI”. Jeg ringet rundt JA, og samme kveld satte vi i jacuzzien jeg hadde hjemme, skravlet og lo som om vi hadde kjent hverandre i årevis. Dette er nå faktisk 10 år siden, og i dag er vi like gode venner. Cathrine og jeg er superlike på noen ting og superforskjellige på andre ting, og jeg tror det er nettopp derfor vi klaffer så bra! Cath er jenta jeg deler mine jålete, morsomme, og halvgale sider med. Hun er den ene jeg har som ikke kunne brydd seg mindre om hest, som jeg kan gå på shopping med i timesvis, og som ikke sparer en krone på restaurantbesøk. Ja, og som ikke minst.. ALLTID stiller opp. <3 Jeg er så heldig som kan kalle henne for min bestis. <3 Litt fordi hun er god tvers igjennom, og litt fordi hun har rumpe som Nicki Minaj. Hehehe.

Hva er ditt beste minne sammen med Marthe? Definitivt sommeren 2013. Vi var i Oslo på girlsweekend i bare noen dager, men det føltes som en 2 ukers sydenferie! Alt vi gjorde var å dra på shopping, sole oss, drikke vin, gå turer i parken, spise god mat på en rekke restauranter, og selvsagt sjekke bylivet. Vi gjorde det vi bare elsker, og lagde minner vi aldri kommer til å glemme <3 Jeg husker spesielt den ene kvelden. Vi dro på byen i 23 tiden, løp fra utested til utested, traff en hau av mennesker og dro først hjem da solen sto opp. Marthe og jeg holder vanligvis såvidt ut i 2 timer på byen, men denne helgen slo vi oss helt løs. Livet var en lek, og vi bare lo og lo fra morgen til kveld. Dagen vi skulle reise hjem spurte jeg Marthe om hun egentlig hadde lyst til å dra, og da hun svarte noe sånn som “nei, er du stein?” booket vi om billettene og ble et par netter til. Jeg har aldri hatt en sommer fylt med så mye latter! Sommeren 2013 var ubeskrivelig bra.

Gråter Marthe mye? Svaret her er faktisk nei. Jeg har sjelden sett Marthe gråte, og glad er jeg for det! Hvis man ser Marthe gråte så er hun virkelig lei seg. Hun kan selvfølgelig bli trist, men hun er den flinkeste jeg vet om til å holde hodet oppe og tenke positivt. Nei, Marthe er aldri avhengig av noen, og Marthe klarer seg alltid.

Hvordan er Marthe når man møter henne og ikke kjenner henne? Er hun sjenert eller veldig utadvent? Marthe kan nok virke sjenert. Hun er den som kan bli litt stille når det er mange folk som hun ikke kjenner, men så fort man tar initiativet og kommer i snakk med henne så snakker hun i vei. Noen har faktisk et inntrykk av at hun er litt overlegen når hun er offentlig, men det kan jeg bekrefte at hun ikke er. Hun er selvsikker og har en litt bestemt holdning, med hodet hevet akkurat som meg selv. Jeg forstår at det fort kan misstolkes, men høy på seg selv er hun ikke i det hele tatt. Marthe er verdens søteste. Bedre hjerte finner man ikke. Stopper du henne på gaten så får du garantert se den strålende, glade og søte jenta hun er.

 Har Marthe det så bra som det fremstår som? Hun har aldri en ukens nedtur å fortelle om? Marthe har nedturer hun også, men stort sett handler nedturene om en knust mobilskjerm eller en dårlig kakeoppskrift. -Og uansett.. Helt ærlig.. Hvor gøy er det og lese om andres problemer? Det er kanskje noen som synes det er underholdene, men det er ikke det Marthe ønsker at bloggen skal dreie seg om. Det er ikke det at hun prøver å fremstille seg selv som feilfri eller perfekt, men hun har valgt å være en positiv blogger. Hun ønsker at leserne heller skal sitte igjen med et smil om munnen etter å ha lest et innlegg. Er ikke det mye bedre?

Hva misunner du mest ved Marthe? Hun er dritlekker! Men jeg må si at jeg også misunner henne for at hun alltid klarer å se det positive i ting. Hun klarer alltid å være den som motiverer! Marthe er den jeg kan snakke med alt om, som alltid har gode råd og som får meg til å forstå at ting alltid ordner seg. Verdens beste Marthe.

Awwww. Jeg smelter <3 <3 Disse venninnene mine er faktisk til å spise opp.

Svarene til Annika finner dere HER, og svarene til Kristine i et innlegg HER


Andrea sine utvalgte spørsmål får dere i et eget inlegg!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg