– Sommer i Skomagergada –

Ah, dette her har vært en fin dag! Veldig fin faktisk. Jeg er enda ikke helt i form og sov helt til klokken elleve i dag formiddag, men en time senere var jeg på vei til Meny for å handle inn til skalldyrslunsj. (Frokost for min del). Min nydelige gravide bestis ville nemlig titte innom meg en siste gang før hun drar på kjæresteferien sin, og det var jeg virkelig evig takknemlig for. Alle bestevenninnene mine er nemlig reist på kjæresteferier denne uken, og den ene single jeg har igjen er og forblir en arbeidsnarkoman (hehe, ja Andrea det er du), så det er kanskje like greit å være syk i disse dager. Jeg har allerede sett mange episoder av papirhuset på Netflix, eller Money Heist som det heter, og herlighet så spennende. Hjertelig takk for tips. -Jeg er virkelig blitt frelst av dette også.

Et lite bildedryss fra formiddagen min! Det var fire uker siden sist jeg hadde hatt reker og norsk krabbe nå, så gjett om det smakte! Dessuten var det innmari hyggelig å få skravlet ordentlig med Cathrine igjen, nyte skyggelivet på verandaen, spise is, og så ta en liten kjøretur sammen. Kjenner faktisk at det blir litt hardt å ikke ha tilgang på den dama der de neste to ukene. Hun vet liksom akkurat hva hun skal si for å få meg til å føle meg bra i enhveer situasjon! Skulle hatt en godhetspris den der..

– Hellemyrlivet på sitt beste –

Nå skal jeg se og snurre et par episoder til av papirhuset, og så skal jeg ta meg et kveldsbad. En kjempedårlig idé som kommer til å gi meg ørebetennelse også, men bade skal jeg altså. Havet i Kristiansand har aldri vært varmere, og jeg har lyst til å kjenne det på kroppen min. Er jeg heldig så får jeg med meg 2-3 jenter på det også <3 I morgen er forresten planen å dra et døgn på camping med mannen, så da kan jeg melde om at jeg ikke vil titte innom her før torsdag igjen, men jeg er å finne på snapchat!

– Dere må ha et nydelig døgn så lenge –

13 kommentarer
    1. Hei! 😀 Hadde ikke du en oppskrift på en mislykket sjokoladekake for leenge siden? Klarer ikke å finne den 🙁 🙁

    2. Hvis du er syk, gjør deg selv en tjeneste å se handmaid?s tale på HBO! Den er så bra! Sjekk ut trailer!!

    3. Hei Marthe! Du er en stor inspirasjon for meg når gjelder sykepleierstudie. Jeg håper jeg får den samme motivasjonen som du har angående skole. Det blir mitt første år på sykepleierstudie og gruer meg så fælt. Jeg er 19 år gammel og har vært en fast leser i mange år nå:) Har du noen tips som jeg kan ta med meg videre? Noe jeg bør passe på eller være obs på? Jeg lurer også på hvilke bøker jeg kommer til å få bruk for aller mest?
      Jeg håper du ikke legger ned bloggen helt, slik at jeg kan bla tilbake og lese om dine sykepleier guides:))))

    4. Det så skikkelig digg ut! Må bare si at det alltid er så koselig å stikke innom bloggen din <3 Håper du får en fin sommer videre - og god bedring 🙂

    5. Værsåsnill, å sjekk ut bloggen min. Jeg skriver om psykisk helse og at vi alle ønsker å være psykisk perfekte! Hadde satt pris på det! For det meste om mine erfaringer og opplevelser. Og håper å nå folk og hjelpe dem 🙂

    6. Sarah: Heisann! Så hyggelig å høre at du har søkt sykepleien du også. Jeg er sikker på at du kommer til å trives akkurat like mye som meg. Jeg var også livredd og lurte fælt på om jeg kom til å trives med det studiet i det hele tatt, men hjelpe meg så positivt overrasket jeg ble 🙂 Bare å glede seg! Første halvåret har du en bok som heter menneskekroppen som pensum om jeg husker riktig (en tjukk, fæl bok i anatomi og fysiologi). Denne er fryktelig tung og vanskelig å lese, så mitt beste tips er å legge den helt bort, kjøpe abonnement hos sykepleiepluss.no og se alle videoene til anatomi og fysiologi faget her mens du noterer ned alt legen sier på videoene. Dette tar mange timer, men det ville tatt enda flere å skrive notater til den tykke pensumboken, for så å pugge dem, så bare se de videoene der og lær deg dem. Det er en kjempegøy måte å lære stoffet på også. 🙂 Heier på deg! Jeg brukte ikke pensumboken det første halvåret i det hele tatt og fikk likevel B på nasjonaleksamen <3 Mange som får A også av å ikke røre pensum, men bare fokusere på disse videoene, for de dekker alt av pensum første året på sykepleien 🙂

    7. Hei, det var jeg som spurte om kaken, og jeg fant den ikke. Kom bare til en samleside med innleggene dine fra Oktober 2011 så ut på linken som den skulle vært postet 2.oktober. Nå har jeg prøvd å lete skikkelig hahah, det eneste jeg fant var et inlegg der du linket til den der det sto at siden ikke kunne finnes: Dette var linken http://martheborge.blogg.no/1307715386_litt_stsaker.html#comment.
      hahah, jeg ville i alle fall bare si at dersom du lager den igjen/eller ønsker tips til blogginnlegg, pliis lag den kaken hehe. Også må jeg bare kommentere når jeg bladde i arkivet, haha var gøy å se tilbake, hadde helt glemt av at du kalte outfit inleggene dine for moutfit, og se at du blogget 3-4 innlegg, syntes det er helt sykt mye :O Og at jeg har lest bloggen din i minst 7 år omg

    8. Anna: Heisann! Ånei, jeg ser nå at innlegget jeg lenket til er blitt slettet 🙁 Det har sikkert ligget i en kategori som jeg har slettet når jeg har ryddet i arkivene her. MEN jeg fant oppskriften min på en annen blogg som skriver at hun har “stjelt” den fra min 😀 Så her kommer den:

      Oppskrift til mislykket sjokoladekake:
      – 4 egg
      – 2 dl sukker
      -2 plater lys sjokolade
      -200 gram smør
      -2,5 dl hvetemel
      -1 ts bakepulver

      Fremgangsmåte:
      1. Sett ovnen på 200 grader.
      2. Pisk de fire eggene med sukkeret til det blir eggedosis.
      3. Smelt sjokoladen og smøret.
      4. Bland dette sammen med hvetemelet og bakepulveret.
      5. Der har du deigen! Hell den i en form, sett den midt i ovnen og la stå i 10-14 minutt.

      Husk å sjekke hele tiden at kaken ikke er for godt stekt. Den er “ødelagt” hvis den ikke er bløt i midten 😀 Hihi. Tusen takk for hyggelig kommentar Anna. Ja, jeg forstår virkelig ikke hvordan jeg fikk til å blogge 3-4 ganger daglig. Jeg kan ikke ha tenkt på annet enn blogg de første årene.. Hehe!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg