Kremet vegetar med tagliatelle


Hei og hopp fra en stykk halvtrøtt en! Jeg hadde senvakt i psykiatrien i går, og tidlig i dag. Pleier å gå helt fint det altså… -Når jeg ikke blir sittende oppe etter kveldsvakt og ta igjen x antall tvprogram til morgenkvisten. Det er bare så koselig å legge seg litt under teppe etter vakt, og slappe av med noe hygge på tven! Jaja, i kveld kan jeg legge meg tidlig. -Og mett. Jeg har akkurat laget meg en nydelig vegetar-rett som jeg håper det er flere som lar seg friste av!


Jeg etterspurte noen ønsker til oppskrifter her i går, og planen var vel egentlig å gå for vegetarlasagne i dag! -Men så fikk jeg litt knapt med tid og måtte gå for et av de andre vegetar-ønskene deres istedet. En kremet, søt og smakfull pastarett med deilige grønnsaker. Tok meg 15 minutt å lage <3


Du trenger: 1. Tagliatelle for to 2. 5 ss creme fraiche 3. 1ss mango chutney 4. 1/3 paprika 5. 1/2 vårløk 6. 2 champignon sopp 7. 1/2 gul løk 8. 1/3 spuash 9. Litt salt/pepper 10. Seks cherrytomater


– Kremet vegetar med pasta –


Slik gjør du: 
1.
Finhakk alt av sopp, løk og grønnsaker og kok tagliatellen.
2. Stek alt bortsett fra cherrytomatene i en stekepanne med litt olje i 3-4 minutt.
3. Når det hele er blitt gyllent, tilsett 5 ss creme fraiche og 1ss mango chutney.
4. Tilsett gjerne en skvett vann dersom sausen blir litt for tykk, og smak til med salt/pepper.
5. Server sausen med pastaen og noen hakkede cherrytomater.


– Oppskriften holder til 2 personer –


Håper det smaker! Nå skal jeg ta meg en etterlengtet dusj, slenge meg under dyna og starte på en dokumentar som min kjære medstudent anbefalte meg i går! “Fishpeople” heter den. Noen som har sett den? Tenkte jeg skulle la meg inspirere til å kjøpe eller ønske meg en våtdrakt i nærmeste fremtid og begynne å snorkle litt her i Kristiansand både sommer og vinterstid. Jeg har tenkt på dette helt siden så Line i en episode av “Planet plast” på NRK… Det så ut som en hobby som kunne være midt i blinken for meg og min entusiasme for undervannslivet..

11 kommentarer
    1. Tina: Jeg har startet på innlegget, men jeg synes det er litt vanskelig å skrive da “en typisk dag” her er så utrolig variert. Virkelig ingen dag er lik med like arbeidsoppgaver, så denne må jeg legge opp litt annerledes enn de tidligere innleggene fra praksisperiodene mine. Har ikke heelt funnet ut av denne biten enda men jeg jobber med saken <3

    2. I det innlegget, kan du skrive om en konkret praksissituasjon du har stått oppi som du enten føler du mestret eller som du synes var utfordrende? 🙂

    3. Anonym: Ja jeg tenkte jeg skulle nevne litt flere 🙂 Det er så mange som lurer på hva det er jeg/vi egentlig driver med i psykiatrien for barn og unge 🙂

    4. Nam, dette må prøves snart!
      Når det gjelder deling fra praksis, antar jeg du har avklart dette med praksisstedet mtp. taushetsplikt?

    5. Åh, dette så utrolig godt ut, må prøves!! Da jeg så bildet på bloglovin uten å ha lest hva det var forno, så fikk jeg plutselig såå lyst på pasta med cherry tomater, mozarella og pesto. Og det første jeg gjorde var å dra innom butikken og kjøpe inn! Skal ikke være så greit å være gravid, å lese matblogger merker jeg! Men du må bare fortsette med det! 😀
      Ha en fin kveld videre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg