10 ting du ikke visste om meg

1. “Ler meg ihjel” er responsen min på halvparten av alle facebook-bilder/videoer jeg blir tagget i daglig. -Men i virkeligheten trekker jeg jo bare såvidt på smilebåndet. Det er sjeldent en facebook-video faktisk får meg til å brøle av latter.

2. Jeg lever meg utrolig inn i talentprogrammer og blir innmari fort rørt av at andre gjør det bra, men samtidig kommer den superkritiske siden min frem her. Det er jo ikke sånn at jeg under noen omstendigheter tror jeg ville gjort en bedre jobb selv foreksempel, men jeg tenker som så at har du meldt deg på en talentkonkurranse på tv, så skal du pokkeren ha et kvalitetstalent også.


3. Jeg klarer bare ikke å beherske øynene mine på treningsstudio. Bolemenn iført løse singletter der niplene nesten ramler ut.. Kunne ikke brydd meg mindre. -Men damer med lyse treningstightser, superslanke mager og digre sprettrumper… Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg MÅ glo.

4. Jeg får spasmer av folk som snakker når jeg har slått meg ned for å nyte favorittprogrammet mitt. Hallo, dette tvøyeblikket har jeg kanskje sett frem til hele uken! Denne problematikken her, samt et ikke-fungerende-internett… Åh! Du ser det kanskje ikke på utsiden, men innvendig er jeg på nippet til å eksplodere.

5. Jeg har helt siden jeg var liten hatt en utrolig dårlig holdning med middagsbordet. Nei, jeg sitter ikke med albuene på bordet (ikke at det er noe problem), men jeg kjenner ingen som sitter så krumrygget som det jeg gjør, og det er så lite elegant! På fly og tog sitter jeg forresten alltid sammenkrøllet som en ball, og jeg tror kanskje aldri at jeg vil bli for voksen for det heller.

6. Jeg liker ikke når mennesker skryter for mye. Ihvertfall ikke av meg. Ikke drukne meg i en flom av komplimenter, for så bra er vel ingen. Haha. Får jeg syv komplimenter av en og samme person på en formiddag, så blir det liksom ikke troverdig lengre. Det får være måte på hvor flink, flott, bra, snill og dyktig en kan være tenker jeg da. Hehe, kanskje det bare er meg. Kjæresten er ihvertfall utrolig flink på å finne en sunn balansen der. Han skryter av meg, maten jeg lager og jobben jeg gjør akkurat “sjeldent” nok til at det blir troverdig, og da sluker jeg ethvert ord og blir ordentlig takknemlig.

7. ​Jeg hater å gråte offentlig. Jeg har gjort det to ganger de siste syv årene og det var 1. Da jeg hadde massiv kjærlighetssorg i den litt for trygge frisørstolen til Marianne og 2. Da jeg fikk en heftig kink i ryggen på reise og måtte dra på koffert med nerver i klem. Ellers hulker jeg som en gris når jeg sitter hjemme og ser på The Voice…

8. Kall meg hva du vil, bare ikke vennen. Jeg føler meg som den lille babyen din når du kaller meg det, og sist jeg sjekket var jeg 25. Jojo, familien kan kalle meg hva de vil så lenge de vil. Det er venner eller enda verre: bekjente jeg ikke makter dette nedlatende ordet fra. Hehe, det føles ihvertfall nedlatende.

9. Dyremisshandling og pelsindustrien generelt gjør meg så uvel at jeg krysser ut enhver artikkel som omhandler det. Jeg orker bare ikke å ta det innover meg. Jeg så en video av en kanin som fikk avrevet pelsen sin til angora-gensre engang, og den skrikende lyden av smerte skjærer enda langt inn i kroppen min når jeg tenker på det. Tanken på alle idiotiske foreldre som kjøper kanin til barna sine med intensjon “leketøy til de små – skal ligge ute i bur hele året”, kan også få meg til å ville legge utdannelsen på hylla og melde meg som frivillig dyrepoliti istedet. Fader altså, så mange det er som aldri skulle hatt dyr. 

10. Jeg føler meg skikkelig fæl om dagen. Jeg trener ikke, jeg er blek, har halvløse tapeextentions, stygge negler, ingen løsvipper, og jeg finner en ny celulitt på låret for hver dag som går. Jeg føler ikke jeg har tid til å ta vare på meg selv før denne forbaska leseinnspurten er overstått og det tærer på selvfølelsen! Godt jeg hadde en bedre periode når mannen skulle kapres.

Det var en gang en fjong frøken… And she will be back.

26 kommentarer
    1. Jeg er sikker på at du ser like nydelig ut som alltid, til tross for eksamensstresset 🙂 Jeg er der selv, i tillegg til at jeg er gravid, så føler med deg, haha 🙂

    2. Kjempe gøy å lese! Du er nok ikke den eneste som føler du ser uvel ut. Man kan ikke rekke alt og da prioiterer man det viktigste. Du er værtfall ikke alene om å føle deg som shit. Syntes du ser like bra ut da, det må jeg si!

    3. Haha, det med treningsstudio er jeg helt lik på! Blir så inspirert og litt misunnelig… så da glor jeg da haha

    4. Heiane så fin farge du hadde på håret på det siste bildet! (Eller det har du alltid ellers og da☺️) husker du hva fargen heter/hva du spurte om hos frisøren?varm/kald farge?💓

    5. eg er en sippehøne…….aldri offentlig,men hjemme…….the voice, youtube, filmer you name it……hylgrin
      Eg ler også høyt og mye
      Liker heller ikkje at folk maser når eg skal se tv….ler…..men eg maser da heller ikkje når de skal
      Ellers har eg følt meg sånn passe i etpar månder nå…..null sommer…..mye selfbruning…men så falt eg og forlo kneet -typer slalomskade og ble vanskelig å komme inn i dusjen…sykemeldt…..Så ble eg bra og så sku eg på sykehuset og ta en sjekk og ble forkjølet som nett er ferdig….eg er så lei…nesten 3 uker med hosting så hele oktober har vært en nedtur…av dimensjoner..og økonomien er pyton…..eg bare tenker blir det jul? HAHAHAHHA
      så hada korte negler, kjip på håret blek og litt små forkjølet……..skikkelig deilig 😀
      klememting til deg <3

    6. Anonym: Ja jeg gjør så godt jeg kan på den fronten og frøken, men noe veggis blir jeg aldri. Heldigvis er det bedre å ta avstand fra pels, prøve å styre unna de merkene du vet tester, og kutte LITT ned på kjøtt (for miljøet om ikke annet) enn å ikke gjøre noenting. 🙂

    7. Anonym: Å det husker jeg dessverre ikke 🙁 Men jeg skal til Marianne 27 oktober og vise disse bildene (skal bli litt lysere igjen) så da har nok hun svaret 🙂

    8. Hva holder du på med i sykepleie nå? Er ikke du i 2. året? Har dere anatomi og fysilogi/sykdomslære dette året?

    9. Slike innlegg som dette pleier å være litt “døll”. Det går liksom i det samme, men du er veldig flink til å skrive på en morsom, men seriøs måte! Veldig gøy å lese 🙂

    10. Karina: Første året har man anatomi/fysiologi (læren om kroppen anatomisk og hvordan den fungerer frisk) Andre året er det sykdomslære. Alt som skjer med de forskjellige organene og systemene når vi blir syke 🙂 Det har jeg nå ja. Det er litt forskjellig fra by til by hvordan de legger pensum opp.

    11. Må bare informere at ullindustrien ikke er bedre enn pelsindustrien 🙂 Vi burde boikotte alt som kommer fra dyr, inkludert mat, klær og dyretestet kosmetikk 😀

    12. Du er alltid like fin 🙂 ser i hvert fall naturlig ut enn andre bloggere 🙂 norm ganger har man ikke tid til alt som skjer , men da er det deilig når man har tid og kan nyte det 🙂

    13. Utrolig morsomt og interessant å lese 🙂 Kjekt å bli litt bedre kjent med deg, du fremstår jo bare som helskjønn! Kan jeg spørre hvor jakken er fra på det siste bildet? Har du evt link? Ha en finfin helg <3

    14. Men hvis du bryr deg sånn om dyr- hvorfor spiser du dyr som må leve innendørs, stresse og kanskje dø i transport og gasses ihjel? Altså, griser er jo myye mer intelligente enn kaniner!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg