– En nervepirrende budrunde –

Wæææ! I går var jeg en halvtime og 5000kr fra drømmeleiligheten! Tenk, i dag kunne jeg våknet opp og vært eier av en nyoppusset 68 kvadrats med tidenes uteplass, utepeis, klesrom, garasje og det hele. Det var til og med i nabolaget til Kristinemor! -Men så tok fornuften tak i meg og sa jeg måtte gi den fra meg. HerreGUD så spennende det er med budkrig! Jeg trodde jeg skulle dæve da de andre aldri ville gi seg og kom med det ene motbudet etter det andre.

Jeg startet med å by 50 000 under takst, og tre timer senere bød jeg 150 000 over takst. Siste budet jeg la inn gjorde mer vondt enn godt, ettersom jeg visste leiligheten ikke var verdt så mye penger, så selv om vinnerbudet bare var på 5000kr mer enn mitt, kjente jeg at det ikke lengre føltes som en seier. Jeg skal selge med gevinst også en gang, ikke sant? Halv tre i går ettermiddag sendte jeg meldingen “Leiligheten er deres :)”. Litt bittert, men også litt godt å vite at jeg ikke har måttet betale for mye. Jeg har da ikke jaktet på leilighet SÅ lenge! Det dukker snart opp igjen noe som er like fint tenker jeg <3

Nå har jeg akkurat inntatt en iskald smoothiebowl og venter på at Hannemor skal banke på døren. Vi har ei litta fotoshoot på gang denne fredagsmorgenen, og så skal jeg bare ligge ute i hagen og sole meg hele ettermiddagen. Jeg har jobbhelg og får ikke utnyttet finværet de neste par dagene, så da skal jeg ihvertfall gjøre det i kveld! Kanskje tar jeg meg en powerwalk i kveldssolen også. Det hadde vært nydelig! 

– Smoothie bowl for breakfast –

1. 1 banan (halve i smoothien og halve som topping) 2. 50g frossne jordbær 3. 1ss chiafrø 4. 1dl appelsinjuice 5. 1 mango (halve i smoothien og halve som topping) 6. 1/2 boks ananas med juicen 7. 2ss vaniljekesam 

Som topping liker jeg  å strø over litt mer chiafrø, litt friske jordbær og litt frokostblanding!

11 kommentarer
    1. Tror du skal være glad for at du trakk deg hvis det er denne du bød på: finn.no/101243503
      Den ble solgt i februar i fjor via meglerfirmaet Sædberg og da var den bare 59 kvadratmeter så her må det være noe galt når de nå solgte den som en leilighet på 68 kvadrat. Tror du hadde tapt ved et salg igjen. Men det dukker stadig opp leiligheter så ikke stress. Godt å bruke hodet og kunne stoppe.

    2. Hei, dumt du ikke fikk leiligheten, jeg som solgte den.. så heia på deg, og like nervepirrende for hver SMS jeg fikk med nytt bud😅 Men veldig sant som du skriver, en må ha is i magen og bruke hodet også, spesielt når det er første gang en skal kjøpe, slik at en ikke taper på det når en skal selge igjen.. så spør du meg gjorde du riktig i å gi deg… selv kjøpte jeg første leilighet som 18 åring og solgte med tap, så har lært og siden kjøpt og solgt hele 4 leiligheter, og nå kjøpt drømmehuset med basseng:) (og er under 30 år) du får bare si ifra hvis du trenger hjelp med å finne et godt kjøp, kan være verd å se på noe litt billigere å heller pusse opp litt, er mye lettere å få gevinst da i forhold til salg seinere:) men masse lykke til på jakten👍🏼

    3. Så kjipt at det ikke ble leilighet denne gangen, men du får bare tenke at det kanskje ikke var meningen at det skulle bli denne, og at senere vil du finne drømmeleiligheten OG få den! <3

    4. Ser et av prospektene dine er fra Dalane. Et rimelig og rolig område! Trives godt her, passe sentralt med mange fine turområder i nærheten!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg