Bucket list – Juli måned

1. Spise meg lei på norske jordbær! Mmm, endelig kan jeg lage meg hjemmelaget panna cotta toppet med norske jordbær! 

2. Komme i gang med studiene. Det er bare en måned siden jeg gledet meg til å legge pensumbøkene på hylla og ta meg en velfortjent ferie.. Nå savner jeg alt med studiene! Dette nye sykdomslære-faget er så spennende at jeg bare ikke kan vente helt til august. Dessuten ringte farfar meg onsdag og fortalte at han hadde våknet opp med en plutselig følelse av lammelse i hele venstre arm og ben. Han ble hentet i ambulanse og kjørt rett fra hytta på Bortelid, til sykehuset i Kristiansand, men selv etter x antall blodprøver, MR, CT og hjerte-undersøkelser kunne ikke legene finne verken hjerneinfarkt, blødning eller noe som helst, så hele onsdag ettermiddag brukte jeg på å saumfare pensum for nevrologi. Don’t you worry farfar. Skal finne ut hva som foregår i den kroppen din jeg! <3

3. Jobbe som en helt, for så å ha to uker med helt FRI! 27 juli er min sommerturnus over og da skal jeg bare nyte de siste to ukene som er igjen til skolestart. Måtte været spille like mye på lag som det gjør nå, for jeg vil ut på nye eventyr.

4. Få fingeren ut og endelig fikse mitt knuste mobilglass. Det er så innmari tiltak å dra til butikken, levere inn mobilen og være uten favoritt-eiendelen min i flere døgn. Haha!

5. Ta opp igjen leilighetsjakten og gå på x antall visninger! Jaaa! Vil så gjerne finne drømmeleiligheten innen neste semester er i gang for fullt, men jeg har rett og slett ikke hatt tid til noe flytteprosjekt i sommer. Ihvertfall ikke enda. -Men 27 juli er ferien i gang, og da skal jeg komme meg på visninger igjen. Jeg har alt plukket meg ut tre lekre hjem som jeg krysser alt jeg har for at enda er til salgs når jeg starter ferien min! Tenk om jeg kunne kommet på plass innen jul? Hah, da skal jeg kjøpe meg en beagle i julepresang ass.

6. Innføre fast fredagstaco på ukesmenyen igjen. Ingen fredag uten tortillalefser heretter!

7. Lyse etter krabber. Jeg har ingen båt å dra ut i i år, men jeg har berg og hav bare fem minutter unna leiligheten, så her tenker jeg å ta med meg ei venninne eller to en natt og lyse etter krabber jeg kan plukke fra berget. Det blir nok ikke hundrevis av rødkrabber med denne metoden, men jeg trenger jo bare nok til å kunne nyte et deilig krabbemåltid formiddagen etter! 10 krabber skal jeg få tak i samme søren. 

8. Reise til Kopervik for årets familietreff. Dette gleder jeg meg noe helt vanvittig til. Gliser bare av tanken på hvor moro vi skal ha det. Både med aktiviteter og rundt middagsbordet med god mat og gamle familiehistorier <3 Definitivt årets weekend!

9. Feire bestis sin bursdag! 28 juli feirer min nydelige Kristine år, og i den anledning har vi booket en helaften med mat og drikke på M beach club i byen. Ah, jeg gleder meg allerede! Den jenta fortjener livets bursdagsfest <3

10. Ta en heldag i dyreparken. Jepp! Jeg vil spise sukkerspinn, ta karuseller og være barn igjen for en dag. Enten med jentene eller en fin mann! -Og kamera. Såklart.

11. Ta årets første bad. Ja, pokkeren heller. Jeg har enda ikke badet i verken ferskvann eller sjø i år. Herregud for ei pingle jeg er blitt! Juli er måneden.. Dessuten skal det jobbes med brunfargen de neste tjue dagene! -Men jeg MÅ altså bli flinkere til å bruke solkrem. Jeg vet så innmari godt hvor skadelig det er å la være, men likevel finner jeg meg selv stekende på gresset i hagen uten krem til stadighet. -Alltid med rød mage som resultat. Skjerpings! Jeg vil bli 90 år!

Det var min bucket-list for juli måned!
Nå skal jeg lage meg litt brokkolisalat til kvelds her <3

20 kommentarer
    1. Jeg gleder meg også til å komme i gang med studier igjen. Samme følelsen som deg hvor jeg gledet meg så til ferie, men nå er motivasjonen endelig tilbake igjen 🙂

    2. Blir så glad inni meg hver gang du nevner at du skal ha en beagle <3 tror faktisk det var du som inspirerte meg til å anskaffe meg den rasen etter du passet en gård og viste frem en herlighet av en beagle på bloggen <3 hihi. Håper du får en fin juli måned!

    3. Det er så ufattelig imponerende at du klarer å studere, jobbe praksis og likevel opprettholde såpass god kvalitet og hyppighet på blogginnleggene dine! Akkurat der ligger du i særklasse i bloggnorge, og resten har nok en ting eller to de kunne tatt lærdom av! Rett og slett imponerede!

    4. Han må sjekke seg for Borelia. God bedring til bestefaren din. Gå på Japan foto i kr.sand, der bytter de skjerm på under en time 🙂 Koster 1299.

    5. Et lite tips; når du har ferie fra skole, spesielt sykepleierstudiet bør du absolutt ta deg ferie. Du har enda 2 tøffe år igjen, og hvis du ikke prioriterer fri fra bøker og skole, vil det gå hardt utover de neste 2 årene. Hilsen sykepleier som akkurat er ferdig med 3 tøffe år 🙂

    6. H: Takk for tips <3 Jeg håper og tror jeg skal sjonglere sommerferien min slik at jeg får noen både jobb, studie og fridager 🙂 Tok meg helt fri en måned i juleferien i fjor og brukte nesten en måned på å komme i gang igjen i januar, fordi jeg hadde gjort meg så godt vant til late fridager. Vil nødig at det skal skje igjen nå, for det har jeg ikke tid til det kommende halvåret 🙂

    7. Velkommen til kopervik skal du være! Krysser fingrene for at du tar med litt sol og sommer så du får besøkt Norges fineste sandstrand og besøkt vikinggården på avaldsnes 🙂

    8. Dersom du ikke har forsikring på den, så anbefaler jeg å levere den inn på walk-in reparasjon. Jeg leverte min på det en dag jeg var i byen, etter en liten handletur så var den klar til henting😊

    9. Lever mobilen på Sørlandssenteret på den lille shapoa ovenfor joie and the juice, der skifter de glass på en time 👌🏻

    10. Hei, bare et lite tips; beagler er superfine hunder, elsker gemyttet deres(hatt en selv)! men de er jo jakthunder og bør kanskje være forbeholdt de som faktisk vil jakte med hunden? Går selvsagt an å aktivisere den med sportrening, men det vil jo ikke bli helt det samme som fullverdig jakt. Hunden kan for all del ha et fantastisk liv uten den biten, men du vil kanskje etterhvert mislike å ha en hund med så mye instinkter når du ikke får bruke de? Men dette har du antageligvis tenkt gjennom og vurdert. Ellers så kan jeg bare si at livet med hund er fantastisk og ingen problem å kombinere med studier og turnusjobbing 🙂 Lykke til!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg