Lately i’ve been craving

– Engelsk frokost og Fun appelsinsaft –

-Oooog litt sjokoladekake. -Siden det er helg. YUM! De siste par dagene har alt dette gått ned på høy kant. Eggerøre av egg, melk, salt, pepper og en god dæsj frisk gressløk er så digg på nystekte baguetter, og spesielt med bacon og varme tomatbønner til. Jammen tar det ikke all verdens med tid å stelle i stand heller. I dag tidlig hadde jeg også litt oppkuttet gul vannmelon til, og nå sitter jeg så god og mett her at jeg ikke engang vet hvordan jeg skal klare å gå på jobb.


Heldigvis har maten enda en time å synke på. Jeg hadde en kjempefin dag på jobb i går kveld, og ble hentet av en kjekk mann som kjørte meg hjem og holdt meg med selskap helt til nå. -For nå skal mine kjære og nære ut i det nydelige været og kose seg. Jeg skulle definitivt tatt på bikinien og ligget i hagen et par timer før jobb jeg også, men leiligheten skriker etter en vask så jeg får heller kjøre 100% fornuft denne lørdagen <3 Jeg synes nok det er verdt det når lukten av grønnsåpe treffer meg i ansiktet etter jobb i kveld. -Og ikke minst når en ekstra lønning tikker inn på konto neste måned.


Bestis ringte meg klokken åtte om morgenen i går og spurte litt ubekvemt om jeg kunne kjøre henne til en fysioterapeut-time. Kunne ikke ha passet meg bedre, for mitt kjøleskap var så tomt at jeg måtte ha spist nudler til frokost. -SÅ da gikk formiddagen til både kjøring og handling av mat og friske blomster som jeg er evig takknemlig for å våkne til i dag. Denne Fun appelsinsaften er forresten det beste jeg får om dagen. Spesielt en litt sterk blanding med isbiter i. Mmm! Må prøves. 


Ellers har det ikke hendt all verdens siden sist. Det går i jobb, og det kommer det også til å gjøre helt til jeg fredag morgen reiser til Karmøy for å ta del i det årlige familietreffet vårt. Herregud som jeg gleder meg til å tilbringe en hel helg med den gale, unike familien igjen. I fjor var det parkbesøk, karuseller, tryllshow, grilling, kricketspilling og det hele hos farmor og farfar, og året før der gikk det i båttur, klatrepark, skalldyr og enda mer deilig mat, så ikke vet jeg hvordan dette skal kunne toppes, men det er ihvertfall gledelig å se at værmeldingene så langt spiller på lag! Ah, nei moro blir det uansett, og jeg gleder meg som alltid til å forevige minnene med kamera mitt <3   

Ville bare titte innom for å ønske dere en flott lørdag!
I morgen ettermiddag skal jeg også nyte finværet igjen <3

23 kommentarer
    1. Åh, du MÅ altså bare prøve å ha cheddar i når du steker eggerøre på svak varme! Det er faktisk så fløyelsmykt og supergodt! Ønsker deg en fin søndag. Klem

    2. Hei Marthe! <3
      Litt random kanskje, men jeg vet du liker godt å lese, så jeg lurte bare på om du har lest "en vakker dag" (originaltittel: "maybe someday")? Leste den ferdig på to dager ca, fy søren for en god bok! Om du ikke har lest den så anbefaler jeg den på det sterkeste.

    3. Hei fine Marthe! Jeg må først bare si at bloggen din er toppers og jeg føler at de fleste kan relatere seg til deg- bloggen din består ikke av kjøp av nye merkevesker, fylling av lepper og vipper og dyre reiser hver uke. Du gir så mye mer! Også må jeg bare si en ting, og ikke misforstå meg: jeg liker veldig godt at du nå deler at det kanskje er en ny kjekk mann inn i livet ditt og du holder på en måte ikke dette skjult for oss, men likevel privat nok til å ikke nevne navn/bilde nå i starten. Jeg opplever at flere andre bloggere kan eks legge ut bilde på snap av at de holder hender med en gutt eller på Instagram og når lesere spør svarer de ikke på spørsmålet. Dette liker jeg med deg at du nå nevner det også har du jo når dere har vært litt delt bilder på bloggen også, noe jeg elsker og at du ikke er så hemmelighetsfull, men likevel privat som du selvfølgelig skal også være 🙂

    4. Elisabeth: Heisann! Så herlig med boktips! Det terngs, så takk skal du ha! Denne skal sjekkes ut, for den har jeg verken lest eller hørt om før nå 🙂

    5. Marte: Uu! Det høres nydelig ut! Skal huske på det til neste helg 😀 Nå har jeg spist så mye eggerøre at det må bli en liten uke til neste omgang nå. Haha! <3 Tusen takk! Det må du også ha!

    6. anonym: Du den er fra Meny! Jeg har cravet denne sjokoladekaken helt siden videregående. Kremen har et hint av kaffesmak i seg, og det er bare helt nydelig! 😀

    7. Sophia: Hei Sophia! Tusen takk for en herlig tilbakemelding. For noen fine ord å logge seg inn til etter en dag på jobb :’) Var ikke mer som skulle til for å motivere meg til å sette i gang med neste bloggpost. Hjertelig takk snille! :’) Håper du har en suuper søndag!

    8. Signerer Sophia! Sååå innmari enig. Mister interessen for flere og flere bloggere, men hos deg må jeg innom oftere og oftere 😊😊

    9. Så kjekt å lese at du har funnet deg en mann igjen:D kan du laget et innlegg om hvordan kapre drømmemannen? Trenger alle tips jeg kan få da jeg har funnet en, men vet ikke om han føler det samme eller hvordan jeg skal gå frem siden vi bor litt langt i fra hverandre og kun har møttes en gang (og ja, vet det er tidelig å si han er drømmemannen, men jeg har aldri følt det slik for noen før)

    10. Ååå så bra! Da har du virkelig noe å glede deg til, for den boka er bare mildt sagt fantastisk!!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg