Ting jeg vil gjøre i juni

♥ Dra til Stavanger og tilbringe litt mer tid med bestemor og bestefar! Jeg har ikke sett dem siden påskeferien, og savner dem en haug, så i dag setter jeg meg på bussen og reiser avgårde for fire dager <3 Måtte vestlandsværet levere! 

♥ Teste ut M Beach Club. Vi har akkurat fått en ny bar like ved havet her i Kristiansand, og her har jeg lyst til å ta en ordentlig sen sommerkveld med cocktails og fine venner i nærmeste fremtid! Ettersom jeg blir i Stavanger hele denne uken, får jeg ta det en dag til neste uke! 

♥ Dra på telttur med klassevenninner. Sett bortifra en liten dag med jobbkurs, har jeg fri hele neste uke så da har jeg bestemt meg for å ta et døgn på telttur med noen av mine kjære studievenner! Ingen av oss har telt, men det må det da gå an å skaffe seg på et vis. Gleder meg til en natt i skogen, eller med havet, en delt vinflaske og skravling til sent på natt <3

♥ Ta årets første bad. Så langt melder de ikke akkurat knallvær fremover verken i vest eller sør, men juni er enda ung og jeg er svært optimistisk! Blir det ikke i saltvann, så skal jeg ihvertfall få lurt meg i en bikini for å plaske blant ferskvannsfiskene. Jeg var på fisketur i helgen, og da var det hele 17 varmegrader i vannet. Den slags kan vi leve med!

♥  Kjøpe meg en grill! Ikke noe stort og voldsomt, men bare en liten søt en som jeg kan ta i bruk ute i hagen min her på justneshalvøya i sommer. Jeg vil invitere hele venninnegjengen på grilling, servere jordbær med champagne, bake foccacia, lage sommersalater, dressing og grillspyd. Jeg har jo noen supre hagemøbler der ute, så hvorfor ikke ta dem i bruk? 

♥ Skaffe meg palmesusbilletter. Dersom jeg har frihelg 30 juni – 1 juli, skal jeg på strandfest. Jeg har hørt rykter om at Zara Larsson skal opptre i år, og da er jeg faktisk helt nødt til å komme meg i shortsen og ta del i festlighetene. Skulle noen ha en billett til salgs så mail meg gjerne på [email protected]

♥ Jobbe beinhardt i to måneder! Jeg skrev som nevnt under på to jobbkontrakter etter eksamen på fredag. En for en helgestilling på Valhalla omsorgssenter, og en for en vikarstilling på samme sted. Fra og med 19 juni kommer jeg til å jobbe 35,5 timer i uken der, samtidig som jeg har store planer om å gi alt her på bloggeriet, så sommeren 2017 skal denne jobbe sånn ca 200%. Tror det skal gå fint å være litt superwoman jeg. Jeg gleder meg ihvertfall veldig over å ha mye å sette fingrene mine i. Sommermånedene gir meg så mye energi!

♥ Kjøre min egen lille midtsommersfeiring! St.Hans er lørdag 24 juni, og da kan jeg nesten banne på at jeg har senvakt på jobb, men om jeg ikke får lov til å tenne bål et par dager før eller etter, så skal jeg ihvertfall lage meg en blomsterkrans, ta på blondekjolen og grille på et berg <3 Kjenner jeg er skikkelig klar for grillsesong jeg nå!

♥ Lage hjemmelaget is på pinne! Etter å ha sett titalls fristende varianter på pinterest, er det på tide å få fingeren ut. Juni er den store ismåneden! Oppskrifter kan definitivt ventes!

♥ Trene, trene, trene. Ja, NÅ finnes det ingen unnskyldning lengre. Jeg har skyldt på eksamenslesning i en måned, men heretter er det skjerpings. Uansett hvor mye moro jeg har lyst til å finne på i disse varme, deilige sommertider så skal minst tre treningsøkter i uken utføres på treningssenter. Kondisjonen min er på bunn om dagen, og jeg føler meg rett og slett råtten innvendig. Sånn vil jeg bare ikke ha det mer! 

♥ Bye bye pensum! Jeg dro ut alle studiepapirer, pensum og notatbøker i går, kastet det som skulle kastes, og sorterte det jeg ville ta var på, så nå har jeg fått orden i sakene til neste semester allerede. Syv bøker skal selges, og én ny roman skal kjøpes. Jeg vil lese noe romantisk i sommer, og tips tas imot med åpne armer!

Gliser bare av tanken på alt det fine juni skal by på <3

30 kommentarer
    1. Enig med anonym over her altså, har nettopp skrevet bachelor selv, og det er et ORK å finne kilder, haha! Da er det kjekt å ha alle bøkene så man kan finne stoff i dem! Vet ikke hva jeg skulle gjort uten mine 🙂

    2. Elsker virkelig bloggen din, blir alltid glad av å gå inn og lese den. Du har alltid fine bilder og legger alltid 100% innsats i det du gjør, både her og på skolen. Du har forandret deg veldig disse årene jeg har fulgt deg, fra å ha 20 armbånd på hver arm til å elske fjellbukse og naturen!!! Du er den bloggeren jeg aldri har tenkt tanken på at gjør dette for pengene, du virker så ekte og snill. God sommerferie Marthe, det fortjener du!!

    3. Veldig fine bilder som jeg kan bruke som motivasjon i eksamensinnspurten, snaaart sommerfeire nå! 🙂 Når du spør om boktips klarer jeg ikke dy meg, så her kommer noen anbefalinger:
      Romantisk:
      – “En dag” (one day) av David Nicholls. Denne er så sinnsykt fin, så filmen før jeg leste boken men det gjorde ingen ting 🙂
      – “Den ene pluss en” av Jojo Moyes
      Ikke såå romantiske, men sinnsykt bra så må anbefale de likevel:
      – “Alt lys vi ikke ser” av Anthony Doerr (Yndlingsboken min!)
      – “Springflo” av Cilla Björjlind (krim)
      – “Kunsten å høre hjerteslag” av Jan-Phillpp Sendker (yndlingsboken til venninnen min)
      Kos deg i Stavanger og God sommer 🙂

    4. God sommerferie Marthe 🙂
      Forslag til gode bøker: Alle bøkene til Sarah Jio er fine. En romantisk og fin jeg nettopp leste er hennes bok, Evig din. Ellers er disse også gode : Ikke bare oss to, av Fionnuala Kearney og den foreldreløse jenta, av Kim Van Alkemade.

    5. Alltid like gøy å lese målene dine for månden! Fikk skikkelig sommerstemning av å lese dette! Blir godt å komme skikkelig i gang med sommermoroa nå!

    6. Jeg anbefaler “en liste for livet” på det varmeste! Jeg følte meg helt tom når boken var lest ut, og ønsket aldri at den skulle ta slutt! <3 det er såpass ille enda at jeg skal på bokhandleren i morgen for å få fatt i den andre boken av samme forfatter! 😀

    7. Vet ikke helt hvordan det er på skolen din, men på skolen min i Oslo så skal vi ha en oppsummeringseksamen i 3.året som skal dekke nesten alle emnene vi har vært gjennom. Dersom dere har samme opplegg, så anbefaler jeg å sjekke pensumet til den eksamenen før du selger bøkene dine. Skjønner at du vil bli kvitt dem da. Er nå ferdig med 2.året og har et helt bibliotek på rommet med sykepleielitteratur..

    8. Thea B. Gullichsen: Tuuusen hjertelig!! Skal på bokforhandleren nå hvert øyeblikk og hamstre litt nye romaner til sommerferien <3 Wuhuu! Dette er midt i blinken 🙂

    9. Anonym: Ah, og jeg som googlet det til og med for å skrive riktig! Haha, jaja <3 23 juni kan jeg helt sikkert feire med bål og hele pakken så da jubler jeg 😀

    10. Henriette: Aha! Ja, da kan det være veldig lurt å spare på bøkene! Jeg visste ikke at vi skulle ha noe annet enn bachelor-skriving siste semester, men det er mye mulig vi også skal ha en slik oppsummeringseksamen hos oss. Skal sjekke det ut før høsten starter og revurdere salg dersom det stemmer! 🙂

    11. Kan virkelig anbefale deg å lese Jojo Moyes sine bøker “Me before you” og “After you” (som hører sammen). “Eat, pray, love” er en veldig fin bok for reiseglade (det er også en film med Julia Roberts). Khaled Hosseini har noen utrolig fine bøker, blant annet “Drageløperen”, “Tusen strålende soler” og “And the mountains echoed”.
      Jeg leser alltid bøker på engelsk, synes det er så mye finere! Og mange billige pocketbøker på ark nå 🙂 Kos deg!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg