Tuesday Snapshots

God dag, god dag fra meg i sofahjørnet! Her sitter jeg og halvsover etter en lengre dag med forelesninger på skolen. Jepp, i dag ble praksisen erstattet med litt undervisning i demens, og det kjente jeg var helt greit. Alltid moro med litt variasjon i ukedagene! -Men himmel så trøtt jeg er om dagen. Været har vært aldeles nydelig her flere dager på rad nå, og jeg har så lyst til å dra ut på tur i solen om ettermiddagene, men jeg ender istedet bare opp snorkende på sofaen. “Skal bare hvile i 10 minutt” sier jeg til meg selv, og slenger meg nedpå.. -Så våkner jeg halvannen time senere. *Sukk* Ikke vet jeg hva som tar sånn på om dagen.

I går fikk jeg ihvertfall lurt inn en styrkeøkt før middagsluren! Annika og jeg trente styrke på overkropp i hele 90 minutt, så i dag er jeg heelt ferdig i både armer og bryst. Ordentlig god-vond følelse! <3 Nå dere, skal jeg hive meg på kjøkkenet og kokkelere litt for meg selv, og så skal jeg snurre en nyere skrekkfilm som ble anbefalt meg på jobb i går. Er den bra så skal jeg selvsagt passe på å skrive ei litta anmeldelse så dere kan se den dere også. Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg utsetter meg selv for sånt når jeg blir så redd etterpå at jeg ikke tørr å gå i mørket fra lysbryteren til senga engang.

-Og apropos redd! Det er ikke bare fryd og gammen som følger med våren! I går kveld hilste jeg på min første edderkopp her i leiligheten. Fader altså, hadde helt glemt hvilken galskap som medfølger å bo i første etasje. Som vanlig satte jeg et shotte-glass over den, la et stort papir under der igjen og bar den ut i hagen slik mens frysningene ilte langt nedover ryggen hver gang den begynte å bevege på seg. Slanger, hai, og andre ikke-flyvende insekter går helt greit, men blodsugende flått, edderkopper og sånne flyvende biller som fader ikke har kontroll på sine egne vinger (eller bare alltid sikter på ansiktet mitt).. Åh, jeg kan ikke for det, men kroppen reagerer som om den skal ut i krig hver eneste gang. Ekleste jeg vet om.

Ville bare hilse på dere, og skravle litt om hverdagen. Ellers har jeg ikke så fryktelig mye på hjertet! Håper uken behandler dere bra, og at tirsdagsværet har vært like nydelig hos dere som hos meg. Fy søren altså.. Fortsetter dette så er det bare å sette eksamenslesningen til strandkanten i år. 

Jeg og den melonspisingen..
Spiser frukt for fem når jeg prøver å holde meg unna sjokolade.

15 kommentarer
    1. Hater å bo i kjellere eller første etasje. Husker en gang jeg leide en kjellerleilighet. På badet kom det opp sånne ekle sølvkre hele tiden + store edderkopper stod på veggen i gangen, og mellom gang og kjøkken gikk det hver vår en liten fin sti med sorte sukkermaur. Jeg vasket og vasket så de ikke skulle finne noe mat, men til ingen nytte. Da vi kjøpte vår første leilighet så gikk vi for 2 etasje for å si det sånn 🙂

    2. Kathrine: Ånei! Maur er motbydelige enten de er store eller små. Fysj da! Hadde det ikke vært for at jeg så veldig gjerne vil ha hund og hage så skulle jeg ha kjøpt leilighet i en høyere etasje jeg også, men jeg får kjøpe noe med to etasjer og sørge for å ha soverommet øverst 😀 Hehehe!

    3. Kunne du lagt ut et innlegg med de øvelsene du tar på overkroppen? Er så dårlig på øvelser som har med armer å gjøre, så jeg hadde satt pris på litt inspirasjon på den fronten 🙂

    4. Haaater edderkopper! Hyler alltid og samboer må komme til unnsetning, hahah.
      Men Marthe! Kan pitabrødene dine fryses og tines og brukes senere? De ser så nydelige ut, må prøve oppskriften!

    5. Marie Oma: Ja absolutt! Så kan det spises på så mange måter 🙂 Med kesam, vaniljesaus, andre dipps eller fruktsauser.. Mmm! Tusen takk, det samme må du ha Marie!

    6. Helene: Åh, heldig du er da som kan rope på hjelp når du kommer over en 😀 Hehe! Ja, jeg vil tippe det går helt fint å fryse brødene 🙂 Men de smaker nok aller best ferske 🙂 Det går veldig raskt å lage deigen altså. Det er bare noen få ingredienser og den skal ikke heve lenge heller så det går unna superraskt 🙂

    7. byAnne: Jeg har egentlig ikke noe treningsprogram selv. Jeg hiver meg som regel bare på venninnene sine programmer og gjør det samme som dem 🙂 -Men noen av de øvelsene vi tok på mandag må jeg faktisk se og få delt. Aldri vært så støl i overkropp noen sinne. Jeg stivnet fullstendig i natt og fikk ikke engang sove så vondt det gjorde. Hahaha! Aldri opplevd maken!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg