Lillelørdag og kvinnedag!

God kveld store og små, og gratulerer med kvinnedagen til alle damer der ute! Hurra for oss! Jeg kom nesten akkurat hjem fra en ny, lærerik praksisdag med fine folk, og sitter nå og vurderer om jeg skal gå løs på baking av pitabrød. Ettersom jeg har min første senvakt i morgen tenkte jeg å dele en ny middagsoppskrift på bloggen om formiddagen, og på min meny for torsdagen står det oppskrevet hjemmelaget burger! -I pitabrød med coleslaw, søtpotetfries og limedipp! Mmm, høres digg ut ikke sant? Skal dele fremgangsmåte med dere i morgen jeg.

 Dette sinnsyke vinterværet tar visst aldri slutt her i sør? Hjelpe meg, jeg kan ikke huske sist vi hadde sånne mengder med snø i Kristiansand. -Og jeg som er så godt i gang med vårgarderoben. Jeg kjøpte meg en rød, langarmet body forrige uke, og kunne nesten ikke vente med å ta den i bruk til et eller annet lett og lekkert, men akkurat nå ser det ut til at det må vente noen uker til gitt. -8 viste gradstokken til morgenen i dag.. ÅTTE MINUS! Åh… dette blir min aller siste vinter uten bil. Det er ihvertfall helt sikkert.


Hvordan har dere tilbragt denne kvinnedagen da? Jeg har trasket rundt i uniform hele dagen, stelt og pratet med fine pasienter, og gått hjem med følelsen av at jeg har blitt glad i dem allerede. Det er visst ikke mer enn to dager som skal til for å sjarmere denne studenten. Eldre altså… Jeg har definitivt fått bekreftet at dette er min kategori..

Nei, jeg får hoppe opp fra sofaen, og bevege meg mot kjøkkenet. Brødbaking venter! -Så får jeg kanskje hakket mindre på agendaen i morgen tidlig. Ah, deilig å endelig få sovet litt ut igjen! Jeg har ikke hatt mer enn 5 og 6 timer på hodeputen siden lørdag, så jeg kjenner jeg henger litt etter på søvnfronten. Blir jo helt umenneskelig jeg, når jeg ikke får mine faste syv..

Bodyen er fra Bikbok forresten! 199kr, og rålekker både til hverdags og fest <3
Den hvite skjorta er fra Gina Tricot. Også fin til både tirsdag og lørdag!

19 kommentarer
    1. Gratulerer med kvinnedagen til deg også! <3 Kjempelekker body forresten! Den passer jo til alt den!

    2. Til det måltidet må jeg bare anbefale MAISKREM <3
      Varm en boks med god mais i smør, tilsett en dæsj fløte, salt og pepper og mos med stavmikser. Det er heeeelt himmelsk!

    3. Marte: Ah, denne skulle jeg ha lest litt før 😀 Jeg har faktisk ikke mer mais i hus, men det hørtes nydelig ut, så jeg kan love at det vil bli testet ved en senere anledning. Tror jeg har laget noe lignende til kylling, og det smakte nydelig!

    4. Så gøy å høre at praksisdag 2 har vært bra 😀 Jeg for min del har jobbet i barnehage i dag, som tilkallingsvikar! Har jobbet i den samme barnehagen før, men sluttet, og nå har jeg altså begynt igjen 😀 Merker det var godt å komme tilbake, har faktisk savnet det <3 Mye mulig jeg kanskje må søke barnehagelærer til høsten i stedet for lærer, haha! Har heldigvis litt tid igjen på å bestemme meg 😀 Her jeg bor er det også kommet masse snø, men syns det egentlig er litt koselig jeg <3
      Ha en super onsdag, og gratulerer med kvinnedagen, flotte du <3

    5. Ps: det “riktigste” ordet å bruke om de som bor på sykehjem er beboere eller brukere 🙂 fine ord å bruke både muntlig og skriftlig. hilsen helsefagarbeider med erfaring fra sykehjem og sykehus i Kristiansand som nå er medisinstudent i Oslo 😉

    6. Vilde: Jeg spurte veilederen min om dette og hun sa det var fint å kalle dem pasienter. Det er ikke et sykehjem jeg er blitt plassert på ser du. Det er et litt annerledes sted, så beboere passer ikke akkurat her tror jeg 🙂

    7. Mailinn Goldhahn Aske: Nei så spennende Mailinn! Der er jeg sikker på at du gjør en kjempejobb 😀 -Men er ikke fristen for å søke studier nå rundt midten av mars? Det er jo ikke så veldig god tid isåfall? Hoho! Tusen takk snille, og gratulerer selv 😀 Klem!

    8. Haha, -8 høres så lite ut når man bor nord i landet :’) Her har vi hatt -15 i snart to uker, med verdens fineste knallsol og perfekt mengde snø! Og dette i det som alle sørover kaller “den første vårmåneden” (det gjelder nok ikke nord for Trondheim), hihi!
      Håper du har en fin første uke i praksis ❤

    9. Skulle ønske du med din stemme kunne sagt noen velvalgte ord ifbm kvinnedagen. Feks kvinneyrket sykepleier har jo dårlige vilkår, vanskelig å få fulltidsstillinger selv om de ansatte ønsker dette osv. Kanskje neste år?
      PS, du trenger ikke publisere denne:)

    10. Så kjekt å lese at de eldre er din kategori! Jeg har selv jobbet på sykehjem i halvannet år og virkelig fått kjenne på hvor stor plass de eldre har fått i hjertet mitt. Hvis du liker denne praksisen så må du glede deg til hjemmesykepleien – det var så sykt gøy! Mye varierte oppgaver, men samme aldersgruppe <3
      Nå jobber jeg på barsel med de helt nyfødte, men savner faktisk de eldre en gang i blant <3

    11. Såå fint å høre om noen som elsker å arbeide med eldre. Går selv sykepleie og det virker som det er fåtallet som vil inn i eldreomsorgen, dessverre!

    12. Åå, dette innlegget gjorde meg glad 😀 Du er så søt! Har selv praksis i sykehjem nå, og liker meg skikkelig godt. De eldre har så mye fint å komme med av erfaring om både det ene og det andre. Sykepleie er skikkelig ålreit<3 Er det innafor å kalle deg søster eller? Hihi.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg