My favorite place to be..

… Is in my fridge – Welcome inside!

Da var det dags for å invitere dere inn i kjøleskapet mitt igjen for en liten inspirasjonsrunde! Etter en hel helg med alt for lite mat i hus var det virkelig en fryd å dra på butikken denne mandagen. Jeg følte jeg Storhandlet med stor S, men ettersom kjøleskapet her er helt enormt, føles det liksom ikke som det blir fullt uansett hvor mange handleposer jeg drasser på. Elsker det <3 Dessuten har jeg enda ikke klart å skitne det til etter forrige leietakers utvask, så dere kan tro jeg nyter å hente ingrediensene mine fra denne skinnende rene saken! Ukens middagsmeny satte jeg sammen sent i går kveld, og under her ser dere den. Yummy, yummy!

I dag var det gratinert blomkålgrateng som ble servert, og den fikk jeg også knipset noen bloggbilder av, så oppskriften på den skal dere få her i morgen! Gleder meg allerede til tirsdagens middag, for da er det koteletter med tzatzikirisotto, mozerella, tomat og hasselbackpoteter som står på menyen. NOM. Eller skal jeg heller kjøre vegetarsk “Chana Masala” i morgen? Åå, jeg vet ikke. Kjøleskapet er fullt av alt for mange gode alternativer!

Jeg har egentlig planlagt å knipse bilder av alle middagene mine denne uken, for alt som står på menyen her bare vet jeg kommer til å smake helt fantastisk, og da har jeg så lyst til å dele oppskriftene videre med dere også! Vi får se, vi får se. Dere hyler ut om det er en rett her som dere virkelig kunne tenke dere fremgangsmåten til <3 Ellers har denne mandagen gått i ett. Jeg var ikke helt forberedt på at den skulle bli så hektisk fra morgenen av, men når kjæresten til bestis spurte om han skulle komme og hente meg for å kjøpe tv til meg så er det klart jeg sier ja! Endelig har jeg fått på plass en griselekker 42 tommers i stuen. Åå! Gjett om kveldens farmen-episode skal sees på den da? Jeg skal rigge meg til med litt snacks etter en god halvtime med lesing nå.



– This Weeks Craving – 

Har dere forresten sett noe så nusselig? Norske miniagurker som snacks på boks? JATAKK! Er det noe jeg craver om dagen så er det cherrytomater, og da jeg så disse ligge ved siden av tomatene på Coop i dag, hvinte jeg av glede. Dere ser at disse er sinnsykt sprø og gode ikke sant? Hvorfor har jeg ikke oppdaget dette før?

Miniagurk blir heretter fast kveldssnacks hos meg!

29 kommentarer
    1. For et inspirerende og supert innlegg, og digg kjøleskap!! Blir så inspirert av rettene dine, så jeg vil gjerne se fremgangsmåten på alt, haha!

    2. Hei!
      No når du e blitt singel så ha eg blitt veldig gla vess du har laga oppskrifte som e lett å lag tell en person eller tips tell kordan du gjør det når du lag middag til en. E lett å ty til brødsjiv når man e bare en..

    3. Åå det er en fryd å komme inn her å lese bloggen din Marthe! Du er så utrolig dyktig med det du holder på med og jeg blir like inspirert hver gang <3. Må bare si at middagstips, kjøkeskapsinnleggene og så og si hele matkategorien på bloggen din er en STOR favoritt. Så forresten at du hadde en naturell yoghurt i kjøleskapet ditt, lurer på om du har noen lure tips jeg kan få brukt min opp på? 🙂 ønsker deg en fin kveld videre og en super dag i morgen. Klem<3

    4. Inger: Åh <3 Tilbakemeldinger som dette altså. Tusen takk for gode ord Inger. Blir så motivert og glad :') Angående yoghurten så tenkte jeg å bruke den i morgendagens middag hvis det ender på koteletter. Da lager jeg vanlig enkel risottoris som tilbehør til kjøttet også blandet jeg risottoen med 2dl naturell youghurt, et fedd hvitløk og 1/4 agurk i tynne strimler (+ litt salt/pepper) når den er ferdigkokt, så blir det tzatzikirisotto. Suupergodt til koteletter altså!

      Det må du bare teste ut 😀 Tusen takk igjen, og ha en finfin tirsdag du og i morgen! Klem

    5. Johanne: Heisann! Ja, det skal jeg definitivt gjøre. -Eller lage retter som fint kan varmes opp dagen etter eller eventuelt fryses ned i porsjoner 🙂 Hihi, brødskiver er ikke godkjent som middag 😀

    6. Ååh, så gøy å se! Også så forfriskende å se en blogger med sjokomelk i kjøleskapet! <3 Det er ikke dagligdags, det!

    7. Hei. Du har en utrolig fin blogg med mange god tips 🙂 Lurte egentlig på tid du kom tilbake med budsjett-middag, som ikke er så avanserte eller med for mye ingredienser(er kresen, hehe) . Hilsen en jente på UiA 😀

    8. Hadde vært så fint med oppskrift på kantarellsuppe! Bruker oppskriften din på tomatsuppe støtt og stadig, og den er såå god!! Elsker slike innlegg som dette 🙂

    9. Du må sjekke ut Rema 1000 sine retter for under 100 kr. Det er budsjettvennlig og grei mat for en og to personer 🙂

    10. Men du… Når du har råd til en ny 42 tommer, mozzarellaost og agurker på boks, så har du vel råd til ordentlige fiskeboller også? Anbefaler deg Vesterålen neste gang 😉

    11. M: Hehe morsomt 😀 Den boksen er til ukens budsjett-vennlig-bloggoppskrift. De hadde sikkert syv ulike varianter til alt mellom 20-40kr, mens denne kostet 8kr så da ble det den 🙂 Så også på innholdet at denne inneholdt like mye hvit fisk som flere av de andre, så da regner jeg med den er god på smak også 🙂

    12. Åh så mye herlig! Er du flink til å unngå småkjøp ellers i uka, eller tyr du lett til en take away smoothie her, og noe annet på veien? 🙂

    13. Jeg ser du er et “kjøleskaps menneske” men bruker du fryseren også? Kan du lage et innlegg om det? Hva har du der? er du flink til å bruke det opp eller blir det ofte liggende? 🙂

    14. Du er min absolutte favorittblogger! Det er så inspirerende, jeg elsker disse innleggene med matinnkjøp og oppskrifter. Dessuten legger jeg virkelig merke til hvor mye jobb du legger i bloggen for tiden (etter de forandringene i hverdagen din, så virker du så mye mer inspirert og motivert på bloggen).
      Jeg har så lyst du skal lage videoer! Og vise mer av leiligheten din, det hadde vært gøy 🙂

    15. Maiken: For en glad-kommentar! Tusen takk Maiken 😀 Glad for å høre at du finner litt inspirasjon i disse matinnleggene mine. Da er det jo ekstra moro å dele slikt her på bloggen :’)

      Mer videoer skal bli, men akkurat ut november blir det nok mest fokus på studier. Det går gjerne en hel dag bare på å lage en videoblogg, så det må jeg sette litt på vent foreløpig. -Men det kommer og da blir det både sminkevideo og leilighetstutorial :’D Gleder meg!

    16. Anonym: Ja, det stemmer nok at jeg er et kjøleskapsmenneske. Hehe, jeg glemmer fort at jeg har en frys. Det eneste jeg har der er isbiter og frossne kyllingfileter. Heh! Eller bakverk om jeg ikke klarer å spise det opp på to dager, men det er heller sjeldent. 😀

    17. S: Nei, det går litt i perioder. Hehe, noen uker er jeg superflink til å handle én gang i uken og ikke kjøpe så mye som en sjokomelk i kantinen. Andre uker går jeg og handler tre ganger.. -Men etter at jeg flyttet for meg selv og litt mindre nære butikken har jeg nå holdt meg til en gang i uken 🙂 -Men da handler jeg jammen en del og!

    18. Åh for et fantastisk kjøleskap, og ukesmenyen så amazing ut! Men, ett lite tips; Basilikum skal ikke så kaldt, den hater kulde.. sett den på kjøkkenbenken så holder den seg mye lenger:D Ha en flott dag, Marthe, min store inspirasjon<3

    19. ååå, vil gjerne ha oppskrift på kantarellsuppen og crispy cornflakes chicken! du er så inspirerende. håper det står bra til med deg <3

    20. Hei! 😊 Litt rart spørsmål, men hvor finner man de små agurkene i boks? Handler vanligvis på Kiwi og har aldri sett dem der!

    21. Åå! Du er så inspirerende, blir helt målløs. Innleggene dine er fylt med glede, og positiv energi. Leser i kommentarfeltene og du er så flink til å svare når noen spør om helt enkle ting eller litt lengre kommentarer. Du har vært en favoritt lenge, stå på! <3 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg