Marthes Bucket List: Oktober

1. Spise egenfisket hummer til middag! Bestefar minnet meg akkurat på at hummerfisken var i gang 1 oktober, så nå skal jeg rett til vågsbygd og booke svigers båt når jeg kommer hjem. Hehe! Hummer er den beste sjømaten som finnes, og tenk om vi kunne fisket den selv en dag? Det hadde vært så stas!

2. Være mer oppmerksom på mennesker som trenger hjelp på bussen. Det hender at jeg er så i svima på disse bussturene mine på morgenkvisten at jeg rett og slett ikke registrerer mammaer med barnevogner eller folk som trenger hjelp på eller av. Det skal jeg gå inn for å bli flinkere til denne måneden. 

3. Ha en heidundrende syforenings-sammenkomst med tema Halloween hos Selini i midten av måneden. Om det blir utkledning eller hva det blir vet jeg ikke, men jeg gleder meg VILT uansett for den tuppa er så vanvittig flink til å stelle i stand for oss <3

4. Innrede et splitter nytt bad, og vise dere lesere før og etterbilder. Jaay! Kan nesten ikke vente. Jeg har virkelig hatet badet vårt og har kun vært der for å vaske meg eller pusse tennene morgen og kveld. Jeg orker ikke stå der for å sminke meg engang, så det har jeg gjort på stuegulvet i et helt år nå. Evig takknemlig for at det endelig gjøres noe med. 

5. Trene èn gang i uken. Jepp! Én gang dere. Hvis jeg ikke får til det så må jeg bare legge opp livet ass. Ikke én svetteøkt har jeg fått til de siste to(!) månedene. Jeg føler kroppen min er i ferd med å visne på innsiden.


6. Ha mindre dårlig samvittighet for det jeg ikke får gjort, og heller være glad for det jeg faktisk får gjort. Noen ganger står det litt for mange punkter på to-do-listen, og litt for mange sider på lese-timeplanen. Klarer jeg ikke alt så er ikke det verdens undergang. 

7. Sette av en halvtime før leggetid hver kveld til “avkobling”. Jeg har ikke tellingen på hvor mange mareritt jeg har hatt om anatomi den siste måneden, og det vet jeg kommer av at jeg går rett fra pensumboken til hodeputen om kveldene. Hodet har gjerne lest i mange timer og rekker ikke å koble ut før det går inn i drømmeland, og vips så har jeg fader meg pugget hele natta også. Jeg våkner opp helt utmattet hver gang det skjer, så nå fremover er det skjerpings! 30 minutts avslapning hver kveld.

8. Ta opp igjen fargeleggingshobbyen! Denne passer jo vanvittig bra inn med punktet over. I stedet for å bruke avslappningsminuttene foran tven så skal jeg enkelte kvelder ta frem fargeblyantene, og kose meg med litt terapi før jeg legger meg. Ah, dette lukter det kos og god søvnkvalitet av!

9. Bare all nistemat selv. Jepp! Her kommer månedens utfordring fra meg til alle studenter der ute: La være å kjøpe nistemat i kantinen ut hele måneden. For oss som har høstferie blir det faktisk bare tre uker med nistesmøring eller baking av rundstykker. Kom an! Det klarer vi jenter og gutter <3

10. Vanne gresset. Jeg snakker selvsagt om kjærleikens gress. Høsten har en tendens til å bli den årstiden ihvertfall jeg finner mest dyster og kjip. Det skal ikke få påvirke datinglivet! Jeg vil at vi skal være flinkere til å gå ut og spise en gang i blant, jåle oss for å dra ut på date, være med venner sammen, og finne på litt mer enn å bare sitte inne og se film. Tar du utfordringen mister D?

-Og siste punkt: Ha en ALT for bra høstferie i Stavanger <3
(Bildene er fra Pinterest)

11 kommentarer
    1. Så flink du er til å sette deg mål, Marthe! Det hjelper virkelig for å få ting gjort! Håper oktober månden din blir helt fantastisk! Det fortjener du virkelig!

    2. Så fine punkter! Jeg er enig med deg i stort sett alle 😀 Har dere høstferie på uia? Jeg vet noen har det her, men ikke alle!
      Ha en fortsatt fin høst!

    3. Skjønner hva du mener når du sier du har mareritt om anatomi.. Jeg hadde det likt første året på sykepleien når jeg leste til anatomieksamen (går siste året nå).. Følte jeg aldri fikk sovet ordentlig før eksamen var overstått, det ble noen slitsomme måneder for å si det slik.. Bråvåknet ofte av at jeg fortalte til meg selv om hvordan ting i kroppen fungerte og slikt.. Utrolig slitsomt!! Masse lykke til, Marthe <3

    4. V: <3 Ja vi har høstferie på sykepleiestudiet, men vet at det er mange som ikke har ferie også. Kommer sikkert an på foreleserne og om de vil ha ferie og 😀

    5. Ida: Haha, ikke sant? Det er forferdelig! Kan ikke starte med marerittene allerede nå, det er jo enda to og en halv måned igjen med lesing før eksamen. Hehe. Håper det hjelper med litt avkobling før leggetid 🙂

      Tusen takk Ida, og masse lykke til selv med bachelorskriving i år blant annet 😀

    6. Så bra punkter ! Du virker så målrettet og trygg på deg selv, Marthe! Ser virkelig opp til deg!
      Ville bare gi deg et lite tips angående trening! Prøv Friskis og Svettis , Marthe!
      Det er så gøy! Gruppetimer som du kan komme og gå på når du selv vill, kun er pris hele året uansett hvor eller når du trener! Masse ulike ting å velge i! Friskissvettis.no eller jympa.nu/Kristiansand

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg