10 ting jeg ser frem til…

Høst-tv. Jeg synes det er så koselig å sette meg ned med et eller annet tvprogram at jeg ikke kan gjøre det med mindre jeg har fullstendig lesefri. Setter jeg først i gang så blir jeg sittende i timesvis. Favorittene akkurat nå er The Stream, Jakten på kjærligheten og Skal vi danse. Skikkelig feelgood gamlemorsprogrammer <3

17 desember. Dagen etter anatomi-eksamen. Jeg har på følelsen at det blir årets beste. Jeg har akkurat funnet ut at jeg har ferie fra 17 desember til 9 januar, så da skal det på et tidspunkt reises samme søren! Andrea og jeg vil til Zanzibar, og så på reiser senest i går kveld, men fikk oss en real smekk i fjeset da prisene kom opp. Ante ikke at det var galt. Trodde folk ville feire nyttår hjemme jeg, og at reiseprisene derfor var supre da?

Bridget Jones. Ååå, nå er det ikke lenge igjen! 16/9 kommer den ut! Jeg har sett de to forrige filmene hver eneste jul i flere år nå, så denne tredje har jeg ventet på og gledet meg til i en evighet.

Fødsel. Haha, ja! Kan den lille i Caroline Berg Eriksens mage snart komme ut så vi alle kan få hilse på? Jeg har aldri klikket så iherdig på oppdateringsknappen til bloggen hennes. Av en eller annen grunn så har jeg bare så lyst til å få vite om det der, og ikke via en avisoverskrift.

Latterfulle jentekvelder. -Med vin og mat. Jeg har to på planen denne uken, og første ut er allerede i dag. Flinke Selini inviterer støtt og stadig på et eller annet i moro og i dag ser det ut til at det blir en liten reunion for oss som dro til Sardinia sammen for tre måneder siden <3 Jaay! Det blir bra.

Høstmat. Tre av mine favoritt-middagsretter lages på høsten, og det er fårikål, viltgryte og lammefrikasse. Det første og siste lager jeg aldri selv, så det får jeg satse på at jeg får servert hos besteforeldre, men viltgryte begynner jeg å bli riktig så god på nå! Er det noe som er høst så er det denne maten.

Frisørtime. Jeg.Må.Få.Fingeren.Ut. Jeg føler meg som huldra om dagen, og trenger sårt både farge og klipp, så time hos flinke Marianne skal bookes i dag! Langt hår begynner jeg også å kjenne litt lengsel etter igjen, men det er enda så varmt i luften her i sør at jeg tror jeg venter en måned til.

Kiropraktortime. Haha, jepp! For første gang noen sinne gleder jeg meg til neste nakkekink så jeg kan booke meg en time hos kiropraktor, og sette han litt på prøve. Jeg har lest så mye om muskler, nerver og skjelett den siste tiden, og ved nesten hvert eneste kiropraktorbesøk jeg har hatt tidligere har jeg følt meg litt “snytt”. Behandleren bruker liksom toppen 10 minutt også skal han selvsagt likevel ha sine 700kr. Det kan godt hende at 5 minutts prat og 5 minutts gnikking er alt jeg trenger, men neste gang skal han ihvertfall få lov til å forklare meg på fagspråk hvor problemet ligger og nøyaktig hva han har gjort for å løse det. Mihi! Jeg gleder meg.

Fine helgeplaner. Jeg lever nok litt på helgene om dagen, og sånn kommer det vel til å fortsette å bli en stund fremover. Derfor er det viktig for meg å ikke bare kaste disse dagene bort, men ha en spikret plan på fredagskvelden som sørger for at helgen blir GØY! 

Praksistimer. Nei ikke selve praksistiden (som kommer i mars). Den gruer jeg meg faktisk litt til etter å ha hørt så mye rart fra tidligere sykepleierstudenter, men praktiske timer i øvelsesavdeling på skolen. DE gleder jeg meg til. Vi har enda ikke kommet noe særlig i gang med dette, men vi starter denne uken, og ukene fremover tror jeg dermed kommer til å bli SÅ spennende. Dette skal jeg definitivt dele mer av med dere på bloggen også.

Det var 10 fine ting som skal være med på å løfte opp min høst <3
Kanskje dere har noen gladpunkter å dele med meg også? 

45 kommentarer
    1. Du trenger absolutt ikke grue deg til den “ordentlige” praksisen! Du kommer fort inn i rutinene og da blir jobben så gøy😊 Gled deg 🙌🏼

    2. Alle priser på reiser går opp når folk flest har ferie, samt høstferie og vinterferie. Så jul, påske, sommer osv er ugunstige tider å dra på, for det er da alle har mulighet. Som blogger har du jo hatt det privilegiet at du kunne reise off-season hele tider, og det er det myye å spare på!
      Og ja, tror hele Norge venter på denne lille N, jeg. Herregud, kan hun ikke komme ut snart!? Troor det er noe på gang nå da, i løpet av dette døgnet! Spennende!

    3. Jeg studerer også sykepleie og vi er godt i gang med ferdighetsenheten 🙂 Det er veldig lærerikt og du har veldig mye å glede deg til Marthe!
      Lykke til videre i studiet! <3

    4. You should really get a translation button on your blog. I really want to read it but I don’t understand a thing!

    5. Martha: I see! Håpte bare at akkurat juleferien var litt hellig for folk flest. -Men så feil kan man ta. Hehe! Jaja, bare å begynne og spare 🙂

      Naia er kommet til verden om du ikke har fått det med deg 😀 Hihi, leserne mine over her som akkurat tipset meg <3 Endelig!!

    6. Henriette Celin: Å det forstår jeg godt! De har nynorsk på skolene enda altså? Hjelpe meg… Jeg skal holde fingrene krysset for deg 29 november jeg Henriette, så får du gjøre det samme for meg 16 desember når jeg har min 🙂 Hihi!

    7. Ang det med kiropraktoren. Jeg gikk til ei som brukte maks 5 minutter på å knekke, følte meg så snytt! Så byttet jeg og fikk en som altså bruker 25 minutter på å knekke, massere osv for bare 400 kr! Har aldri vært så bra i ryggen som nå 🙂

    8. Kjempefint blogginnleg! Selv skal jeg på utlandstur om en uke og så har jeg bursdag 28.september så jeg har noe å glede meg til!

    9. Praksisen kommer til å gå kjempebra, regner med det er sykehjemspraksis? vær interessert, spør mye, sug til deg alt av læring og bli med på det meste så går det helt fint. Det er skrekkhistoreiene man hører mest av, man hører ikke så mye om det som går bra. 🙂 Og det er en veldig fin og koselig praksisperiode, gled deg 🙂 Hilsen sykepleiestudent, 2 året.

    10. Fikk plutselig en ide til blogginnlegg som jeg så veldig ønsker meg hihi:)) Hva med forskjellige oppskrifter på mat, både hverdagsmiddag og helgekos, på stramt studentbudsjett?:’) Trenger virkelig inspirasjon og tips, og gjerne noe man kan lage i store porsjoner og fryse ned også! Hvis du kommer på sunne matvarer som er billig også (annet enn de gode gamle havregrynene) så hadde det vært gull! Sikker på at dette gjelder flere av hos hehe<3 Du er så super på den slags ting så nå bare krysser jeg fingrene! Elsker bloggen din, hilsen skikkelig fast leser<3

    11. Kjente meg så utrolig godt igjen i punktet med Caroline berg Eriksen. Hurra for at ho lille snuppa nå endelig er født, så gøy!!

    12. Praksis er utrolig gøy og lærerikt – gled deg!! 😊 men det kan hende du må forberede deg på at du er helt utmattet da du kommer hjem!

    13. Praksisene er det beste med hele sykepleien! Tro meg 😀 Det skal du ikke grue deg til. Hilsen nyutdannet sykepleier 😀

    14. Hel! Anbefaler deg å sjekke ut nrk sitt program “folkeopplysningen”! I episoden som handler om kiropraktikk vil du få et bedre innblikk i hva kiropraktoren faktisk gjør. Alle episodene ligger ute på nett-tv 🙂

    15. Hei Marthe! Du er en av mine favorittbloggere, men jeg lurer på en ting? Hvorfor blogger du så dårlig og sjeldent nå i forhold til før?

    16. Kjempefin blogg du har! 🙂 Jeg har et spørsmål jeg håper du har tid til å svare meg på. 🙂 Jeg skal gifte meg på sørlandet neste sommer, men kommer ikke derfra og er derfor ikke kjent i det hele tatt. Nå sliter jeg veldig med å finne flinke makeup-artister/frisører, og håper kanskje du kjenner til noen som du vil anbefale? 😀

    17. er det slutt mellom deg og daniel? du skriver bare om venninene dine og nevner ikke han. men det betyr jo ikke at det er slutt hehe. bare en følelse jeg fikk, siden du vanligvis nevner han ganske ofte

    18. Ida: Uu, gratulerer! 😀 Hmm, angående makeup-artister så har jeg nok ikke noen tips å komme med i dag, men frisøren jeg går til er helt ypperlig. Komponisten frisør heter salongen og jeg vet de ofte har brudestyling 🙂 Salongen ligger midt i sentrum om du vil sjekke den ut <3

    19. Kathrine: Nei, han reiser til Polen i begynnelsen av januar, så da måtte jeg ofret julen hos bestemor for å få det til. Haha! (kommer ikke på tale). Kan liksom ikke bare reise en uke til Thailand heller 🙂

    20. Har lest bloggen din i mange år nå, og liker den veldig godt!
      Synes det virker som du har gode verdier, også lager du fine innlegg som man ser at du har lagt mye arbeid i 🙂
      Jeg gleder meg også til den nyeste Bridget Jones filmen, men ble litt skuffet når jeg så handlingen i den. Jeg har lest den tredje boka i serien, og handlingen i den tredje filmen her stikk motsatt fra boka.. så det var litt skuffende. Men Bridget Jones er jo alltid bra da 😀 😀
      Også digger jeg at du skriver opp to saue/lamme retter som favoritter denne høsten! Jeg er selv fra sauegård, og det å komme hjem til mamma å spise fårikål om høsten er alltid et høydepunkt 🙂
      Du får ha en fin høst 🙂

    21. Zanzibar er helt fantastisk! Vakreste plassen har vært på! Kan virkelig anbefales! Man får en ferie med kritthvite strender og turkis sjø, men man får også bli kjent med en kjempe spennende kultur og lokalbefolkning.

    22. Det er jo faktisk forsket på at det ikke er noe en kiropraktor kan gjøre for å endre hvor de forskjellige virvlene i ryggen og bekkenet står, det må det kirurgi til, så det en kiropraktor gjør er i praksis det samme som man gjør når man “knekker” fingrene.

    23. Absolutt ikke nødvendig å gruve seg til praksisperioden, den kommer nok til å bli kjempe fin og lærerik ! 🙂 . Selv grudde jeg meg masse før første praksisperioden, men har til nå bare hatt fine praksisplasser og snille veiledere, og jeg er på siste sykehuspraksis.
      Masse lykke til videre med studiet og anatomieksamen! Du har så mye og se frem til.

    24. Zanzibar var veldig fint på hotellet, men utenfor var det veldig sånn skittent og litt slitsomt. Jeg har vært i flere land i Afrika hvor folk er litt slitsomme, men Zanzibar var det verste på at alle dro deg inn i butikken, en dame holdt meg fast i armen til jeg kjøpte en liten zanzibarstatue-suvernir og ja.. Ikke helt den luksusen som det høres ut som. Vi var å dykket, og det var helt fantastisk da! Også var vi på ei kjempefin strand, men hvis dere drar dit så må dere spørre lokalbefolkninga om det finnes sandlopper på stranda fordi det var helt krise!! Jeg tråkket i den våte sanda (finnes bare på våt sand, ikke den tørre delen og ikke i vannet) i to sek, og resten av ferien brukte jeg på å klø meg gal på føttene 😉 Lufta der var også det sykeste jeg har vært borti, gikk nesten ikke an å puste de første 10 minuttene da man kom ut av døra etter å ha vært på rommet med air condition! Det er morsomt å ha vært der, men drar definitivt ikke dit igjen altså. Mener ikke å høre negativ ut, men jeg mener dere heller burde splurge på et annet luksusland! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg