Blueberry pai in the making

God kveld, god kveld kjære fine dere! Herregud så godt det lukter her hjemme i leiligheten nå. Til tross for at Daniel og jeg har spist blåbær for alle penga i to døgn nå, hadde vi enda to digre skåler med rester i kjøleskapet da jeg sto opp denne onsdagen. -SÅ da bestemte jeg meg for å prøve meg på svigermors blåbærpai! 40 minutt tok det å smelle sammen en superdeilig dessert, og nå sitter vi i sofaen sprikkmette begge to, klare for å snurre en eller annen film. Det blir nok ikke så fryktelig mange avkoblingskvelder som dette vi får skvist inn sammen i ukene fremover, men når vi først finner en dag begge har litt tid til overs får vi bare utnytte den på best mulig vis! Ellers så kom faktisk mannen med det glimrende forslag å holde søndagene hellige! -Slik at uansett hvor mye vi måtte ha å gjøre så skal siste dag av uken settes av til noe romantikk. Er ikke det litt hyggelig?

Syntes det var en helt super idé jeg <3 Man må jo passe litt på gnisten også i disse hektiske tider vi har i vente! Foreløpig må jeg bare få si at det går som det suser. Vi er begge så utrolig fornøyde med både valg av studieretning, medelever, og studieplanene våre så vi går bare rundt på skyer her hjemme og gleder oss til neste skoledag. Haha! Når alt føles så riktig gjør det jammen underverker med motivasjonen altså. Måtte den bare vare i litt mer enn en uke.. I dag har jeg til og med klikket hjem sykepleieruniform til praksistimene mine! -Med navneskilt, og gravert klokke til. Hihi, krysser alt jeg har for at den passer, for jeg gleder meg som et barn til å ta den på.

Ville egentlig bare titte innom for å fortelle dere litt om dagen min og dele et fristende bildedryss fra kveldens dessertpai! Oppskriften på denne herligheten kommer i løpet av morgendagen. Jeg har knipset steg for steg bilder til dere, men nå vil jeg helst bare legge fra meg dataen og kose ihjel en viss mann.


Ha en fortsatt fin lille-lørdag <3

26 kommentarer
    1. Det er så fint å høre at du liker deg på skolen! Håper det fortsetter sånn, det blir spennende å høre hva du synes fremover:-) Til helga reiser jeg forhåpentligvis til Oslo, og deretter blir det skolestart på mandag. Jeg gruer meg så enormt til å begynne på VGS, at jeg ikke orker tanken. Ikke pga av at sommerferien er slutt, men tanken på at jeg ikke kommer i klasse med mine beste venninner, og ny klasse gjør meg kvalm. Håper det går over til mandag:) Håper du får en fin kveld, og god natt<3

    2. Du er jo så inspirerende at selv jeg (i en alder av 28 år) får lyst til å droppe jobbe og sette meg på skolebenken igjen, hehe! Men jeg får presse ut den ungen jeg bærer på i oktober først, og heller tenke på studier til neste år. Kos deg masse med nye studier og skole fremover!

    3. Therese: Jaay! Så hyggelig å høre! 😀 Ja, du får heller kose deg med mammarollen litt først, så tar du det igjen når du føler for det. Vi har mange i vårt kull som er i trettiårene og har barn. Noen har til og med med babyen i forelesningen så alt går an 😀

      Tusen takk, og masse lykke til selv <3

    4. Hedda Kalfoss: Åh, så spennende at det snart er din tur Hedda. Det er ingen vits i å grue seg. Å grue seg gjør det bare mye tyngre. Hehe, lett for meg å si som snart er ferdig med første skoleuke. Det kommer til å gå så fint uansett om du ikke måtte komme i klasse med noen du kjenner. Alle har det på samme vis, og alle vil ha ei Hedda i livet sitt. Det vet jeg bare! <3 Tusen takk, og lykke til selv når mandagen kommer!

    5. Sarah: Jeg tenkte jeg skulle skrive et eget innlegg om den når den kommer om noen dager 🙂 -Sammen med en liten huskeliste for skolestart og for sykepleierstudenter spesielt <3

    6. Kathrine Skaug: Det var den også :’) Ja, jeg stortrives så langt så jeg krysser fingre og tær for at det fortsetter slik. Da blir det en hel del enklere å ta videre utdanning enn det jeg først hadde tenkt 🙂

    7. Smart å holde av søndagen til å være sammen! Skole er viktig med det er også samboerskap! Ha en fin torsdag!

    8. Å du er så herlig ! Skjønner ikke at du får tid til alt dette du holder på med altså ! Du er virkelig flink må jeg si ! Så bra at dere begge er fornøyde og klarer samtidig å ta vare på forholdet <3 Gleder meg til å se sykepleier uniformen, det blir spennende ! Ha en flott dag, nydelige deg Marthe <3 klem

    9. Spennende stort sett å lese bloggen din, men synes matoppskrifter er KJEDELIG! Lykke til med sykepleiestudiene. Det har jeg også nettopp gjort og det er travelt! Kan du fortelle litt om studiene når du er godt igang? Hva dere leser og har i praksis f.eks?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg