Hjemmelaget snickerskonfekt

Fader så godt det er med snickers! Jeg har aldri vært spesielt glad i peanøtter, men det må være noe med den kombinasjonen av karamell, salt, peanøtt og sjokolade… Jeg er så utrolig svak for det! Dere ser at disse konfektbitene er helt latterlig gode ikke sant?  Jeg tror ikke jeg behøver å si det. Er du snickersfan og i tvil om hva slags deilig snacks du skal prøve deg på i helgen, så ikke nøl engang…  Disse var rett og slett gode.

Du trenger: 1. 100g melkesjokolade 2. 2dl salte peanøtter 3. 2ss peanøttsmør 4. 1ss kokosolje 5. 5 dadler

Slik gjør du:
1.
Fjern steinene fra dadlene og ha dem i en blender med 1ss kokosolje og 1ss peanøttsmør.
2. Når dadlene er mer eller mindre helmost heller du i peanøttene med 1ss peanøttsmør til.
3. Mos det hele til en jevn deig og rull mellomstore kuler ut av det hele.
4. Sett konfekten til avkjøling i kjøleskapet 30 minutt. Når kokosoljen blir kald gjør den kulene stive.
5. Smelt 100g lys sjokolade og velg mellom å ringle den over bitene med en gaffel eller bare dekke alt.

Sistnevnte smakte definitivt best! HerreGUD så godt dette var! Har du lyst til å gjøre konfekten sukkerfri så er det i grunn bare å bytte ut Freia sin vanlige melkesjokolade med en lys, sukkerfri variant. Voila! Der har du en rågod oppskrift på sunn snacks i hverdagen. Kokosolje får du kjøpt på alle slags helsekostbutikker.

– Oppskriften ga meg 12 mellomstore snickerskonfekt –

Håper det smaker! Her går de i skrivende stund ned på høy kant <3

16 kommentarer

Siste innlegg