Already shopping for spring

God morgen! For ikke å snakke om helg! Er det bare meg eller har denne uken flydd forbi? Jeg følte det var tirsdag i går, men det er helt greit det altså for hadde det vært opp til meg så ville det vært 16 januar, og avreisedag i morgen. Hehe, jeg teller fremdeles ned dagene til klisseferie og varmere strøk skjønner dere. Vår/sommerjakke har jeg også kjøpt meg i disse dager. Jeg dro vel egentlig på Sørlandssenteret for å kjøpe meg en boblejakke i dun, men kom tomhendt ut fra XXL og heller hjem med en trenchcoat fra Bikbok.

Daniel: Men herregud, hvorfor kjøpte du ikke dunjakken?
Marthe: Den kostet 2500 kroner! Jeg kan få fem trenchcoats for den prisen!
Daniel: Men har du ikke fire sånne kåper fra før da?
Marthe: Jo! Og jeg vil heller ha fem til, enn én dum boblejakke til 2500 kroner.

Sånn går no dagan… Ikke bare bare å være Daniel. Stakkaren gjør alt han kan for å holde varmen i meg om dagen. Senest i går stilte han et kritisk spørsmål til stallhabitten min, før han endevendte skuffer og skap for å finne sin egen boblejakke og noen ullundertøysett han i stedet kunne pakke meg inn i. Slik er det hver eneste vinter. Jeg tar på meg min lille vårkåpe og hakker tenner fire måneder i strekk. Lurer meg på når jeg skal lære?

Jaja om min nye trenchcoat ikke kan tas i bruk riktig enda, så er den ihvertfall fin å se på. Perfekt form og akkurat passe lang. Jeg med mine 162 centimeter synes ikke jeg kler fotside kåper, så når jeg finner disse som akkurat dekker knærene, klarer jeg ikke å dy meg.. 499kr kostet den, til dere som ikke tok regnestykket. Hehe!

God helg, og skål for meg som skal lide meg gjennom enda en vinter <3

35 kommentarer
    1. Den var utrolig fin! Men jeg trooor det kanksje kan være lurt å investere i noe liiitt varmere sånn som gradestokken ser ut nå hvertfall :p her er det mellom 12 og 17 kuldegrader om dagen… Brr!

    2. Wow! Den var dødsfin. Vet du om den var i mange farger?
      HAHAHA!! Åssen orker du det? Jeg gikk med skjerf hele sommeren her i Stavanger også jeg, mens folk gikk i tskjorter… Hater å fryse.

    3. B: Ikke sant? 😀 Nei, akkurat nå har de den bare i denne pastellblå fargen, men jeg tipper de får inn noe lignende i flere farger nærmere våren også 🙂

      Å, jeg skjønner ikke selv at jeg orker å holde på sånn. Det er akkurat som jeg overser vintermånedene hvert år og innbiller meg at våren er like rundt hjørnet allerede i desember. 🙂

    4. Kjøpte meg nettopp en nydelig ullkåpe og det er den beste investeringen jeg har gjort på lenge. Kan anbefales. Varmt og godt. Og så passer det jo med ullkåpe til de fleste antrekk også 😀

    5. Åh, jeg kjenner meg så godt igjen, haha!! Boblejakke er virkelig ikke min beste venn, de er jo så dyre og ikke veldig pene.. Men jeg kan anbefale en saueskinnsjakke, jeg fant mamma sin gamle i kjelleren og den er SÅ VARM 🙂 Ikke minst kul!! Denne trenchen var også kjempefin da, skjønner at du heller kjøpte den enn boblejakke haha!

    6. Haha, en fin samtale x)
      er enig med deg da! liker ikke boblejakker så godt, og har heller kåper og faux fur jakker. Denne var jo helt nydelig! hvor mye kostet den? ^^

    7. cassandralysgard: Tusen takk <3 Å jeg visste ikke de hadde den i grønn også! -Men grønn er kanskje litt mer høst? Er så glad i lyse plagg om vår og sommeren 🙂

    8. Christina i London!: Åh, heldiggris som har fått tak i en slik lekker sak! Jeg er ikke så glad i pelsjakker eller fuskepelsjakker heller (synes flesteparten av dem ser harry ut) men skinn og saueskinnsjakker er jeg storfan av <3

    9. Elsker den trenchcoaten! De hadde den jo på bikbok i høst, i armygreen, svart og beige, men de forsvant fra butikkene med en gang! De kom inn igjen rett før jul, med denne lysegrå også – og da skaffet jeg meg den armygrønne, og så fikk jeg denne grå til bursdagen – gleder meg sånn til det blir litt varmere i været og bra nok til å gå med disse!

    10. Denne uken syns jeg du har blogget så bra! Kommet med mange fine blogginnlegg som gir både inspirasjon og hverdagsglede! Klikker meg inn hver eneste dag og koser meg med lesingen like mye hver gang <3 Gleder meg til å lese bloggen din når du drar til varmere strøk også 🙂 God helg og stor klem fra meg <3

    11. Marte: Jeg har den i XS og den sitter perfekt så jeg vil si den er normal i størrelsen <3 Du kan se den på senere i dag. Jeg har den på i dagens antrekk 😀

    12. Gå på Vero Moda. Der har dem tykke parkaser som går rett over knærne, til 599. Fikk en selv med hu mor rett før jul, og den er sjukt varm. Kan ha på meg t skjorte under og jeg svetter som ei kokt kråke fremdeles.
      Kan se om jeg finner bilde av den og link, så kan du få se den selv.

    13. Er kanskje ikke relatert til innlegget, men husker at du liker dokumentarer så derfor ville jeg anbefale deg The Jinx- The Life and Deaths of Robert Durst og Making a Murderer hvis du ikke har sett de allerede. Making a Murderer er i alle fall tilgjengelig på Netflix. Begge er i kategorien “True Crime Documentaries” og er spennende som fy 😀 Jeg satt limt til pcen i flere timer for å se alt <3

    14. Ikke støtt dyremishandling og tortur ved å kjøpe dun, vær så snill… Det finnes så mange alternativ man kan bruke hvor ingen dyr blir skadet. Fjær hører til på fuglene.

    15. Sandra: Tusen takk! Jeg så den bare i denne, men de over her sier den skal finnes i grønn også ihvertfall. De hadde den i flere farger i fjor høst 🙂 Kanskje den kommer inn igjen også i flere farger nærmere våren 🙂

    16. Hei Marthe!
      Elsker innleggene dine, og kåpa di var fantastisk fin!
      Skulle gjerne hatt flere innlegg fra dagene dine i stallen, for de er så koselige!
      Bloggen din ellers er fantastisk, med flott variasjon og gode innlegg!
      Klem fra meg!

    17. Wow,fin! Jeg kom nettopp fra shopping i London hit til Norge og -10 grader, HJELP! Så må innrømme at jeg nesten fryser bare av å se på jakka haha. Kan ikke våren komme snart!?

    18. Jeg fant ikke jakken i nettbutikken,men kan ta bilder av min, så du kjenner den igjen. Dumt dem ikke har navn på seg. Hadde vært så mye enklere og finne den.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg