Uken som gikk…

Ukens sang… Okei, klikk deg inn på youtube og skriv “Hello – covered by Leroy Sanchez” med en eneste gang. Den gutten har alvorlig talt en gudegave av en stemme. Får frysninger hver eneste gang jeg hører ham!

Ukens latter… Den fikk jeg meg på bussen til byen tirsdag formiddag. For en gangs skyld kom jeg litt tidligere til busstoppet, og mens jeg satt og ventet på transportmiddelet mitt, fikk jeg plutselig en katt hoppende opp i fanget mitt. Vi koste og hygget oss i syv minutter og da bussen kom og sjåføren åpnet dørene så jeg endelig fikk satt føttene mine innforbi, kom en eldre dame skrikende mot meg: “Nei, nei! Katten er med på bussen!” Pus ville visst aller helst bli med meg på ukens handel han. Syv minutt er alt som trengs for å skaffe seg en kattevenn. <3

Ukens opptur… Det må helt klart være fredagens dinnerdate med min kjære Andrea, og kanoturen vi dro på dagen etter. Begge deler var bare helt vanvittig koselig, og ikke minst trengende etter en hel uke tilbrakt innendørs foran pcen. Jeg har fokusert blogg, blogg, blogg hele uken og gjorde i grunn ikke annet enn å planlegge, blogge og besvare mail de fem første dagene av uken, så da helgen kom var det ekstra godt å gjøre noe sosialt <3 Hihi, og i dag har vi enda en date! Juhuu! Andrea og jeg skal ut og klatre denne søndagen.

Ukens innkjøp… Jeg kjøpte meg en deilig grå hverdagskjole på Gina Tricot da jeg egentlig bare skulle til byen for å ha “bloggingredienser”. Denne har jeg storkost meg i flere dager denne uken! Elsker å gå i kjole selv når jeg bare skal være innendørs jeg! Det er jo minst like behagelig som en joggedress?

Ukens cravings…  Brente mandler med chilli. Jeg har kjøpt meg en pakke mandler hver dag hele uken. Ellers craver jeg kjæresteferie om dagen. Hehe! Jeg gleder meg noe helt vanvittig til 19 november og sjekker værmeldingen for Reykjavik hver eneste dag. Tur til varmere strøk har jeg også tittet litt på denne uken. Daniel og jeg tenkte jo litt på å dra til Egypt på nyåret, men nå har jeg mer lyst til å reise et sted ingen av oss har vært før. Som Dubai foreksempel! Der er det jo også varmt og en hau av ting å oppleve i januar måned?

Ukens bilde… Bloggfotografering med to hunder er ikke nødvendigvis alltid idyllisk…

Ukens gullkorn… Kanskje ikke et gullkorn, men mer en annen “ukens latter” fikk både Andrea og jeg oss på middag fredag kveld. Vi hadde tatt maten et sted og desserten et annet da klokken nærmet seg 19.30. Alle vet hva som skjer klokken 19.30 på en fredagskveld?! Norske talenter. Så slik gikk samtalen:

Marthe: Andrea, klokken er 19.20… Norske talenter begynner om 10 minutt.
Andrea: Okei?
Marthe: Ja… Jeg tror vi må avslutte kvelden.

Så ble det lørdag og etter tidenes kanovors ville Andrea ha meg med på byen..
Marthe: Ee… Du må nok dra alene. Jeg skal se på Skal vi danse i kveld.
Andrea: Herregud, Daniel er ikke hjemme engang! VIL du sitte alene og se på tv hele kvelden!?
Marthe: ….. ja?
Andrea: Nei, det går faktisk ikke an. Jeg kommer til deg, så ser vi det sammen. TVSLAVE!!

Disse norske helgeprogrammene minner meg om den koseligste perioden i hele ungdomstiden min. I 9 klasse på ungdomsskolen bodde jeg hos Annika i tre måneder (ettersom huset hennes var 100 meter fra stallen). -Og hver fredag hadde vi “familiefredag” hvor vi spiste morens hjemmelagde pizza til alle slags norske tvslagere. Åh, fy søren så koselig. Slike familiestunder SKAL jeg også ha den dagen jeg stifter min egen lille familie <3

Ønsker dere alle en super søndag! <3

24 kommentarer
    1. Det merkes på kvaliteten denne uka at du har brukt mye tid på bloggen! Det har vært utrolig mange bra innlegg denne uka 🙂 jeg er ikke den mest flittige kommentatoren, men idag følte jeg veldig for å kommentere! Håper du får en nydelig søndag <3

    2. LifebyCamilla: Å så hyggelig å høre! Det er så mye gøyere å bruke mye tid på blogginnleggene når man vet at det blir satt pris på :’) Tusen takk Camilla. Ha en super søndag du også <3

    3. Leroy har fin stemme han altså,men han er ikkje noen Adele og henne ventet eg på forever sku komme med ny sang så eg heier fremdeles på hennes versjon -elsk <3
      Ellers kan du ikkje hive ut vennenen dine fordi et TV program går på TV ,seriøst ta OPP da vet du vennen om du er redd for å gå glipp av noe -med mindre du skal stemme noen videre er spoleknappen utrolig bra på fjernkontrollen-den gjør at de fleste elendige program varer 15 min så slipper en alt rælet innimellom......:D:D:D:D og kan spole til godbitene<3
      Eg ser nesten ingenting direkte unntatt resultatete på skal vi danse,men nå da min favoritt er ute er det litt hipsomhapp hvem som vinner egentlig for meg 🙂
      God farsdag, husk å ringe ham i Thailand <3

    4. Jeg kommer ikke inn i arkivet ditt på kategorien mat 🙁 Det går på alle de andre bloggene, men med din så klikker nettsiden. Er det flere som har dette problemet?

    5. Anonym: Hmm, det er sikkert fordi jeg har så vanvittig mange oppdateringer i mat-kategorien! Jeg skal prøve å få ryddet opp i kveld slik at den blir litt “lettere” :’) I will fix!

    6. Hørtes ut som en grei uke, gøy å lese oppsummeringen av uken som gikk 🙂
      Flotte bilder, savner mer innlegg av hva du har på deg? Matoppskrifter ? Dt er så gøy å lese om 🙂 spørsmålsrunde? 🙂
      Ha en fortsatt fin søndag 🙂

    7. Blir veldig glad av å lese innleggene dine, Marthe 🙂 du æ skjønn!
      En ting jeg har lurt på, jeg husker du delte mer om din mor på bloggen før. Hva er grunnen til at du ikke blogger om henne mer, men resten av familien?
      Veldig privat spørsmål, forstår godt om du ignorer det!
      Klem til deg

    8. Elsker disse innleggene! Godt du fikk sosialt deg etter en blogg uke 🙂 Du har vært utrolig flink <3

    9. Tusen hjertelig takk for svar, Marthe.
      Kunne du please sjekke hva det heter også ?
      Fant ikke det på IKEA sin side:(
      Tusen takk.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg