Ukens oppskrift – Tacosuppe

Hei alle sammen! Hvor skal jeg begynne? Vel, først: Tusen tusen takk til alle som har donert penger til innsamlingsaksjonen vår. Det gleder mitt hjerte å kunne fortelle dere at vi allerede har fått samlet inn over 50 000 kroner sammen! Dere er fantastiske <3 Èn dag har gått og vi er allerede halvveis til målet. Helt utrolig.

Ellers må jeg si at det har vært utrolig gøy å lese gjennom kommentarfeltene det siste døgnet. Jeg blir så inspirert av dere unge, spreke damer som allerede har sett og opplevd ti ganger mer av landet vårt enn det jeg har. Utrolig moro å høre om alle de flotte stedene dere har reist til, og ikke minst få litt tips til mine egne, kommende safarier. Hihi! I dag har møtet mitt med Geir blitt erstattet av en times kokkelering på kjøkkenet. Jeg tenkte nemlig jeg skulle dele en deilig middagsoppskrift med dere igjen! Denne gang var det oppskriften til fine Ida som inspirerte meg, så i dag må jeg få skryte litt av denne damen også! Bloggen hennes finner dere HER.

Du trenger: 1. 1 pakke kjøttdeig 2. 1 gul løk 3. 1 ts chillikrydder 4. 2 kyllingbuljonger 5. 1 boks mais 6. Litt tortillachips, revet ost og creme fraiche som topping 7. 1 liter vann 8. 1 boks hakkede tomater (ca 300g)

Slik gjør du:
1. Finhakk 1 gul løk og surr den i en gryte med litt smør til den er blitt gyllen.
2. Tilsett 1 ts chillikrydder og boksen med tomater. La det småkoke i 3 minutt, og mos det med en blender.
3. I en annen gryte koker du opp 1 liter vann med 2 kyllingbuljong-terninger. Hell den moste tomatblandingen over i gryta, rør godt om og la det hele stå og småkoke i 10 minutt.

4. I mellomtiden steker du kjøttdeigen i en panne. Rett før kjøttdeigen er ferdig heller du over boksen med mais.
5. Når suppen har småkokt i 10 minutt, heller du oppi kjøttdeig/maisblandingen, og så er middagen klar!
6. Server med litt knuste nachoschips, revet ost og noen ts creme fraiche på toppen. Helt nydelig.

Jo mer topping jo bedre! Mmmm <3

Tuusen tusen takk for inspirasjon til en helt nydelig suppe Ida!
Den er beregnet til 3-4 personer! Håper den smaker hos dere også <3

29 kommentarer
    1. Planla å ha tacosuppe i dag, men fant ikke noen greie oppskrifter! Flaks at du la ut denne i dag hahah! Den så veldig god ut!

    2. Ser kjempe godt ut Marthe ☺️☺️
      Kanskje jeg endelig kan få kjæresten til å like suppe😍
      Taco er noe han elsker, så skal absolutt prøve denne 😄👌🏼

    3. Katarina: Å, da liker han definitivt denne og 🙂 Bare kjør på med nachoschips, ost og rømme eller creme fraiche, så merker han ikke engang forskjell. Haha!

    4. jeg smakte tacosuppe hos tante og onkel en gang, og det var SÅ godt! 😀 hadde nesten glemt hele suppen, men nå fikk jeg en intens “taco-suppe-cravings”, haha! håper du får en flott ettermiddag <3

    5. Hei søte deg!!
      Jeg har lenge hatt lyst til å fortelle deg dette, og da er det jaggu på tide.
      Må bare begynne med at du er et helt fantastisk menneske, ut fra hva jeg har lest på bloggen de siste tre-fire årene. Du har en utstråling som er helt unik, og det lyser lang vei.
      I motsetning til veldig mange andre bloggere, virker du ekstremt jordnær og takknemlig. Takknemlig for det du har og de små tingene i hverdagen. Du setter pris på alt og alle du har rundt deg, og det syntes – uten at det virker overfladisk.
      Du er også et fantastisk forbilde hva det gjelder utseende og kropp. Du har en aldeles nydelig kropp, men du er kjempe flink til å fremme en sunn livsstil. Og med sunn mener jeg balansert. Du trener, er aktiv og spiser bra. Men likevel er det helt greit å unne seg noe sukkergodt og avslapping i ny og ne.
      Du virker også økonomisk på plass. Trasker ikke bare rundt i de dyreste veskene, jakkene og annet accessories (Ikke at det er galt, men you got my point), men likevel har du den desidert kuleste klesstilen av alle. Det har igjen kanskje noe med utstrålingen din å gjøre.
      Og til sist; Bloggen din!
      Du har så utrolig bra kvalitet på hvert eneste innlegg. Du har bra med variasjon, og masse inspirerende innlegg. Jeg liker spesielt dine “tips” innlegg, med tips til mat, reiser, opplevelser ol.
      Bare vær så snill å vedlikeholde den du er, og holde beina på jorda videre. Du kommer til å komme så langt med det<3
      Sender verdens største klem fra meg til deg, fordi du inspirerer meg hver eneste dag!!

    6. En venninne av meg bruker å ha revet gulrot i sin tacosuppe, det er veldig godt! 🙂 Kanskje noe å prøve?

    7. Karoline: Åååååå! <3 Glede på jord. Tusen tusen tusen takk for at du tok deg tiden til å legge igjen disse fantastiske ordene. Dette gjorde altså tirsdagen min! :') Evig takknemlig for at å ha akkurat deg som leser, Karoline. Alt gir mening når jeg får tilbakemeldinger som denne. Tusen takk <3 Sender deg verdens største klem igjen!!

    8. Kristi Pedersen: Haha, herlig! Det er så mange gode retter der ute at det er umulig å huske på alle. 😀 Håper disse bildene fikk minnet deg på hvor godt det er med tacosuppe, så du får laget deg det selv en dag i nærmeste fremtid <3

    9. Wow! Det har jeg aldri hørt om! Tacosuppe! Det høres både rart og godt ut! Kanskje dette blir den nye fredagsfavoritten!

    10. Om du liker tacosuppe, må du prøve denne! Familieoppskrift fra Texas 🙂
      Bruk et utvalg av bønner; jeg pleier ofte ha 4/5 bokser om det er til en gjeng på 5. Tomatbønner, chilibønner osv, alt avahengig av hva du foretrekker. Bland godt, tilsett mais, 1 pk gresk pulvermix og kjøttdeig som er stekt i Tacokrydder (gjerne Old El Paso). Bland alt og la det putre litt 🙂 Serveres med nachos, ost og rømme! Den er suupergod 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg