Bestis svarer – Andrea om Marthe

Andrea – Bestevenn siden 8. klasse på ungdomsskolen

Andrea, hvor skal jeg begynne? Jeg har kjent denne fantastiske jenta i 10 år, og de eneste diskusjonene vi har hatt, har i hovedsak dreid seg om hvem som er best med hest. Vel, nå som hun etter noen år i Danmark er ferdig utdannet rideskolelærer, skal jeg jammen gi henne den tittelen. <3 Andrea har til enhver tid 100 baller i luften, men ved siden av jobb, 10 hobbyer, hest, hund, og bygging av hytte, får hun fremdeles tid til å banke på døren min for å hjelpe meg med mine dumme ærend.. Som å skifte lyspærer, kaste søppel, skaffe nytt førerkort og gå på bilshopping. Altså Andrea fikser alt. Jeg er blogger og klarer ikke engang å ordne meg en palmesus-billett, mens hun er av den typen som ringer borettslaget for ny ytterdør når hun føler den gamle er begynt å bli slitt.. Palmesus billett fikk hun forøvrig også ordnet meg. Mandag fikk jeg telefonen om at hovedsponsoren av strandfestivalen hadde gitt henne tre billetter som hun kunne gi videre til tre venninner.. Altså hva skal jeg si? Den dama er HANDY. Handy, omtenksom, fin og H-Y-S-T-E-R-I-S-K morsom. <3

Andrea – August 2005, første skoledag på Vigvoll ungdomskole. Ei lita blond jente med to fletter hengende ned på hver side av ansiktet. Hun sto sjenert ved siden av sin mor på skoleplassen. Dette var dagen jeg møtte Marthe for første gang. Vi fant fort ut at vi hadde hest som felles interresse, og det tok ikke lang tid før vi hang sammen som knoll og tott. Nå har det gått hele 10 år og vi er fremdeles bestevenner.

Har Marthe forandret seg mye siden tenårene? Når man er tenåring så forandrer kroppen seg, og jeg kan vel si det sånn at Marthe lå litt lengre foran oss andre i utviklingen. Marthe trengte ikke som de andre jentene, sokker i bhen for å få oppmerksomhet fra guttene på skolen. Jeg ventet og ventet på at mine bryster skulle vokse seg store og flotte som Marthe sine men jeg fant etterhvert ut at ikke alle er like heldige når det kommer til utdelingen av goder. Dere som har fulgt bloggen til Marthe siden hun startet har nok lagt merke til at hun har vært innom litt forskjellige stiler. Personlig synes jeg Marthe er flotter nå enn noen gang og jeg er veldig stolt av henne.

Hvem er Marthe på fest? Jeg kunne selvfølgelig fortalt dere om en beruset Marthe som slår ut håret, hopper opp på bordet, danser og synger for full hals, men det ville vært en løgnaktig historie. Hun er den stille og rolige som sitter og snakker med folk, og som lytter på hva de har å si. -MEN er det kun jentegjengen, ja da kan hun ta av hun også! Tidligere var hun en skikkelig party pooper som sovnet før vorspillet var over. Hun går fremdeles ikke på nach, men nå holder hun ihvertfall ut en kveld på byen, jippii.

Hvor tror du Marthe er om 20år, og hvordan ser livet hennes ut? Marthe er gift med en hunk, har en stor og råstilig enebolig og ett barn. Hun har alltid vært veldig flink til å skrive og jeg ser for meg at hun kommer til å gjøre karriere av det. Om det blir noe journalistikk, en jobb innen mote og interiør eller kanskje reise, det aner jeg ikke fordi dere vet, som meg, at hun kan være noe ubesluttsom når det kommer til studier. Kanskje kommer hun til å et spennende jobbtilbud som tar henne videre. Hvem vet?

Hva er det rareste Marthe kan finne på å gjøre? Når jeg (og sikkert de fleste andre jenter) fjerner sminka, så bruker jeg sminkefjerner. Marthe sitter gjerne og piller av maskaraen med fingrene. Jeg har bare aldri skjønt greia. Selvfølgelig måtte jeg prøve det jeg også, men det var virkelig ikke min greie. Ellers så samler hun på søppel. Hehe, neida, men jenta har jo ikke bil og da er det ikke alltid like enkelt å få kvittet seg med alt. Skulle tatt seg ut å drasse med seg tre søppelsekker på bussen.. Jeg satser på at det snart står en ny bil i oppkjørselen hennes!

Er Marthe ærlig når det kommer til seg selv, venner og kjæreste? Marthe er elendig til å lyve, heldigvis. Man kan som regel seg det på kroppen og høre det i stemmen hvis hun skulle prøve seg på en løgn, noe som uansett er sjeldent. Da er det i så fall en hvit løgn. For eksempel: ”Marthe, gir du Bella menneskemat? Hun har begynt å tigge?” ”Nei, nei, gjør ikke det.” Når vi så setter oss ned for å spise, avslører Bella henne ganske så tydelig ved å sitte ved stolen hennes og nistirre. ”Martheeee?” Okei da, så får hun kanskje litt!

Jeg er så takknemlig for å ha denne tuppa i livet mitt <3

Minnene vi har sammen er helt spesielle. Måtte vi lage mange flere!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg