Min aller siste…

Da jeg for et par dager siden spurte hvilke type innlegg dere gjerne kunne ønske dere her på bloggen, ramlet det flere kommentarer inn fra lesere som ville ha “Den aller første gangen – historier”. Det var i utgangspunktet dette jeg skulle skrive her i kveld, men så gikk jeg rett og slett litt tom for idèer! Jeg har jo skrevet et slikt innlegg tidligere med historien fra både mitt første kyss, min første kjærlighetssorg, min første ferieflørt osv.. Derfor tenkte jeg å kjøre en ny vri, og rett og slett dele mine siste opplevelser! De er nemlig ikke så dumme de heller! Noen ting gjør mer vondt å dele enn andre, men hva gjør man ikke for å engasjere disse bloggleserne? Har dere noen idèer til “første” eller “siste” opplevelser så kom med dem! Jeg skriver gjerne et innlegg til om dere har lyst til det.

Min aller siste ferie…
Var Barcelonaturen Annika og jeg dro på i begynnelsen av August. Jeg hadde omtrent akkurat landet fra en to ukers ferie i Costa Rica, og slang meg like godt på en jentetur til stoybyen for både shopping, sol og bord-dansing på nattestid. Det jeg husker best fra denne ferien må være alle Mc Donnalds besøkene. Hotellet vi bodde på hadde Mc Donnalds i underetasjen, så her tok vi både frokost, lunch, middag og kveldsmaten.. Blir helt kvalm av å tenke på alle de burgerene vi trykket i oss på fire dager.

Min aller siste ferieflørt…
Var en svenske i Barcelona, på nærmere 2 meter.. Nok om det. Jeg skulle heller hatt en tur til på Mc Donnalds.

Min aller siste kjærlighetssorg…
Var selvsagt i sommer, da det ble tid for å avslutte et nesten 5 år langt forhold.

Mitt siste mindre heldige møte med alkohol…
Var for ett år siden, da vi hadde fått denne suiten på Ernst hotell for å feire med hele jentegjengen. En vinflaske ble til to, og vips så ble det ingen bytur på Borge… Foråsidetsånn, mine to beste, Annika og Cathrine, slepte meg inn på badet, jeg kastet opp, Annika holdt håret og Cathrine dro for å kjøpe meg nattmat. Den bakte poteten ble slukt hel, og jeg sov som en stein før klokken slo 01.00.

Min aller siste catfight…
Er heldigvis så lenge siden at jeg ikke engang kan huske den! Jeg tror ikke jeg har kranglet med venninnene mine siden ungdomsskolen, og da gikk det i “hvorfor tror du at du er bedre til å ri enn meg?”.

Mitt siste kyss…
Var meget bra, og heller ikke så alt for lenge siden! Mihi, nå kan dere lure.

Min siste latter…
Var da Cathrine fortalte meg om turen hun hadde på byen i går kveld.. Den jenta får meg virkelig ALLTID til å le.

Min siste tåre…
Ble felt da jeg så en episode av “Hvem bryr seg?”. Ååå, det programmet er vondt, fint, skrekkelig og fantastisk på samme tid. -Men kanskje mest fint. Jeg liker å tro at jeg ikke blir så fort rørt, men når noen tørr å si ifra om ting som er urettferdig, forsvare eller støtte noen de ikke engang kjenner, da blir jeg så glad at jeg bare blir sittende og sippe. Haha, jeg blir veldig inspirert av denne serien.

Min siste film…
Var “Love and other Drugs”.

Min siste flause…
Åååh, jeg orker ikke denne! Jeg dummer meg ut hele tiden. Ikke med ting jeg gjør, men med ting jeg sier. Kanskje fordi jeg litt for ofte snakker før jeg får tenkt meg om. Arh, det er noe jeg MÅ jobbe med! I noen tilfeller kan det være sjarmerende, i andre, not so much. Okei, jo jeg har en flause. En ordentlig en og, og nå kan jeg umulig få høre at jeg ikke deler av meg selv. Denne er drøy og den ligger laaangt inne. Å gud.. Hold dere fast. Jeg var i Zimbabwe, og hadde akkurat gått lionwalk (tur med løvene og sikkert 40 turister fra verden over) . Jeg hadde uka som bare vi jenter har, men hadde i den uutholdelige varmen likevel valgt å gå for den korteste shortsen på markedet. Etter å ha spasert foran alle disse turistene i ca en times tid er det tid for fellesfrokost med alle de andre frivillige arbeiderne. Da tar ei av dem tak i meg, og hvisker: “I’m so sorry, but your string is out”. Jeg har aldri vært så flau i hele mitt liv. Jeg løp på toalettet og ville aller helst bli der resten av ferien. Shortsen forbannet jeg og jeg har siden lært et triks og to om ob-tråen.



Har du en bedre flause så del den gjerne med meg! <3
Jeg kunne trenge litt fredagsunderholdning nå som arbeidet er unnagjort.

66 kommentarer
    1. Du er så hærlig Marthe 🙂 Du er ett av mine forbilder :-)<3 kos deg og nyt resten av Fredags kvelden <3

    2. Hei Marthe! Så utrolig bra innlegg 🙂 Moro å lese! Spent på dette kysset altså, hihi 🙂 Men du får bare kose deg, fortjener du. Ha en fortsatt fin fredagskveld. Her er det Senkveld og godis. Gotta love Fridays! Klem<3

    3. ååå elsker disse innleggene! så artig å høre om! ahhah du er så herlig! håper det kommer flere innlegg om disse guud så herlig å lese om!

    4. Jeg gikk på ungdomsskolen og lekte sloss med en gutt jeg likte, da venninna mi visket i øret mitt at jeg hadde blødd igjennom buksa. Jeg skulle ønske jeg kunne forsvinne igjennom bakken akkurat da…

    5. Jeg, kjæresten min og broren hannes satte og spiste lunsj for en stund siden. Mens vi ventet på maten sjekket jeg facebook. Ei jente som jeg ikke har så my tilovers for har blitt i ett nytt forhold så jeg. Jeg måtte selvføgelig fortelle det til kjæresten min og broren hannes mens vi spiste. ( hun er 28 å bytter 3. Hver måned) når jeg begynner å legge ut om henne hvor utrolig tåpelig hun er, og alt det negative om henne jeg kan finne på. Så Sier broren til kjæresten min tilslutt( etter hele utblåsiningen min) at det er han som er samme med henne! (JEG BURDE SERRIØST BEGYNNE MED Å FØLGE MED PÅ TING…… Flaueste jeg har opplevd.. Er heldigvis slutt mellom de to idag, så nå ler vi my av det! Men der og da kunne jeg ha sunket gjennom gulvet!!

    6. Åh, så gøy å lese:) tror egentlig ikke jeg har noen flauser, dessverre.. Det et jo så gøy å se tilbake på i etterkant!

    7. Utrolig morsomt å lese! Haha, min siste ordentlige flause må være fra i vår når jeg klarte å kalle min lærer for pappa, forran hele klassen! hahaha

    8. Skal innrømme at jeg heier på frantzen, altså!! Stoler uansett på bedømmelsen din, du er jo så flott, så regner med du kan få hvem du vil!

    9. Wow, takk for et kjempefint innlegg! Dette digget jeg 🙂
      Min verste flause skjedde for 4 år siden når jeg skulle ha sex for første gang med min nåværende samboer og kjæreste. Jeg hadde vært forelska i han siden jeg var 11 år, og endelig skulle det skje noe mellom oss. Etter klein sex sovnet vi sammen og jeg våknet opp av at han vekte meg i panikk og pekte på låret sitt, der lå det masse blod, noe som også lå utover hele sengen.. selvfølgelig hadde jeg fått mensen. Jeg ville bare grave meg ned, men han klarte å få meg til å føle meg bra. Utrolig at han har holdt ut med meg 🙂

    10. Jeg trur ditt siste kyss var med din gamle flamme…Du vet..Han derre – Mr. Hest, som du introduserte oss for ifjor høst eller noe 😀 Tipper det er han, jeg.
      Siden du liker å presentere han som Ex’n din! Hahaha! xD
      Men skal jeg være litt seriøs og realistisk, så tipper jeg det er han Frantzemann som alle Marthe-lesere har forelsket stort i 😀 Har jeg rett eller tar jeg feil?? 😛

    11. Morsomt blogg innlegg 😘 i like it 👌 haha hater den tråden🙈🙈 fikk mensen på flyet engang når eg skulle til syden, og skjortsen var allerede på… Satt å hadde vondt i magen, men tenkte ikke på at eg ikke hadde vert på do på en stund, før eg sovnet .. Da vi hadde landet og alle skulle gå ut av flyet, reiste eg meg å bare tenkte “ånei” så gikk det et minutt med panikk.. Før fetteren min på 12 sier at eg blør på leggen.. ALDRI VERT SÅ FLAU!!😭😭🙈😂

    12. Hahahahahaahaha!! Åhh at ob-tråden skal henge ut er min største frykt :p jeg har også en del flauser, og for å si det sånn så er mange av dem veeeldig drøye :p den aller værste av de værste tror jeg var for noen år siden, der jeg etter en fuktig kveld på byen ble med en kar hjem. Klærne ble kasta på stua før vi hoppet opp i sofaen. Etter få minutter ble denne gutten liggende helt urørlig, og jeg oppdaget at han hadde sovnet!!! Oppå meg! Og med “tingen” hans inni meg. Jeg prøvde å dytte han av, men da våknet han bare litt opp igjen, og fortsatte “arbeidet” flr han igjen sovnet. Tilslutt fikk jeg han av, og vi gikk opp i senga sammen. Der prøvde han igjen, og sovnet enda en gang oppå meg. Etter mye om å men fikk jeg dyttet han av, og tillutt sovnet vi begge. Etter få timer (i 9 tiden på morgenen) våknet jeg å skulle gå på do, og snek meg opp. Til min største skrekk så jeg da BLOD på senga, og når jeg gikk ned å fant klærne mine var det deeen blodflekken på sofaen. Jeg skjønte ingenting, for jeg hadde ikke mensen og skulle ikke ha den før om 2 uker. I full panikk ringte jeg min mor så hun hentet meg, så jeg snek meg ut uten å si noe til nattenskavaler. Han ringte og meldte meg maaaange ganger, uten at jeg turte å svare. I siste meldingen skrev han at han beklagde for natten og at han hadde vært hos legen og beklagde alt blodet, fordi strengen på penisen hans hadde røket. Worst night of my life!!! :p denne fyren gikk også på samme skole som meg, og alle kompisene hans fikk vite denne flotte historien.

    13. Burde ikke siste catfight ha vært den med Kristinabe i russetida, det ble jo ganske intenst ?;-) med tanke på du skreiv at sist var på ungdomsskolen

    14. Skikkelig morsomt innlegg! Glad på dine vegne dersom du er forelsket i ditt siste kyss :-)) hadde også vært morsomt med et innlegg om de forskjellige ferieflørtene du har hatt 😉

    15. Ei jeg jobber med har en kjærest, og di er lesbisk. Hun jeg jobber sammen med har akkurat født et barn (prøverør). Da vi snakket om bildet som ble lagt på fb av denne ungen, kom en kommentar om at barnet hadde så mørkt hår i forhold til hva mora hadde. Da klarte jeg så klart å komme med en kommentar om ikke denne kjæresten til hun jeg jobber med hadde mørkt hår da.. hun som ikke en gang har felles dna med barnet.. flaut.. på jobb.. i pausen.. med alle tilstede… welcome to harstad 😉

    16. Kathrine: Hehehe, ja det lå langt inne å dele den med omverdenen. Venninnene mine har også dø litt med meg hver gang jeg har fortalt om denne episoden. Hehe 😀

    17. Mari: Oh noooo! Den var jammen verre. Å, huff. Jeg kan trøste meg med at de ikke solgte ob på butikkene i Zimbabwe og at lokalbefolkningen derfor mest sannsynlig ikke visste hva det var. Ai, ai. Jeg håper du sa du hadde et sår på leggen!? 😀 😀

    18. Anonym: Ja, jeg synes egentlig det, men jeg gjør det noen ganger selv likevel 🙂 Har man en viktig telefonsamtale så er det ikke alltid så lett å være høflig. Hehe, men jeg prøver å si hei, takk og farvel til kassedamen for det. 🙂

    19. Vilde, 21: Så bra du likte innlegget Vilde 😀 Det ble jeg glad for å høre. <3 Huff, døde litt da jeg leste flausen din, men what a man! Du har funnet deg en gentleman der høres det ut som. Bare å holde på han! 😀 Hehe

    20. Nå gikk jeg ut av rommet mitt, klokka to.
      For å lage noe middag.
      Og vaske noe klær, osv.
      Og da gikk han svære negeren ut av rommet sitt, samtidig.
      Og jeg er så lei, av han ‘svette’, innpåslitne og masete negeren.
      Så jeg gikk bare inn på rommet mitt igjen.
      Jeg får prøve igjen klokka tre.
      Så får vi se om det er mer ‘masing-neger fritt’ her da.
      Vi får se.
      Mvh.
      Erik Ribsskog

    21. Anonym: Hahahaha! Ååå, jeg vet ikke hva jeg hadde gjort eller hvor jeg skulle ha gjort av meg i den situasjonen. Hehehe, men fy søren for en morsom historie du har å fortelle folk nå da! 😀 Elsker å høre om andres flauser. Hater å snakke om og bli påminnet mine egne 😀 Hehe

    22. Ingelin Rystad: Å <3 Tusen tusen takk Ingelin. Du er helt rå på disse fine tilbakemeldingene. Håper du fikk en super start på helgen selv, og at du våkner til en knall-lørdag! 🙂 <3

    23. Jeg lurer veldig på hvor den blå strikkegenseren i det lasagne med kylling innlegget er fra? 🙂 skikkelig fin farge! 😀

    24. Åh, du er fantastisk marthe😍 jeg elsker slike innlegg, du er såå god💎 stå på videre og ha en riktig god helg⭐️⭐️⭐️

    25. Haha, leeeer! Elsker slike innlegg som dette 🙂
      Min aller største flause tror jeg må være når jeg skulle sove hos min nye flamme, og var sååå spent og nervøs.. Problemet mitt var bare det at jeg hadde så vondt i magen pluss diverse der nede, grunnet en kraftig urinveisinfeksjon. Men jeg ville jo ikke la dette stoppe meg! Det skulle jeg absoluttt latt det gjøre, for herreguuud altså. Det endte opp med at jeg tisset på meg selv i søvne pga urinveisinfeksjonen og måtte vekke han for å be om hjelp! hahaha herregud. Tårene rant og jeg var så flau. Heldigvis skjønte han at dette ikke var min feil, og han tok så godt vare på meg <3 (heldigvis har jeg han fortsatt, over fire år etter dette) <3

    26. hadde vert kjekt om leserene kunne skreve ned våres flauese og du kunne publisere de some ett eget innlegg, hadde vert morsomt 🙂 veldig kjekt men en slags “personleg” innlegg, du e flink. stå på videre 🙂

    27. Hei!
      Dette har ikke så mye med innlegget ditt å gjøre, men kan du lage et innlegg med julegavetips til kjæresten? Er kanskje litt rart å lage et sånt innlegg for deg mtp et nylig brudd, men kanskje hva du ville kjøpt eller hva du har kjøpt tidligere som har falt i smak? 🙂

    28. Kjedelig du ikke har så god tid til blogging lenger. Likte bloggen din veldig godt før når du blogget både tidlig og sent på dagen men skjønner at det ikke er like motiverende når det går nedover på blogglisten.

    29. Kathrine: Tusen takk Kathrine! Klart jeg kan skrive flere slike innlegg 😀 Har dere noen forslag til historier dere vil høre så er det bare å komme med dem 🙂

    30. OMGAWD eg har vært syk her bla med noe greier med øynene som gjør det vasnkelig å se så kan bare lese litt inimellom ,men skriften er veldig liten på kommenteringen så derfor har eg slitt.
      ELSKER flausen din,men eg hadde seriøst dødd på meg. Prøvde tenke om eg hadde noen å dele…..men kommer ikkje på noen på sparket :D:D
      og en eller annen lengre opp i kommentarfeltet……Marthe går på SKOLE….da kan man ikkje blogge dag og natt som da hun jobbet deltid på VM hallo, følg med!
      anyhu ha en amazing kveld :D:D og takk igjen for en amazing god latter fra sykesengen:D

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg